[video] Cessna 182 - piloot vergeet landingsgestel

Staat eronder
'' Banking hard to keep the target in sight on a "Pop the balloon" contest during flyers 06 airshow in Guadalajara''
Oftwel een wedstrijd tijdens een vliegshow waarbij je de ballon kapot moet zien vliegen! :D

een dertien jarige die compleet legaal met een motorvliegtuig mag leren vliegen??? in welk land woon jij? :O

Leren vliegen mag iedereen, hoe jong ook.
Je mag alleen pas vanaf je 16e (geloof ik) examen doen.

dat bedoel ik dus, het geen waar ik dit jaar aan ga beginnen (beachcraft bonanza van opa :) )

mvg

Er was eens hier iemand die een Cessna 182 RG ging bouwen, maar kan het draadje even niet meer vinden.
[sup:cd722d7511]ah gevonden:http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=37532&highlight=cessna+182 dat was dirk dus[/sup:cd722d7511]

Is nog best tricky daar het neuswiel naar voren klapt. Qua stevigheid is dat een voordeel (kracht op neuswiel bij landing is naar achteren gericht) maar voor modelbouwen niet. De ruimte onder de motor (welke motor je ook neemt) is er praktisch niet.

Echt mooi vind ik het niet. Een vliegende Cessna 'zonder wielen' vind ik geen mooi gezicht.

C182_RG_b.jpg

Covershot.jpg

Dat is natuurlijk een smakenkwestie.

Het scheelt natuurlijk wel een hoop drag en dus brandstof.

Dirk wilde dit ooit eens maken en is ook bij mij langs geweest om eens in de boeken te kijken.
Maar verder heb ik ook weinig van dat project vernomen :(

met gaan ze dan niet kapot ofzo?? bedoelde ik het vliegtuig :wink:
en ik woon in nederland (t was wel onder begeleiding ja :p maar je mog bijna alles zelf doen)

Tim

hezik zei:
Er was eens hier iemand die een Cessna 182 RG ging bouwen, maar kan het draadje even niet meer vinden.
[sup:da6c6ef3ae]ah gevonden:http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=37532&highlight=cessna+182 dat was dirk dus[/sup:da6c6ef3ae]

Is nog best tricky daar het neuswiel naar voren klapt. Qua stevigheid is dat een voordeel (kracht op neuswiel bij landing is naar achteren gericht) maar voor modelbouwen niet. De ruimte onder de motor (welke motor je ook neemt) is er praktisch niet.

It's still going strong ..... de poten zijn goed te maken (in elke schaal) alleen om de "main gear" in/uit te klappen (en te borgen) is lastig te maken met zoveel mogelijk standaard servo's ....

Back