videocamera keuzes

@Matanza,

Kan je dat even uitleggen/onderbouwen ?
Misschien klopte die theorie voorheen, maar tegenwoordig zijn de SD kaarten zo snel dat dat zeker geen probleem mag opleveren.

René

Makelijkste uitleg:
Vergelijk

Mini dv => 60 min(1h) zijn 13 GB gegevens bron
Hdd => Op deze camera kan 27u video opgeslage worden op 40gb met andere woorden 1h is 1.4 gb
Neem nu bv een profesionele hdd camera hier is 5h voor 60 gb. wa vooor 1h 12 GB levert.
Voor geheugenkaartjes heb ik niet direct een vb. gevonden maar daar gaat hetzelfde zijn.

Je ziet dus dat je gegevens mist.

Grtz Matanza

Om het nog een beetje duidelijker te maken MiniDV, DVCAM en DVCPro-25 schrijven allen de data met 25 megabit/sec weg en hebben een vaste compressie van 5:1 ....

De HDD en SD card wordt met 9 tot 10 megabit/sec weggeschreven in MPEG-2 formaat ... (de één gebruikt variabele bitrate en de andere fabrikant een vaste bitrate ....

De moderne SD kaart kan nu tot 40 megabit/sec schrijven .... en een moderne 1,8" schijf haalt 150 megabit/sec met schrijven ..... (de snelste DVCPro tape de "-100" wordt met 100 megabit/sec geschreven ....

Matanza,

Het is inderdaad zo dat 1 uur miniDV 13 Gb is.
Maar die camera met een 40 Gb hdd kan TOT 27 uur opnemen in de laagste kwaliteit.
Zet je hem in de hoogste kwaliteit zal je zien dat de opnametijd heel erg naar beneden gaat.
Dit heeft alles te maken met het soort data compressie waarmee de camera opneemt.

De videocamera's die opnemen op een geheugenkaart beschikken over een compressie techniek waarbij je behoorlijk kan comprimeren maar toch over Dvd / HD kwaliteit kan beschikken.
Ik geloof trouwens niet dat het rechtstreeks op de SD kaart geschreven word, als het goed is zit er nog een soort van buffer tussen die de data opvangt.

René

idd in dv kwaliteit maar een 7 a9uur wat al veel is vind ik...

heb al veel intressante info gehad, meer dan je soms in de winkel hoort want mensen met filmervaring zijn dit meestal niet:)

dus echt afwegen tussen mini dv en hard disk zal ik doen...

het is idd een modelbouwforum martijn. maar omdat de camera wel moet voldoen om model vliegtuigen te kunnen filmen, zullen hier betere reacties uit komen dan van de handelaar.

Ik zou zonder twijfel kiezen voor de Panasonic-camera... En dan nog niet omdat hij mini dv heeft, hij is gewoon beter dan de sony-camera...

Grtz Matanza

idd veel over gelezen, schitterende beelden enzo enzo, maar de stabilisator schijnt op nie veel te trekken.
ik weet alvast al veel meer waar ik moet op letten!

Heb zelf een Panasonic gehad maar was daar minder tevreden over.

Ben meer tevreden met de huidige Sony.

En statief is mooi maar werkt vaak voor het filmen van modellen niet echt super (of je moet voorspelbare piloten hebben ;-) ).

even dit topic terug naar boven halen,

begin juli vertrek ik voor 1 maand naar Los Angeles, en ik ben van plan om me daar ook een videocamera te kopen, maar net zoals Eclipse, kan ik totaal niet kiezen wel ik moet nemen!

Welke keuze ik moet nemen van DV, HDD, SD of dergelijke weet ik ook totaal niet!
Budget is ook maximum 500 euro, maar dat valt mooi te compenseren met de lage dollar ;)

Hier zijn 2 winkels in LA die je toch redelijk veel tegen komt in die afschuwelijk grote stad :p :

All Camcorders : Digital Cameras + Camcorders : Electronics : Target

RadioShack.com - Cameras & Camcorders: Camcorders

Bedoeling is, dat het later ook gebruikt wordt om dus te filmen op de vleigclub, maa natuurlijk ook voor op reis ;)

Who can help me? ;)

mvg, Sam

ik heb de sr 72e dan toch gekozen, niet omdat hij meer gig heeft maar iets meer pixels

en ik hem aan wat promo gehad heb, met docking station, kabels voor naar de tv, extra accu,en afstandsbediening...

greetz succes ermee

Voor als mensen het nog willen weten, wij (mijn vader ;)) heeft uiteindelijk
toch een sony handycam gekocht, een HDR-SR10, nogal een luxe apparaat
zeg, ik zal bij interesse de resultaten binnenkort wel even posten.

Skyhigh

Ik denk dat ik voor het 'echte' filmwerk toch maar een Panasonic AG-HVX200 koop met twee 32GB P2 kaartjes om op op te nemen .... de kleurweergave is uiteindelijk vele malen beter dan welke 'consumenten' camera dan ook (plus nog een paar voordeeltjes ;-), alleen de prijs :-( maar je krijgt dan wel 5 jaar garantie :-) )....

Heb jij daar zo'n goede ervaringen mee Dirk?
Ik weet nog steeds niet wat ik zou nemen he....
wat ik wel weetis dat die P2 kaartjes wel verschrikkelijk duur zijn!
Mijn sandisc kaartje (extrema 8 gig) was al 108 euro :? $$$
Zal een duure aanschaf worden jouw camera! ;)

toch nog steeds aan ht overwegen, en de Sony handycam DCR-DVD110 vind ik vrij aantrekkelijk, al veel goede recenties van gelezen!

wat denken jullie?

Back