Vintage glider Group Treffen Zondag 2 juni, Ginkelse Heide / Ede

Heb er zin in. Kom met een leuk groepje gezellige fanatiekelingen.

Zelf alleen met mijn BOT met recent ingebouwde spoilers (ben benieuwd). Focus ligt in de revisie en romp wordt nu gebruikt als plug voor een mal. Eventueel nog wel een Gem voor de laatste uurtjes aan het einde van de dag.

Mogen we onze ammehoela's overigens ook vliegen? Die zien er namelijk en imiddels behoorlijk vintage uit :D

We nemen iig een slepertje mee, de PT20 van Mees....Mees nemen we natuurlijk ook mee

PT20= 500 watt, 2/3m/2kg zweverts)

Laatst bewerkt:
Hier ook! Jammer dat de wind weer komt opzetten. Het begon rustig vanochtend. Nog even 3 rompen in de auto gooien, en dan kunnen we!
Max

Ook hier er al klaar voor.
De zon schijnt uitbundig,dus het gaat vast een top dag worden!
Zo alle spullen in de auto leggen,koelbox mee en op naar de Ginkelse Hei.
Tot straks

Zo terug van een voldaan dagje vliegen .Mijn knar is rood .
Heerlijk in de thermiek gehangen en samen gevlogen met mijn vader .Er vlogen zelfs op grotere hoogtes ooievaars .Ook zeer genoten van de creaties van Han . Ook waren er wat minder goede landingen waar lijm en iets meer materiaal bij nodig was .

Al met al zeg ik Arjan bedankt voor de organisatie ,bedankt voor de slepers en de rest voor de gezelligheid .

Ik sluit me aan bij de woorden van Serge. Dat was leuk en Dank!

Helaas is de ASW22 van Huey nu wel echt klaar voor de kliko....met fietslier ging het heel hard de grond in.

Vandaag voor het eerst wezen kijken op de heide, genoten van de vele vliegtuigen en mensen die ik gesproken heb.
Vanavond de foto uit selecteren heb er ruim 100 gemaakt dus de mooiste er maar uit halen.
Was een leuke ervaring die voor herhaling vatbaar is.

Ko

Laatst bewerkt:
Ik schijn ook een rode nek en gezicht te hebben. Heb een heerlijke dag gehad met mijn eerste echte (hoge) thermiekvluchten. Zowel de Twin als de Habicht hebben heel erg hoog in een bel gehangen en dat gaf best een kick!

Ik heb wel een beetje de ziekte erin dat ik de Twin bijna eigenhandig aan gort heb gevlogen en ik hoop de Habicht romp deze week ook weer in orde te hebben. Dat High Impact materiaal van de romp was niet zo heel erg high inpact en er zitten nu een paar lelijke scheuren in maar ik kan er bij en ik ga het fixen!!

Ik ga rustig alle filmbeelden bekijken en zal later deze week een filmpje in dit draadje plaatsen!

Wat een topdaggie! Ff m'n eigen sores vergeten! Genoten van de sleepkisten en zwevers. Vooral de triple-sleep combi met een 'nogal bijzondere' samenstelling was uniek. Ik hoop dat daar beelden van zijn, anders gelooft niemand dat!

Top jongens!

y3y9y4ub.jpg

Wat een weertje hè! Ook hier een rode knar :(

Ach ja, werkelijk heel byzonder : de wilga sleept een biglift + zwever......we wisten niet wat we zagen :D

Ok wel droevig, een van de jonge zweverts (ik ben z'n naam kwijt) verloor eind van de middag z'n zwever aan de fietslier omdat hij vergeten was z'n ontvanger in te schakelen.... en natuurlijk gelijk in een bel ....floep weg....

Balen joh!

Het was een heerlijke dag, O.a. Arjan bedankt voor een leuke en goed geregelde dag!

Wel enorm balen dat de ASW door verkeerd loslaten van mij zo'n enorme zwiepert maakte de grond in.... Vooral ook lullig voor Franck, heel wat uurtjes werk en pats boem. Sorry Franck ! En Slijm natuurlijk want hij kon er niets tegen doen. Toen konden we geen van allen meer vliegen en voor Roodkapje was er gewoon te veel wind.

Het voorval van de zwever die niet aan stond zag ik voor mijn ogen gebeuren; 1,2,3 en hup......en voordat de lierhaak los was kwam die jongen er achter dat zijn kist niet aan stond. Pffff die kist poogde nog even om"pompend" naar beneden te komen maar in no time kwam de kist in een bel terecht en bleef maar omhoog gaan. Dit was zo'n voorbeeld dat je een keer NIET wil dat je kist goed getrimd klaar staat. Balen jongen ! Maar het zal je niet nog een keer overkomen. Ik ben heel benieuwd of je 'm ooit nog terugvindt !

Back