[Video] Stevige profile vliegtuigjes, wie kent er n paar?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sven, 24 apr 2005.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Hoi Allemaal,

    Ik vroeg me af, welk vliegtuigje is dit?
    Filmpje (9mb).

    Of beter nog, welke profiel vliegtuigjes zijn er ARF tekoop met n mooie opdruk, die ook zo stevig zijn als deze? Want ik heb filmpjes gezien op RCU van de E-X Games, waar ze met 3D vliegtuigjes aan et hindernis vliegen waren, de helft bleef geen spaan van heel, zo breekbaar. Een iets te harde landing en alles zakte als n pudding in elkaar. Bij die dingen hoefde je denk ik maar 1x te gooien zoals die jongen in dit filmpje et doet, en je kon de stofzuiger gaan halen.

    Ik wil graag 3D vliegen, maar dat zag ik niet zo zitten omdat et breekbaar leek. Maar breekbaar hoeft dus niet perse, zie ik nu dus. Ik denk dat dat ding in et filmpje van EPP is ofzo, maarja, hoe weet je welk 3D model daarvan gemaakt is, want bij de meeste advertenties zeggen ze "Foam", en dat kan vanalles zijn.

    Dus, Wie kan en wil mij de goede richting in sturen?


    Grtz,
    Sven
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    het model in het filmpje is zeker van EPP, dat zie je aan de structuur.

    ik geloof dat de zoomzoom 4D exact zo'n vliegtuigje is.
     
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ah, de zoomzooms, die heb ik al eens gezien, dat zijn wel mooie vliegtuigjes. :p In de filmpjes lijken ze me n beetje lui, maar de kleur vind ik wel mooi. Ik vind de winkelprijs alleen n beetje veel, 75 euro voor 4 platte stukjes schuim, 2 wieltjes, en verder niks vind ik n beetje veel. Voor 10 euro minder heb ik pasgeleden nog een spacescooter gekocht, en das n met mooie bollingen gegoten EPP vliegtuig INclusief S400 motor, metale 3:1 reductie en propellor. 75 euro vind ik niet erg, maar doe dr dan minstens n goedkoop GWS setje bij. :p Voor dat geld mag dat best.

    Maar mijn punt is wel duidelijk denk ik. :p Kan et mischien ietsjes goedkoper, of met meer waar voor je geld?

    Owja, Ik heb pas nog n vliegtuigje gezien bij allerc, 67 dollar en daar zat n aandrijf setje enal bij. Verzendkosten is ook maar 10 dollar en je krijgt er airmail voor. Et ding vliegt nog verdomd goed op stock brushed motortje ook. Ik weet alleen niet van welk materiaal die is. Hier is dat ding: Linkje. Bekijk zeker de filmpjes eens, das allemaal op de stock motor en 2cell 1500mAh lipo. Die had ik allang gekocht, mits ik zeker wist dat ik n stevig EPP toestelletje kocht, en niet zon kroepoek ding. :lol: Hij lijkt wel lekker dikke wings te hebben met zelfs een aerofoil erin, en de fuselage lijkt me ook wel n goeie 2cm dik, maar als et piepschuim is, heb je dat denk ik ook zo doormidden. :p
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    profieletjes van epp zijn vrij aan de schaarse kant, ik heb er ook al eens naar gezocht, uiteindelijk een mscomposit swift gekocht.

    en idd, wat ze voor zo'n ding vragen is schandalig, maar helaas waar.
    maar zo als jij denkt kan je niet redeneren, dan is 99% van de modelbouwspul veel te duur, ik doel dan bv op een zakje kwiklinks waar ze ook debiel geld voor vragen, in principe is de gehele hobby "vrij prijzig" :wink:
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ja, dat et dubieuze, deze hobby is puur materieel en werkloon gerekend eigenlijk helemaal niet duur, et wordt duur GEMAAKT. :p En das eigenlijk best wel zonde, want et jaagt n boel model vliegers weg. Maarja, waar et meeste geld in zit, daar gaan ze nu eenmaal voor. Als er meer geld verdiend wordt als ze maar 10 klanten hebben die dr 75 euro voor neertellen, dan 15 klanten die 40 euro geven, dan doen ze dat. Beetje cru gezegt "Het is wat de gek ervoor geeft".

    Maargoed, weer even over de eigenlijke topic. ;)

    Die T3D-II lijkt me n bijzonder leuk 3D trainertje, voor n vrij aardige prijs (zie je, et kan wel!), maar ik kan niet vinden waar et ding nou van gemaakt is. De wing is lekker dik, dat heb ik al wel gezien, maar is et dik genoeg om strevig genoeg te zijn als trainer, zelfs al is et gewoon styropor.. Ik blijf zoeken. ;)
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    zo duur hoeft het allemaal niet hoor, kijk maar eens bij www.epp-modelle.de die heeft ook een leuk kunstvlucht modelletje op de site staan.
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    De Acropro ziet er inderdaad vrij vergelijkbaar uit, maar kwa prijs maakt t eigenlijk niet zoveel uit. In amerika ben ik geloof ik zelfs goedkoper uit, omdat daar een motor, gearbox, propsaver en propellor bij zitten.

    Bovendien heb ik nog wat krediet bij die amerikaanse winkel, omdat de zender accu die ik daar heb gekocht, tegen viel. Hij gaf eerlijk toe dat die accu al lang op de plank lag, dus kreeg ik 10% korting op de volgende bestelling. :) Ik heb em n mailtje gestuurd met de vraag of ie van EPP is, omdat ze em toch als "trainer" betitelen, en of rose een keuze is, of dat die kleur dr van de fabriek al op gebakken zit. ;)
     
  8. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hy freak, dit toestelleke verkopen ze ook ergens in nederland!echter toen ik keek stond er geen prijs bij en hadden ze teruggemaild dat het 80euro zou zijn all in, maar tijdje later stond er 126euro op de site...

    zal es terugmailen om te vragen welk materiaal!
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    eeeh, hoezo ouwe koeien uit de sloot halen? :p
    Ik heb al een Superzoom 4D gekocht.
     
  10. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    idd maar had er toen indertijd ook naar zitten kijken naar die andere! de spuerzoom beter dan de zoom zoom? en welke motor en regelaar erop? greetz( is deze ook zo buigzaam als de u can do?
     
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Yup, is opvolger van ZZ4D, roxy 3427/28 geloof ik, met een goedkoper 12A regelaar eraan. Niet zo buigzaam, en maar goed ook.
     
  12. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    tis 2827-34 freak :wink:
     
  13. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    als je de superzoom al hebt dan zou ik die gewoon klaar maken..
    depron op de juiste plaatsen verstevigt is ook heel sterk
     
  14. x-twin pilot

    x-twin pilot Guest

    heey ik heb gister (vrijdag) een x-twin gekregen een bruud vliegtuigje ikheb de kleuren blauw geel egt leuk kan iemand my filmpjes stuuren :eek: :D :eek: :D :eek: :D 8O :D 8O :D :eek:
     
  15. freaky-pyro

    freaky-pyro

    Lid geworden:
    1 aug 2005
    Berichten:
    190
    Locatie:
    IJsselmuiden
    dus :?: :roll:
     
  16. Acropilot

    Acropilot Guest

    :offtopic:

    wat heeft dit met dit topic te maken??
    moet je dit net posten in het algemene x-twin topic?

    groeten
     

Deel Deze Pagina