[video] flessen raket?

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Gert Jan Bastiaans, 4 jun 2005.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Wel filmen he. :p
     
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    effe heel kort samengevat ;-)

    De theorie er achter ga ik niet uitleggen dan ben ik namelijk tot morgen aan het typen.

    maar een 1,5 liter water raket leverd ongeveer 30 n/sec stuwkracht.

    maal 60 flessen van die japanner 1800 N/sec totaal .

    Een shietstoel in een F 16 heeft er ongeveer 2500 N/sec

    Dus moet het wel redelijk lukken met een klein ventje
     
  3. Bert Simons

    Bert Simons Guest

  4. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    kijk ook eens op de site van Ky michaelson Alias de rocketman. hij is er ook mee bezig en heeft vergevorderde plannen voor Zo'n jet pak.

    Overigens ook gewoon een leuke site om op te kijken
     
  5. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Dat filmpje uit de eerste post.. waar komt dat vandaan?

    In de 48e sec. lijkt het net of hij gewoon aan een kabel hangt..

    En in de shots die je het overzicht geven, is het niet te zien of de chinees nou wordt afgevuurd, of iets anders.

    Volgens mij is het FAKE.
     
  6. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Zou best wel fake kunnen zijn, een water raket accelereert normaal naar topsnelheid in minder dan een seconde. Als je in een tuig zou hangen breek je je ruggengraat bij die versnelling.
     
  7. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Kloppertjes,
    Het klopt dat een mens (hangend in een tuig) een acceleratie die een waterraket normaal heeft, niet zou overleven.
    Maar je weet ook dat Acceleratie afhankelijk is van Kracht en Massa. En vooral de Massa is in dit geval erg groot, waarmee de acceleratie dus afneemt.
    Probeer het maar eens, met een kleine waterraket en een grote massa.
     
  8. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    kopt wat je zegt Bas .En dat niet alleen,deze doet er ook iets langer over om leegte lopen. als ik ht filmpje bekijk komt hij metniet meer dan 2 G weg. En das minder dan een kermis atractie.

    En verder denk ik nog steeds dat het geen fake is.
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    De kracht van water moet je iig niet onderschatten. Als 1 zon fles et eruit perst met de kracht van een brandweer slang (met zon slang kun je iemand van zn voeten blazen!), dan kun je met 10 of zelfs meer van die dingen zeker wel een klein chineesje weg schieten. :lol: En et zijn niet zomaar flesjes, et zijn van die watercooler kruiken. :p Dus daarmee heb je een enorme watermassa en dus veel air time. :)
     
  10. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Al eens goed naar de afgelegde baan gekeken. Het eerste stuk blijft hij gewoon dezelfde richting, snelheid en klimsnelheid hebben, ook al is hij halverwege de "drukfase" van zijn raketten al bijna 180 graden gedraait.

    En dan valt hij plotseling als een baksteen uit de lucht. Dat kan dus bijna niet. Elk voorwerp in een vrije gooi, en val zal meer een parabolische baan hebben. En dat is hier totaal afwezig.
    Ik blijf erbij. Het zou best wel eens fake kunnen zijn
     
  11. frodo

    frodo

    Lid geworden:
    31 jan 2004
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Groningen
    Volgens mij komt het door het camerastandpunt dat het lijkt alsof de baan niet parabolisch is.
    En het pakket op z'n rug zorgt voor veel weerstand, na het wegvallen van de stuwdruk remt dit enorm af.

    Lijkt mij niet fake, daar zouden ze zo veel moeite voor moeten doen dat je met minder energie echt een persoon zou kunnen afschieten.
     
  12. sjaakie

    sjaakie Guest

    vet chil zoan 2 stage water raket
     
  13. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad

Deel Deze Pagina