Vraag aan de experts!
Inleidend:
De JXD gebruiken we als opnametoestel voor de downlink filmpjes. De kwaliteit was bij mij matig, voldoende voor mijn doel.
Nu achteraf gezien lijkt dat de JXD wel eens helemaal niet de oorzaak is van de slechte kwaliteit.
Hier een filmpje, een compilatie van korte stukjes opgenomen met de JXD. Aan boord een 5,8Ghz zender met beperkt vermogen. Het AV signaal komt van de AV out van een DSLR, deze gaat via remzibi OSD, die er de voor mij benodigde GPS gegevens in mixt.
Op het moment van het maken van een foto komt er een grijs beeld, soms gevolgd door een zwart beeld (busy, hij probeert dan een burst grote opname's op te slaan). Tijdens het grijze beeld zie je dat de OSD gewoon z'n werk blijft doen.
Echter er zijn momenten, b.v. op 1 seconde, op 6-7 seconde, enz. dat het beeld strak is. De tekst is dan goed gedefinieerd in beeld, terwijl de tekst toch doorloopt (het beeld staat niet stil zeg maar). Deze tekst (OSD-remzibi) kan alleen maar in het vliegtuig aan het AV signaal worden toegevoegd, m.a.w. op die enkele minieme momentjes neemt de JXD wel goed op.
Het meest vreemde is dat het gebruikte schermpje tijdens het vliegen, en ook het scherm van de JXD, wel hele nette beelden geeft!
De JXD staat in hoge resolutie, hoge kwaliteit opnamen. Ik gebruik een RC305 ontvanger welke 2 AV out heeft, en ik gebruik wisselend de verschillende uitgangen.
Wie weet raad? Wat kan ik proberen?
Filmpje: