Ben bezig met een ec 135 ...wil een vierbladsrotorkop er op . Wie weet waar ik er een kan kopen . Ik vind de kop van Vario nl aan de dure kant .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat is daar het probleem mee? Dat resulteert juist in een veel rustiger draaiende rotor.De kop van Vario zelf wil ik liever niet aangezien de bladen met twee bouten moeten vastgemaakt worden.
Klopt, maar deze koppen vliegen erg goed (vind ik zelf), en dat is in mijn optiek belangrijker dan hoe het er precies uitziet.Deze is ook weinig schaal.
Wat is daar het probleem mee? Dat resulteert juist in een veel rustiger draaiende rotor.
Op zich valt dat mee, want je kunt 3 bladen laten zitten waarvan je er twee naar achteren zwenkt, en als je auto lang genoeg is kun je zelfs gewoon allevier bladen laten zitten (met twee bladen naar achteren gezwaaid). Maar ik vind dat geen prettig idee met alle hobbels en stuiters in de weg.Dit houdt meer werk in om de heli op het vliegplein vliegklaar te maken.
Dat is nonsens... Echt, totale nonsens. De vario bladen zijn JUIST ontworpen om het ding ook zonder FBL te kunnen vliegen, en dat houd per definitie in dat je niet heel veel bladen zult vinden die rustiger vliegen. Zie ook Student zijn post.terwijl sommige andere (symmetrische) bladen een stabieler vliegbeeld geven