Vintage Glider Group treffen 15 september Ootmarsum

Jongens, ik heb een heerlijke dag gehad! Ben nog benieuwd baar de log van Vissermax zijn VOR! Die pakte even een dikke bel mee! Gaaf gezicht? Zo'n oude twee-asser vanaf een stiekstart de bel in! Mijn elastiekje heeft ook de hele dag werk gehad. Heerlijk!

Zo dat was mijn daggie wel weer.
En met dat mooie weer nog een kleurtje gekregen.
Wat wil je ook ruim 4 uur boven geweest.
Die ene keer was wel heelllllllllll hoog.;)
Gelukkig werkte de noodrem.

Iedereen bedankt voor de gezelligheid.
En tot de volgende male.

Groeten Hoogvlieger Han.

Laatst bewerkt:
Tja, wat moet ik er van zeggen.... Zegge en schrijve 7 man van de 22 die zich opgegeven hadden waren er. Het lijkt me beter dat ik er maar niets over zeg........
Ootmarsum is schijnbaar verder weg dan ik dacht :-(.

Mgoed, wij hebben in ieder geval een erg mooie dag gehad. Het weer was fantastisch met af en toe ook nog een stevige thermiek bel.
Het elastiek was er, de lier was er en er is dankbaar gebruik van gemaakt. Heren bedankt voor het meebrengen van deze spullen !
Voor de rest heeeerlijk gevlogen.
Iedereen die er was heel erg bedankt voor deze gezellige dag, ik heb het naar mijn zin gehad :-).
Hier nog enkele foto's voor het idee:

Foto-BKVRPPMV.jpg

Foto550-QI3DYHZC.jpg

Foto550-76BIRGKQ.jpg

Foto550-HQYCZSFT.jpg

Foto-NCDMWSQ7.jpg

Foto-RUAXBMO3.jpg

Foto-MKAZIJBS.jpg

Foto550-LNI8RAGN.jpg

Foto-SAAT4GUB.jpg

Foto-EDMFUOXP.jpg

Foto550-4HEN3XV6.jpg

Foto550-UQIBMDKT.jpg

Foto-R3638QP4.jpg

Foto550-OYTAWCQJ.jpg

Foto550-QB6WRWD6.jpg

Grotefoto-BRDKVKLS.jpg

Foto550-CNKMM6SS.jpg

Groeten,

Paul.

Tja, wat moet ik er van zeggen.... Zegge en schrijve 7 man van de 22 die zich opgegeven hadden waren er. Het lijkt me beter dat ik er maar niets over zeg........
Ootmarsum is schijnbaar verder weg dan ik dacht :-(.

Groeten,

Paul.

Hoi Paul,

Ik wil er wel iets over zeggen.

Er hebben zich via het forum een man of 4 afgezegd, waaronder ook mijn naam. Ik heb afgezegd omdat het tot het laatste moment onzeker was of er Uberhaupt een veld georganiseerd was, én de weervoorspellingen waren ook niet al te best. Deze twee zaken deed mij beslissen dit keer niet naar de meeting te komen, hoe jammer ook, want de VGT zijn altijd super gezellig.
Uiteindelijk viel het weer nog wel mee...

Op naar het wintertreffen, geen plassen in de wei, geen bezorgde boer, alleen een beetje kou :)

Hoi Paul,

Ik wil er wel iets over zeggen.

Er hebben zich via het forum een man of 4 afgezegd, waaronder ook mijn naam. Ik heb afgezegd omdat het tot het laatste moment onzeker was of er Uberhaupt een veld georganiseerd was, én de weervoorspellingen waren ook niet al te best. Deze twee zaken deed mij beslissen dit keer niet naar de meeting te komen, hoe jammer ook, want de VGT zijn altijd super gezellig.
Uiteindelijk viel het weer nog wel mee...

Op naar het wintertreffen, geen plassen in de wei, geen bezorgde boer, alleen een beetje kou :)

He Hendrik,

het was eigenlijk niet mijn bedoeling om erover door te gaan maar jou verhaal lezende vallen mij toch 2 dingen op.
Ten eerste was het gisterenmiddag even na 4 uur al bekend dat ik het veld geregeld had voor vandaag. Omdat ik al vermoedde dat er mensen terug zouden krabbelen heb ik op tijd aangegeven dat ik het bij voldoende deelname wel op me wilde nemen.
Uit meerdere ervaringen de afgelopen 2 jaar weet ik dat als ik iets over een VGG in Ootmarsum begin te roepen er opeens heel terughoudend wordt gereageerd, vandaar mijn opmerking over voldoende deelname.
Ten 2e was het eergisteren en nog meer gisteren al bekend dat het heel acceptabel weer zou worden, zeker goed genoeg om te vliegen, en zeker hier in het oosten.
Wij zijn vorige jaren meerdere keren op VGG's geweest met veel slechter weer terwijl er wel een man of 30 waren...

Nu wil ik je persoonlijk niet aanvallen, dit is geenszins mijn bedoeling! Jij, en ieder ander is vrij om te doen wat ie zelf wil. Maar als ik dan lees dat mensen die zich hebben opgegeven wel ergens anders de hele middag hebben gevlogen krijg ik een beetje een zure smaak in mijn mond....

Ik bedenk me nu wel 2 keer voordat ik weer een opzetje doe voor Ootmarsum...

Weet ik Jaap, ik ga verder ook geen discussies hierover meer aan.

Wij hebben inderdaad erg genoten met die paar man. Was erg gezellig !!!

Groeten,

Paul.

Ik wil Paul bedanken voor de snelle actie ,om vandaag te kunnen vliegen.
Het was het ritje zeker de moeite waard,was erg gezellig met mooi vlieg weer!
Leuk om te zien dat ook een easy glider aan het stiek kan, en jullie allemaal ook aan het elastiek zijn geweest.

Lekker nog een belletje kunnen pakken vanaf het elastiek(120 mtr)naar 362 mtr super!
Hier het logje Jaap!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaaaaaf! Ja vanaf het stiek is dat toch extra kicken! En als het dan ook nog zo'n oude twee-asser betreft.. Geweldig!

Knap werk Martijn en geen dank, graag gedaan !
En dat vluchtje vanaf het stiekje, pluimpje hoor :-).

En inderdaad, ik had nog nooit aan dat stiekje gehangen en het was weer een mooie ervaring erbij. Dank voor je goede advies ;-).

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Hoi Paul,

Ik heb al een paar berichten geschreven en uiteindelijk niet gestuurd, maar wat me toch even van het hart moet is dat ik niet goed begrijp dat er geen VGT in Ootmarsum zou kunnen plaats vinden.

Ik heb ook al eens op je bult mogen vliegen en man wat is dat een gave stek. Ik baalde er wel een beetje van dat ik moest afzeggen.

Maar goed, het voorjaars treffen mag wat mij betreft naar Ootmarsum hoor, want het begint er al aardig op te lijken dat we vaste VGT stekken krijgen. (Denk aan het winter treffen bij zcnop bijvoorbeeld)

Leuke foto's trouwens

Ik probeer er volgende keer gewoon bij te zijn, enne vierakker krijgt bij deze een strafpunt helaas :mrgreen:

Groeten,
Sander

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi paul
Het was een mooie dag
Mooie foto,s
Helaas geen filmpje ook de camera was ook onder de indruk
Van de harde grond.:oops::nooo::hammer:

Groet peter

Peter,
Echt jammer van die klapper(s) van jou. Kan me indenken dat je camera dit ook niet leuk vond..
Ben je al achter de oorzaak? Misschien toch de ontvanger?
In ieder geval veel succes met de reparaties !!

Sander,
dank voor je lovende woorden en het antwoord op je vraag is dat het simpelweg te ver rijden is voor de meesten. Wel begrijpelijk met de huidige brandstofprijzen maar ook jammer.. ( Je kunt trouwens op 10 minuten rijden vanaf de bult voor bijna 20 cent per liter goedkoper tanken dan in Nederland ;-)).
En natuurlijk ben je van harte welkom hier om te komen vliegen ,kunnen we regelen.
Maar een VGT zal er hier voorlopig niet meer komen vrees ik....

Groeten,

Paul.

Edit:

De volgende foto's kreeg ik nog van Albert,

Foto550-JMWOVRBB.jpg

Linksvoor de volledig gerestaureerde Robbe Argo van Harald (Omit67). Werkelijk schitterend geworden en hij deed het prima aan het stiekje :-).

Foto550-FKN6FCM6.jpg

Foto550-OGCV7KAG.jpg

Foto550-O3P8UOW8.jpg

Serge,

''jou'' Pilatus B4 die je op de laatste foto ziet is nu gemotoriseerd.
Hij gaat nu bijna verticaal en vliegt perfect, wat een fijn ragbakje :-).
Deze winter krijgt de romp een ''make over'' en dan is ie weer als nieuw ;-).

Laatst bewerkt:
Hoi paul

Het lijkt er inderdaad op dat de ontvanger niet goed is
ik heb hem gisteren de hele avond aan gehad en heel af en toe
Werden de servo's aan gestuurt

Ps weet iemand hoe je houtlijm verbinding los krijgt

Gr peter

Back