Video eerste vlucht 4 meter DISCUS

Heel mooie zwever, en een mooi vliegbeeld. Maar dit is echt geen Discus

Ofwel verwijst de naam totaal niet naar de 1:1 versie. Want die ziet er als volgt uit.

Discus%20II_drei.JPG

Wel lekker groot zo'n 4 meter zwever.

Dan nog klopt het totaal niet. (de standaard lijnen zijn zo goed als gelijk bij alle discussen)
De canopy onderzijde is recht bij een discus, bij dit model is het 1 doorlopende boog.
Vleugel van een Discus heeft 2 heel duidelijke knikken in de voorlijst.
En ofwel heeft hij wingtips die in een rechte hoek op de vleugel staan, Ofwel zijn de tippen maar heel licht naar boven afgedraaid.
Ook is bij dit model de romp veel te smal tegenover de echte Discus.

Maar dit alles neemt niet weg dat dit een heel mooie zwever is. Maar een zweefvlieger zal deze nooit herkennen als een discus.

Het spijt me Thijs, maar ik zie er ook echt geen Discus in. Neemt niet weg dat het een mooie bak is!

Persoonlijk vind ik de vleugels van een Discus niet mooi (vandaar dat ik een ASW20 heb :-) ) dus wat mij betreft moet je blij zijn dat die van jou geen "schaalvleugels" heeft. Een 4m zwever is altijd mooi trouwens.

Enige wat ik aan je model minder vind is het pilootje. Dat kan mooier Thijs!

Persoonlijk vind ik de vleugels van een Discus niet mooi
Die zijn juist prachtig! Die dubbele knik in de voorlijst, ja, je moet ervan houden. Dat doe ik dus. De duo discus is nog een stuk mooier, daar hebben de vleugels een hele kleine negatieve pijlstelling, grotere slankheid en is de verhouding spanwijdte/rompdikte mooier.

Die zijn juist prachtig! Die dubbele knik in de voorlijst, ja, je moet ervan houden. Dat doe ik dus. De duo discus is nog een stuk mooier, daar hebben de vleugels een hele kleine negatieve pijlstelling, grotere slankheid en is de verhouding spanwijdte/rompdikte mooier.

Gauw weer on-topic :-)
Op zich hou ik wel van geknikte vleugels hoor, zoals bij een Minimoa vind ik prachtig.

Back