Video opnemen op een simpele manier.

Baggus,

Werkte dat goed, zo'n dvd recorder? Is de kwaliteit sterk achteruit gegaan, of viel het je mee?
Je kunt die recorders voor zo'n 40 euro op marktplaats vinden, alleen is het natuurlijk nogal een doos die je mee moet nemen. Zit er achterop de recorder een USB poortje ofzo? Of hoe gaat dat precies:). Nog geen kaas van gegeten.
Ik hoor graag je bevindingen:). Ik heb het idee hier al eerder voorbij zien komen..

Tnx!

plane addict.

Ik zou eens alle draadje,s op het forum lezen voordat je druk gaat posten.
het is maar een tip ,verder bedoel ik er niets mee behalve dat je niet een paar oude dingen post .
car-keychain-spy-camera
Er loopt al een klein draadje over ,en er staat hier al een filmpje op in het fpv gedeelte .

Groeten Wiebe.
ps het beeld van een redelijk goede fpv is beter .

Laatst bewerkt door een moderator:
Baggus,

Werkte dat goed, zo'n dvd recorder? Is de kwaliteit sterk achteruit gegaan, of viel het je mee?
Je kunt die recorders voor zo'n 40 euro op marktplaats vinden, alleen is het natuurlijk nogal een doos die je mee moet nemen. Zit er achterop de recorder een USB poortje ofzo? Of hoe gaat dat precies:). Nog geen kaas van gegeten.
Ik hoor graag je bevindingen:). Ik heb het idee hier al eerder voorbij zien komen..

Tnx!

Mijn DVD recorder werkt perfect voor dit doel, heb geen ervaring met andere goedkopere DVD recorders. Mijne was een van de eerste, een Philips en kostte ooit over de 200 euro.
Als je er iets mee opneemt kan je het schijfje eruit pakken, en de DVD rippen op je PC, dan heb je je beeld pas.
Op een DVD gaat tussen de 4 en 8 uur.
Ver van ideale oplossing eigenlijk, maar wel goed beeld verder.

Natuurlijk kan je ook een keychain camera gebruiken, maar soms is het handig om ook de OSD op te nemen.
Ik gebruik trouwens deze DealExtreme: $19.79 300K Pixel Mini Camcorder/Spy Camera with TF Card Slot , want daar kan je microSD kaartjes in stoppen tot 16GB :)
Heb hem toevallig vandaag in een paar posities op m'n TwinStar (nog niet helemaal af) getest:
Zet je geluid uit voordat je op play klikt ;)

Laptop met USB DVR dongle zoals de EasyC(r)ap is misschien wel de beste oplossing.

ps het beeld van een redelijk goede fpv is beter .

Daar heb je een goed punt, als je een degelijke CCD camera zoals de 191 of de 201 gebruikt heb je veel beter beeld omdat je geen "rolling shutter" effect hebt zoals bij goedkope CMOS camera's.
Op mijn filmpje hierboven, waar de camera onder de vleugel hangt zie je het bij vol gas goed, dan gaat het beeld "golven", dat is het "rolling shutter" effect.

Komt kennelijk omdat bij CMOS de horizontale beeldlijnen van boven naar beneden in een trager tempo worden ververst dan bij CCD.

Baggus.

Als ik je film bekijk als de cam onder het tuigje hangt valt me 1 ding op ,
je stang van servo naar aileron buigt volgens mij doordat je het ronde dingetje te vast hebt zitten aan de hevel van de aileron.
Dat past niet als je hem helemaal aandraait dan zit het te strak .
Het moertje een paar slagen los draaien en vastzetten met een druppel lijm .
En natuurlijk controleren op een goede werking .

Dit scheelt je kracht op je servo,bec.

Groeten Wiebe.

Baggus.

Als ik je film bekijk als de cam onder het tuigje hangt valt me 1 ding op ,
je stang van servo naar aileron buigt volgens mij doordat je het ronde dingetje te vast hebt zitten aan de hevel van de aileron.
Dat past niet als je hem helemaal aandraait dan zit het te strak .
Het moertje een paar slagen los draaien en vastzetten met een druppel lijm .
En natuurlijk controleren op een goede werking .

Dit scheelt je kracht op je servo,bec.

Groeten Wiebe.

Dat klopt, hij is ook nog niet helemaal af, wilde er die avond alleen erg graag mee vliegen ;)
Toch bedankt voor het goede advies, das altijd welkom! :)

Ik zit te denken aan een Archos 5 (500GB) in combinatie met de DVR Station. Kun je met 640x480 25fps opnemen en ben je in principe onafhankelijk van notebooks etc. Makkelijk snel terugkijken in het veld, wissen als het niet goed was. Thuis eenvoudig aan te sluiten op de televee (zelfs via HDMI) om direct te kijken of computer om de filmpjes te bewerken.

-edit-
Ik dacht dat opnames in 1280x720p HD waren maar dat blijkt niet waar te zijn. :( Overigens kan opnemen ook met de goedkopere DVR Snap-on. Verschil met de DVR Station is dat de Snap-on geen uitgangen heeft en je geen USB host aansluiting hebt om bijvoorbeeld je camera direct uit te lezen en op de harddisk van de Archos op te slaan.

Laatst bewerkt:
lijkt me heel mooi, maar word een duur ding volgens mij...;)
Winkelwaarde voor de Archos 5 Android 500GB is ongeveer 375 euro. De DVR Station zo'n 129 euro en de alternatieve DVR Snap-on kost zo'n 49 euro. Uiteraard is zo'n high-tech mediaplayer voor veel meer te gebruiken: Navigatie in de auto of op de fiets, films (eigen FPV ;)) kijken in de trein, muziekjes voor maanden luisterplezier, internetten (in combinatie met UMTS op de telefoon dus in het veld al uploaden 8O) etc. Nu heb ik een eigen ICT-toko dus tegen inkoopsprijs is het aanmerkelijk minder. :? :p

Stiekem besteld, morgen komt-ie binnen. Nu nog wachten op mijn nieuwe 5.8GHz Airwave ontvanger. :(

owh op die fiets, ja inkoop prijs is wel gunstig;) en inderdaad is het een gaaf, ding, niet alleen voor fpv opnemen;)

Ik vind de kwaliteit nog niet eens tegenvallen. het uploaden maakt het er allemaal niet beter op.
Ach voorlopig heb je wat, en wacht je even totdat er weer wat nieuws komt.
verder mooie beelden, tikkeltje onrustig, maar mooi:).
Gaan we je tegen komen hier in Nijmegen, 5 juni?

@ Sleurhut: hoe kan je die steady-shot uitschakelen?
In het menu zit een optie met een handje. Dat verschijnt bij opname-modi lager dan 1920x1080 (de camera gebruikt een deel van de videochip om beelden te vergelijken en op Full HD zijn er onvoldoende pixels om dat te doen).

hsj1w2.jpg

De software in de camera zoekt scherpe randen op en blijft die volgen. Hiermee wordt bepaald of het beeld stilstaat of iets verplaatst. De software zet het randje dus op dezelfde plek in het uiteindelijke beeld terug. Als de verplaatsing te groot wordt, verspringt het hele beeld naar een nieuw referentiepunt. Hierdoor krijg je het schokkerige effect.

Helaas, ik vind in mijn menu geen optie met een handje. Zelfs bij opname-modi 1080 geeft het beeld schokjes. Rare is dat ik op you tube wel schokvrije filmpjes vind waar je zien kan dat gefilmd is in de sport stand.

[media=youtube]xn4nvi8JK5o[/media]

Maar ook in die mode geeft bij mij schokjes tijdens filmen. Is het beeld misschien niet achteraf smooth te maken met een bepaald programma?

MVG Robert.

Back