Video Bouw verslag Trex 250 super combo

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door dobje, 28 nov 2008.

  1. gixxer

    gixxer Guest

    ik wacht weer vol spanning de volgende filmpjes af. vervelend dat je weer verkouden bent, t lijkt wel je handelsmerk te worden ;)
     
  2. The Thorn

    The Thorn

    Lid geworden:
    21 sep 2007
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Amsterdam
    Misschien haal ik ook over een tijdje deze heli. Leuk voor in de winter. Bespaart ruimte, ook bij indoor vliegen. Een 450 wordt dan ook groot. Ook ben ik erg beperkt in wat ik maximaal aan bagage mee kan nemen. Heb nog een koffer waar hij mooi in past, samen met zender en meerdere tools en Lipo's.
    Daar naast ben ik al heel lang verliefd op deze heli. Vind ik toch dat het er een keer van moet komen.

    Ik heb ook in mijn omgeving iemand die er net 1 heeft. Altijd fijn om iemand te kennen die al weet hie deze in elkaar steekt. Hij zegt dat de 250 veel weg heeft van de T-Rex 700, qua uiterlijk en afwerking.

    Ik ben benieuwd hoe hij vlliegt, ook die van anderen. Ook kijk ik uit naar de bouwfilmpjes, want ik hoop dat het mij wat werk bespaard als er wat hikpunten in voor komen.
     
  3. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    waar blijven die filmpjes dan joh, ........
     
  4. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Ja waar blijven ze nu :D, sorry beetje druk met andere zaken geweest moet ook gebeuren. Ik zal dit weekend er echt voor gaan zitten moet nog wel even naar een verjaardag tussendoor.
     
  5. Edsheli

    Edsheli

    Lid geworden:
    29 sep 2003
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Swalmen
    Wel ik heb geen bouwverslagje heb gisteren wel een trex 250 super combo gebouwd en vandaag de eerste hover vluchtjes gemaakt.

    Bouwen is vrij makkelijk al is de handleiding van een raptor wel duidelijker.

    Instellen is goed te doen met het bijgeleverde blokje om de bladen normaal te kunnen meten.

    De gain van de standaard gyro GP750 moest teruggezet moest worden naar 20% bij idle mode 1 anders gaat de staart behoorlijk zwiepen.

    De standaard digitale servo's werken perfect naar mijn behoren maar zal deze ook nog buiten eens gaan testen de komende dagen als het weer meezit.

    Hierbij twee filmpjes van de eerste vluchtjes:

    http://members.home.nl/e.gubbels/Filmpjes/CIMG3523.AVI

    http://members.home.nl/e.gubbels/Filmpjes/CIMG3524.AVI

    Mvg

    Ed
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  6. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    cool Ed, welke accu vlieg je?
     
  7. Edsheli

    Edsheli

    Lid geworden:
    29 sep 2003
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Swalmen
    De outrage maar ga binnenkort de flightpower eon lite 870 en de zippy's proberen.

    Mvg

    Ed
     
  8. Djiman

    Djiman Guest

    Hoe passen bij jullie de ball links op bv de Flybar control rod? Het gaat niet echt soepel.

    Suggesties hoe het losser te krijgen?

    Tnx!

    Gerben
     
  9. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Idd Gerben...de hele kop gaat zo zwaar als wat !

    Dacht daar gaan de servo's wel "doorheen", dat doen ze ook wel , maar met een vertraging dat ik dacht ik kan niet eens meer hoveren met een heli ....haha.

    Maar komt dus door de ballinks die veel te zwaar gaan.

    Mijn oplossing: reserve ball gepakt ...die wat ruw gemaakt en een 30-tal keren door elke ballink "gedraaid".

    Is ff wat werk, maar werkt vrij aardig.

    mvg, Z
     
  10. The Thorn

    The Thorn

    Lid geworden:
    21 sep 2007
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Amsterdam
    Het stroef lopen van de links op de rotor is een bekend probleem. Ik heb sinds ene paar dagen deze heli, en ben dit ook tegen gekomen.

    Ik voel bij het vliegen niets hinderlijks, en hij vliegt vreselijk stabiel voor dit formaat. En de mensen in mijn directe omgeving zeggen ook niet last te hebben van deze stroeve linkjes.
    Over dit onderwerp zou ik ook meer willen weten, en misschien wat van Align zelf.

    Zelf heb ik nog geen 3S Lipo voor deze heli, dus gebruik ik nu een aardig sterke 2S Lipo van mijn Ikarus Coaxiaal. De headspeed is nog aardig, en het inkakken is alleen bij hele grote bladhoek. Eigelijk niks om je druk om te maken als je rustig vliegt. Vliegtijd is ook dik in orde voor wat voor een Lipo het is.
    De meeste mensen zeggen ook dat deze heli een headspeed van 4000rpm nodig heeft, maar 3000 is ook dik prima om mee te vliegen.

    Ik heb er een hele tijd tegen op gezien om een heli te kopen dat zo klein is, omdat ik eigelijk nog maar een beginner ben. Maar alles valt vreselijk mee, want vliegen is echt niet veel moeilijker dan met een 450. Hij is zelfds niet eens zoveel extra gevoelig voor wind, want ik vlieg hem gewoon buiten waneer het een beetje onrustig is.

    Een belangrijke rede waarom ik deze heli kocht is ook de kosten. Het is allemaal een stuk goedkoper. Spare-parts, elektronica en de Lipo's zijn allemaal erg goedkoop en kwalitatief goed. Zo kan ik tenminste een keer echt serieus beginnen met helivliegen.
     
  11. Edsheli

    Edsheli

    Lid geworden:
    29 sep 2003
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Swalmen
    De linkjes lopen inderdaad niet allemaal soepel, normaal gebruik ik altijd een ball link reamer helaas is voor deze linkjes nog geen reamer beschikbaar.
     
  12. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
  13. Djiman

    Djiman Guest

    Bedankt voor de tips.

    Heb een ball link op de framespacer geschroefd en dat weer op een boorkop bevestigd en zo de ball links laten 'inslijten'. Het helpt wel maar niet genoeg. De roterhead loopt nog veel te stijf.

    Zag het linkje van Z, maar kon alleen sites uit USA vinden en die versturen niet naar Europa of voor belachelijke verzendkosten.

    Een site in UK (https://fusion.webfusion-secure.co.uk/~www.flightboxrc.co.uk/acatalog/Miscellaneous_Tools.html)
    heeft ook een 3,5 mm sizing tool. Nu dus weer wachten.

    Greetz, Gerben
     
  14. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    :eek:ntopic: :D 2e video geplaatst frame build.

    Veel kijkplezier.

    Bert
     
  15. trampo

    trampo

    Lid geworden:
    2 nov 2006
    Berichten:
    791
    Locatie:
    Enter
    mooi!
     
  16. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Bert, 2e (frame) filmpje krijg ik alleen een verticale smalle balk in beeld. (1e filmpje wel goed)

    mvg, Z
     
  17. Edsheli

    Edsheli

    Lid geworden:
    29 sep 2003
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Swalmen
    Bedankt voor de tip van de ball link reamer.

    Mvg

    Ed
     
  18. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Hoi,

    Ik ben nog steeds ziek , het gaat niet echt lekker dus er komt wat vertraging in de bouw video's.

    Zo snel als het weer gaat ga ik weer verder, excuus alvast.

    Bert.
     
  19. The Thorn

    The Thorn

    Lid geworden:
    21 sep 2007
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Amsterdam
    Ach, iedereen kan ziek worden. Rust goed uit, en hopelijk gaat het snel beter.

    Ik denk ook niet dat wij het zo leuk vinden om naar een ziek iemand te luisteren.
     
  20. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Ik kan de filmpjes niet bekijken,zit er een fout in het linkje??
    ik zou ze graag zien want ik heb zelf ook een rexje250 gebouwd en ben benieuwd hoe dat ie vliegt bij een ander,mijn is nog niet vliegklaar moet de bladen nog instellen en wacht nog op de pitch guide die past(heb er 3 liggen en passen allemaal niet ook niet met de insert uit de doos)en de 3s lipo's

    gr,jj de haan
     

Deel Deze Pagina