Vierde ronde NK 2 september Swalmen

Bedankt allemaal.

Voor morgen lijkt het weer best aardig te worden.
Wellicht kan Loet zijn vleeskleurig trainingspak wel aan.

En, Jurgen pak die Aanen een keertje, moet lukken.

Mannen, allemaal succes morgen.

Groeten

Frans

sow, Beatstad was wel leuk zeg! Eerst van Velzen, daarna Ilse deLange, dan Direct en als afsluiter Pink :).
Wel beetje moe nu. maar goed. ff slapen maar en morgen op weg richting Swalmen....

:wink: @ frans: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Ik had graag komen kijken in Swalmen, mijn zus viert haar verjaardag, ook leuk ... :new-bday:

Iedereen die wel gaat kijken veel plezier :thumbsup: en wedstrijdvliegers veel succes :!:

Een beetje tekst en foto's voor de thuisblijvers. Ik ben steenkapot dus nu geen verslag.

F3K
1. Peter Aanen
2. Arno Hacken
3. Goswijn Thijssen
4. Aelx Hoekstra
5. Loet Wakkerman
6. Bas Breijer
7. Theo Schoorl
8. Julian Hahnen

en vanaf hier weet ik het niet meer met zekerheid.

Mini

1. Peter Aanen
2. Bart Rotteveel (met een 1000-er, effe Peter Aanen goed op zijn nummer gezet :D)
3. Sietse

De voorbereidingen op zaterdag op de camping.

Grote vrienden met onze slecht vliegende vrienden. Zij wist s'ochtend een plak ham van mijn brood te stelen.
Slecht vliegende stelende vogels, als dat maar geen slecht voorteken is....

Door de enorme startsnelheid is de foto niet scherp geworden :wink: Met nieuwe kist, net klaar op vrijdag.

Peter Aanen zal het verslag schrijven voor de www.f3k.nl site dus ik zal hem niet alle wetenswaardigheden afpakken.

Peter, Arno en Goswijn, gefeliciteerd maar laat het niet weer gebeuren.

Loet

:) Nee niet op de fiets, maar wel twee dagen bezig met vliegen.
Op de terugweg bedacht ik me dat ik toch redelijk moe was en dat het weer niet zo top was om nog even te komen kijken...
Sry, volgende keer beter.

Maar wel nog even wat getraind in Duitsland en ik kom weer wat dichter in de buurt van Jurgens werphoogte.
Bleek ik mijn werpstift tot nu toe te veel 'vast te pakken'. Nu echt op het laatste kootje laten rusten en hij schiet er o phet goede moment wel uit...
Heerlijk!

p.s. foto's van vliegen in Duitsland (ook wat DLG-starts) zijn binnen kort te zien op www.nijmeegseluchtvaartclub.nl

Half 10 kapot thuis. Onderweg even een snelle hap bij de grote M. Daar hebben we het nieuwe menu geintroduceerd. Het F3K menu. (Friet met 3 kroketten)
Prima dag gehad. Score om best tevreden mee te zijn gezien het sterke deelnemersveld en slechts twee groepen zodat er nooit eens een ronde was waar je wat extra punten kon pikken. Ook ik zal verder niet veel verklappen en het aan Peter over laten een stukje te schrijven op de site.
Vanaf nu een verplichting voor iedere winnaar 8)

Peter Proficiat

Theo zei:
Ook ik zal verder niet veel verklappen en het aan Peter over laten een stukje te schrijven op de site.
Vanaf nu een verplichting voor iedere winnaar 8)

Peter Proficiat

Goed initiatief, hoef ik voorlopig niets te schrijven..

Over mijn nieuwe model en de naam (sommige mensen hebben toch even liggen slapen op school denk ik zo).
Mijn nieuwe model heet: DE TANTALUS. Een afkorting van de TANTALUS KWELLING.

Het verhaal achter de Tantalus. Gewoon even doorbijten met lezen, dat scheelt mij een hoop uitleggen. Het is volgens mij de beste naam voor een niet winnend model. Ik zou daarom mijn model b.v. nooit DE WINNAAR noemen.

Tantalus was in de Griekse mythologie een rijke Lydische koning. Hij was een gunsteling, maar misschien ook de zoon van Zeus en de titane Pluto (niet te verwarren met Hades, die ook Pluto werd genoemd). Tantalus was de grondlegger van het geslacht der Tantaliden, later beter bekend als Atriden. Tantalus werd door Zeus uitgenodigd om bij de Olympische goden te komen eten, een grote eer, die hem echter zuur zou opbreken door zijn eigen fouten. Tantalus verraadde geheimen die Zeus hem verteld had. Daarnaast stal hij nectar en ambrozijn, godenvoedsel dat het geheim van onsterfelijkheid zou bevatten, opdat zijn vrienden het konden proeven.

Toen hij op een dag de goden had uitgenodigd voor een banket schotelde Tantalus hen zijn in stukken gesneden zoon Pelops voor om te testen of zijn gasten weldegelijk alwetend waren. De goden ontdekten het direct en aten niets van het vlees. Alleen Demeter, die nog met haar hoofd bij de roof van haar dochter door Hades was, at gedachteloos een stuk van Pelops' schouder op. Zeus beval Hermes de lichaamsdelen van Pelops te verzamelen en maakte er weer een lijf van; Demeter gaf een stukje ivoor om Pelops' schouder op te vullen. Rhea wekte Pelops weer tot leven.

Zeus stuurde Tantalus naar de Onderwereld, meerbepaald naar de Tartarus, het onherbergzaamste stuk van de onderwereld, om daar een eeuwigdurende marteling te doorstaan. Tantalus moest tot zijn kin in een poel water staan maar telkens als hij dorst had en zijn lippen naar het water bewoog zonk het weg in de aarde. Hongerig probeerde hij ook van de fruitbomen te plukken die juist boven hem hingen, tevergeefs: als hij bijna een stuk fruit had stak er juist een harde wind op die de takken buiten zijn bereik blies. Boven hem lag er een rotsblok dat elk moment kon vallen.

Omdat Tantalus zoveel te lijden had in de onderwereld, noemt men tot op de dag van vandaag het feit dat men iets graag wil maar net niet kan krijgen een Tantaluskwelling. Tantalus riep een vloek af over zijn familie die voortduurde totdat Orestes deze ophief.

En denk nou niet, wat denkt die Wakkerman diep. Toen ik op school zat was ik met alles anders bezig dan met namen van modellen of het moeten die heerlijk gevormde billen zijn geweest van Yvonne Kalf die voor mij zat in de klas :D :D (ik was toen 14, 15 jaar oud)

Maar goed, iedereen zou nu moeten weten wie Tantalus is en de billen van Yvonne blijven mijn ongrijpbare droom.....(en dit met toestemming van Helle, een hele sterke back-up voor mij)

Loet

Loet Wakkerman zei:
F3K
1. Peter Aanen
2. Arno Hacken
3. Goswijn Thijssen
4. Aelx Hoekstra
5. Loet Wakkerman
6. Bas Breijer
7. Theo Schoorl
8. Julian Hahnen

Loet

Nou ja, kom ik net als 9e in de lijst, weet loet het weer niet! :P Haha nee geintje hoor loet ;)
Het was weer superleuk. (Vooral het gezeur over het slechte vliegweer van de topvliegers enzo)
Heb heerlijk gevlogen en ben wel bij met het resultaat. De organisatie was weer top.
Op naar de volgende wedstrijd!

gr niels

allrounder_w.l.c. zei:
Loet Wakkerman zei:
F3K
1. Peter Aanen
2. Arno Hacken
3. Goswijn Thijssen
4. Aelx Hoekstra
5. Loet Wakkerman
6. Bas Breijer
7. Theo Schoorl
8. Julian Hahnen

Loet

Nou ja, kom ik net als 9e in de lijst, weet loet het weer niet! :P Haha nee geintje hoor loet ;)
Het was weer superleuk. (Vooral het gezeur over het slechte vliegweer van de topvliegers enzo)
Heb heerlijk gevlogen en ben wel bij met het resultaat. De organisatie was weer top.
Op naar de volgende wedstrijd!

gr niels

Ik was even de aanstormende jeugd vergeten, sorry. :oops:

noujah loet aanstormde jeugd.. dan bedoel je niels en rob(die er gister niet bij was) ik blijf wel een beetje achter :oops: maarja hard trainen op mijn gooihoogte en dan maar zien of er verbetering in komt. Verder een leuke dag gehad.

Groeten martijn

Ik lees het al, ik heb een gezellige dag gemist. :?
Ben heel benieuwd naar het verslag van Peter.
Jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt.

Heeeeeé Bart een duizender, top.
Heeft de regen iets met deze winst te maken.
Kreeg een zekere P A uit W een druppel in zijn oog zodat hij niets meer zag??? :D

groet

Frans

Loet, heb je die kip nog in één stuk in dat pannetje gekregen? of ging het alleen om de malse billen?
(hebben kippen eigenlijk wel billen?)

Frans Bal zei:
Ik lees het al, ik heb een gezellige dag gemist. :?
Ben heel benieuwd naar het verslag van Peter.
Jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt.

Heeeeeé Bart een duizender, top.
Heeft de regen iets met deze winst te maken.
Kreeg een zekere P A uit W een druppel in zijn oog zodat hij niets meer zag??? :D

groet

Frans

Loet, heb je die kip nog in één stuk in dat pannetje gekregen? of ging het alleen om de malse billen?
(hebben kippen eigenlijk wel billen?)

Nee, we hebben het beestje met rust gelaten. Misschien volgend jaar, want we gaan beslist weer kamperen. Lekker op zaterdag trainen en dat allemaal op 1.5 km van de camping en zondag eerst uitslapen tot 9 uur. :D

Frans,

Het lag wat anders...ik denk dat ik de taak 'laatste vlucht' nog niet helemaal begrijp 8) ..
ik begon met rond de 80, daarna 60, 50 en ik had geen keus anders dan door te
vliegen in de regen om mijn neergaande spiraal om te buigen...Peter dacht dat hij met
102 seconden de langste vlucht had gemaakt en wilde zijn Aspirins die buiten lagen behoeden
voor de regen.. ik ging verder en vond zowaar een momentje en maakte
een vlucht 106 seconden...dus meer geluk dan wijsheid maar wel erg leuk :D
Cheers

Bart

PS: Ik denk dat Loet als timer / coach ook een rol heeft gespeeld hij moedigde mij aan om door te gaan....

Die kip is er bij Loet niet ingegaan, maar Goswijn had wel wat anders op de gril. Op de heenweg had hij een vogeltje geschept en die hing in de gril van de audi. Dat was het roemloze einde van een ijsvogeltje, de gril van een audi. Had ik toch een andere auto uitgezocht :-)
Volgens Sietse vlogen van dit soort nog maar 3 in Nederland. Nu dus nog maar twee. :|

Back