[Videos] Foamfighter seizoen is begonnen!

Nou, de eerste BD5 heeft al gesneeuwd.
Meer daarover zodra ik zin heb om dat stuk verdriet te fotograferen. ;)
De crash schijnt zelfs op video te staan. :(

video wordt aan gewerkt...

idd, zeer jammer, maar het is niet anders.

Denk niet dat de mijne veel langer leeft, die heeft ook een lichte crash gehad. Wel te repareren, maar het vliegtuig vliegt totaaaaal niet lekker, doet NIETS wat jij wil :(

Ga nog wel proberen de boel te verbeteren.

Verder wel heerlijk gevlogen met alle andere toestellen, en "dogfight" gehouden met mijn ME en sven zijn Corsair :)

morgen weer ;)

Hier alvast de fotos van et opgebaarde wrak.

bd5-047.jpg

-
bd5-048.jpg

-
bd5-049.jpg

-
bd5-050.jpg

zoooo, vandaag weer een heerlijke middag gevlogen :)
er stond veel wind, maar dat weerhield ons er niet van (in tegenstelling tot bijna alle brandstof vliegers :P)

Airbus heeft weer met zijn BD5 gevlogen, dat ging ook niet super, het vliegt, maar om nou te zeggen dattie luistert??? nee... niet echt.

verder tegen alle verwachtingen in zelfs Airbus zijn Jerry wing (klein ding) zien vliegen met die wind :P

Zelf met mijn amx jet en space scooter gevlogen.
Met de space scooter heerlijk samen met sven zijn picojet achter elkaar aan gezeten :) heerlijk om te zien dat die schuimpjes (met identieke setup) ook echt practisch identiek vliegen :P

bas heeft 20 minuten gevlogen, en een paar keer geprobeerd te landen, helaas is dat heel moeilijk met harde wind... en het lukte hem dus ook niet perfect. Aan het begin van de vleugel (was al verstevigd) is nu het schuim wat gescheurd... MAAAAR niets wat we met wat epoxy en evt carbon niet kunnen verhelpen :)
Verder vloog bas prima, zelfs met de harde wind. En het toestel met de 7x5 prop gaat perfect, nix meer aan doen :)
Mooie is, na dikke 20 minuten (bijna de hele tijd vol gas) vliegen, ging er 2200 mah in de lipo :P hij kan dus nog bijna 2x zo lang met 1 lipo vliegen! hahahahahah

overigens besloten dat als de bd5 sneuveld, ik de setup op een funjet ga zetten :)

Filmpjes zijn gemaakt, foto's ook, die komen zo snel mogelijk (druk druk druk)

Heej sven, je tekst bij je update klopt niet :P wehe

En nee,... die stomme computer is in hybernate gegaan tijdens het inpakken :(

Maak jij er (van alle 2 de dagen) een mooi filmpje van?
Je moet wel nog wat knippen en plakken, want niet AL het materiaal is bruikbaar.

Anders moet ik dat nog ergens van de week doen (maar heb het VEEL te druk :( )

Man hou op, het is iedere keer weer raak bij het opgooien.
Het vliegen is ook als een wild paard, alleen het landen lukt soms nog aardig.

Die van mij is nu klaar met vliegen,
die van pieter heeft al met een losse motor stekker en stabilo in een knollenveld gelegen,
en die van steven is ook al op zijn kop geland bij et oplaten.
Het mooie is er nu wel weer vanaf, en we vliegen ze nu eigenlijk alleen nog omdat we et zonde vinden om ze zo op zolder te gooien.
Pieter zei ook al, het is wachten op de klap, daarna alles gewoon in een funjet.

Zo, 2e file is ook up, sven kan aan de slag :P hahahah
(dank je sven, dat je de filmpjes uitzoekt en netjes maakt, ik heb er ECHT geen tijd voor voorlopig :( )

Die windrider dingen zijn op zich prima, het feit dat wij zo eigenwijs moesten zijn om er een pusherprop van te maken, en met zoveel vermogen brengt wat meer problemen met zich mee dan gedacht...
De motor moet VEEL meer domping hebben (prop moet omhoog wijzen) en het CG moet blijkbaar TOCH aangepast worden (fijn dat je daar dan op gewezen wordt, als er al 1 van de 3 in de kliko ligt)
ook het bokken op het hoogteroer moet dan weg zijn....

Ik heb nu goede moed, en ga die van mij, en die van steven (airbus) aanpassen zo snel mogelijk.

Dan nog eens vliegen, en idd, ... gewoon wachten tot hij uit mekaar klapt... het is niet anders.
Funjet ga ik zaterdag iig voor kijken ;) die ligt dan alvast maar klaar :P

zo, volgens mij zijn de filmpjes bijna klaar :) (stuur je ook even een link naar de persoon van de verslagen, sven?)

denk dat de linkjes hier dan wel komen ook :)

Op dortmund weer een foampje gekocht :P jerry wing (55cm) :D

Vandaag eventjes wezen vliegen. Steven was er ook.
Heb met zijn wingetje mogen vliegen,en dat vliegt toch wel leuk :P waaide weer redelijk.

Steven heeft met mijn space scooter ook nog even lekker gevlogen.

Verder zelf met mijn scoot lekker geragd, met de eurofighter ook lekker mijn rondjes gedaan, en met de amx jet was het de bedoeling, maar dat liep niet helemaal zoals gepland :S

bij het starten kwam hij niet op toeren en niet op gang, en heb een noodlanding moeten maken (toeren vielen steeds verder weg) op heel hard zand :(
Niet heeeel veel schade, maar wel wat aan het buikje, en de "bolletjes" waarop hij land (2 eraf).
Dus heb weer wat te knutselen. (zal nog wel foto's maken)

1 van de clubgenoten had een voltage checker bij, en we zagen dat van de accu 1 cell gewoon DOOD was :(
De andere accu (zelfde merk/type/leeftijd) vertrouw ik dus ook niet meer.

maar goed dat ik nieuwe had besteld bij HK (nu hopen dat ze een beetje vlot binnen komen!!!

Steven heeft ook nog met zijn BD gevlogen :) had hem redelijk onder controle toch hooor, dus ging vrij goed.
Zijn dc3 heeft ook nog gevlogen :)

was idd weer leuk vandaag :)
lekker kunne ragge ;)
wel leuk is mej bede :D lekker full up, hahahah, we zulle er niet van verschieten dat het vleugeltje ineens krak zegt haha lol :D
idd ook ff met Gws dc3 gevlogen met cdrom motertjes :)... word binnekort wss gestript, de elek toch...
iemand intressen in?

HAH :) leuk filmpje geworden :) zat dus toch nog aardig wat bruikbaar materiaal bij (want die dag is niet zo heel lang gefilmd)

ben benieuwd naar de andere 2 dagen (heb ze nog niet compleet gezien, maar die zullen hier nog wel gepost worden)
Hier heeft hij wel de verhouding goed iig zie ik sven, en de kwaliteti is ook super! Hoe heb je joeptjoep zo voor de gek gehouden? (meestal gaat die zelf nog compressen...)

Aan boord filmpje:

(als hij het niet doet, even geduld nog, was nog aan het verwerken op het moment van posten)

Je ziet ook duidelijk een aantal keren sven zijn picojet voorbij zoeven :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Back