Vintage glider Group Treffen Zondag 2 juni, Ginkelse Heide / Ede

Ok wel droevig, een van de jonge zweverts (ik ben z'n naam kwijt) verloor eind van de middag z'n zwever aan de fietslier omdat hij vergeten was z'n ontvanger in te schakelen.... en natuurlijk gelijk in een bel ....floep weg....

Balen joh!

Dat was Max (dementor). Nog treuriger was toen hij hoorde dat de sagitta 900 bouwdoos die hij vorig jaar gekregen en gebouwd had niet meer te krijgen is, hij was er zo blij mee. (natuurlijk in zijn 13 jarige eigenwijsheid geen naamsticker erin geplakt :rolleyes: )

Ik was voor hem aan het fietsen en toen ik hoorde dat zijn ontvanger uit stond heb ik de spanning eraf gegooid, helaas pakte hij op 50m ongeveer een thermiekbel en vloog hij weg richting A12.

Ik ben nu aan het zoeken naar een tekening zodat ik een nieuwe kit voor hem kan laten frezen bij rbckits.

Denk je dat als je door had blijven fietsen, je de kist "naar de grond had kunnen fietsen" ?

Of is dat geen optie en versplinter je m dan ?

Wonderbaarlijk dat alle stuurvlakken precies goed stonden.....vloog erg goed ! Het laatste wat ik nog zag was min. op 400 mtr en heel ver weg.....

Balen Max, ik snap hoe dit voelt. K.T gevoel.....

Heren,
Danke für die Blumen :-)
Ik heb een geweldige dag gehad. Lekker gevlogen maar waar ik echt van genoten heb zijn al die grijnzende (en soms roodverbrande) koppen. Al om 10.00u, toen flightline vol lag met vliegtuigen, had ik het idee dat het wel een mooie dag kon worden. Als ik de foto's zie (en daar zitten trouwens wel hééééle fraaie tussen!) spat de lol er gewoon van af.

De wind was bij vlagen lastig en het spijt me dat een aantal van jullie met schade naar huis is gegaan.
Ik had me voorgenomen vandaag eens wat minder achterlijk veel te vliegen en me wat socialer te gedragen. Helaas sneuvelde Hendrik z'n Big Lift al vroeg op de dag en vanaf dat moment heb ik bijna onafgebroken gesleept. Slepen, sigaretje en tanken, hup weer slepen. Dus sorry, weer weinig mensen gesproken :Fade-color Ik heb over de hele dag zelf maar twee startjes met een zwever gemaakt. De "openingsvlucht" met mijn Ka-8b en later toen Ronan even niet op zat te letten gauw de ASW22 een keer gepakt.
Ronan heeft trouwens ook een leuke dag gehad.

Dus dank aan allen die er waren, zonder jullie was het toch een stuk minder gezellig geweest....

Geen naamsticker, geen pre-flight check...wij oude piloten hebben het allemaal meegemaakt en maken nog steeds deze fouten.... Niet leuk...maar door dit soort idio fouten wordt je wijzer...en zo gaat dat....

@max : gaat het goed komen?

Laatst bewerkt:
Ik schaar me in het rijtje van grijnzende (rode) gezichten. Wat heb ik weer een heerlijke dag beleefd. In tegenstelling tot anderen heb ik niet zoveel gevlogen, de SHK krijgt z'n maiden bij wat rustiger en voorspelbaar weer. Ik heb nog wel een aantal vluchten gemaakt met m'n carrera aan de fietslier (bedankt voor het trappen).

Ik heb vandaag weer met bewondering gekeken naar ieders vliegkunsten met al die prachtige kisten.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de gezelligheid, dank aan Arjan en de VEM in het bijzonder,
dit mag van mij een vaste stek worden voor de VGG!

Sleepie:

Groet'n,
Sander

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier een kleine video van de openingsvlucht en de sleep van de Wilga die de Big lift sleept en een zwever

(Even kijken of het lukt, hoe krijg ik hem in een venster hier?)

[URL="
Glider Group Treffen 2 juni 2013 - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook mijn dag kan niet meer stuk. Ik heb genoten tot en met, van het weer, de zon en alle aanwezige mensen. Ik heb een hele hoop mensen echt zien genieten, en ook dat doet goed! Heb zelf heerlijk gevlogen én gesleept, en ik begin dat slepen toch echt wel héél erg leuk te gaan vinden. Mijn Toledo is zowat gemaakt voor het sleepwerk, ik ben erg in mijn nopjes met dit toestel.

Overigens een dikke pluim voor de organisatie, op naar de 10 jaar!

Douglas......als je Toledo een piloot zou hebben, dan zou Hanna nu verliefd op hem zijn! Wat een heerlijke combinatie!

Nou, ik kan nog wel een poppetje regelen hoor... :-) En het was idd een heerlijke combi, ging hele vlotjes omhoog samen. Maar een 2 kilo meer lukt ook nog wel hoor... Eindelijk weer eens echt lekker kunnen slepen zo. Aleen balen dat mijn prop de geest gaf, en dat net op een moment dat er 6 zwevers in de wachtrij lagen... :|

Hehe wat een dag.
Helemaal toppie!!!!!!!
3 uur boven geweest in totaal.
En en vanavond nog eens bijna 2 uurtjes dus kan niet op.
Iedereen bedankt voor de gezellige dag.
En voor het plaatsen van de foto's.

Bedankt Han.

-youtube speelt een beetje op, het verwerken duurt erg lang. Heb geduld :-) -
Hij staat een eindje verderop in dit draadje.

Laatst bewerkt:
Na een heerlijke nacht slapen door een fantastische dag in de buitenlucht met soortgenoten werd ik wakker met kramp in de wangen van de brede glimlach die er nog steeds op zit. (en ook van een redelijk zwaar verbrand voorhoofd...)

Het blijf me verbazen hoe je in ons regelzieke landje van dit soort heerlijke ongedwongen evenementen kunt organiseren. De dames en heren van de VEM wil ik daarvoor hartelijk bedanken, en Arjan in het bijzonder!

De locatie is werkelijk perfect, het weer regel je niet maar als we hier ooit eens terug mogen komen met wat minder wind en net zo'n lekker zonnetje dan hebben de slepers vrij snel weinig meer te doen denk ik..

Van de week las ik het hier op het forum nog ergens: die modelvliegers zijn wel een bijzonder soort sociale einzelgängers! En zo hoort het!

Hartelijke groet en tot een volgende meeting!

Jacob

EDIT: Arjan, je video meld "niet beschikbaar".. Nog aan het uploaden?

Thermische dag 2 juni

Dat het goed thermisch was gisteren, is ook af te lezen aan de resultaten van de 1:1 zwevers gisteren; een 1000km vanuit Nederland (ff 11 uur sturen en om 9 uur al in de lucht) en verder nog een hele rits erg lange vluchten...

OLC Flight information - Robert Werts (NL) - 02.06.2013
Daily Score OLC 2013 - Netherlands - Jun 2, 2013

Ik sluit me aan bij alle andere positieve berichten over organisatie, perfecte organisatie en perfecte mensen bijelkaar etc etc :-)

Arjan enorm bedankt voor het organiseren !!!

Zo terug van een voldaan dagje vliegen .Mijn knar is rood .
Heerlijk in de thermiek gehangen en samen gevlogen met mijn vader .Er vlogen zelfs op grotere hoogtes ooievaars .Ook zeer genoten van de creaties van Han . Ook waren er wat minder goede landingen waar lijm en iets meer materiaal bij nodig was .

Al met al zeg ik Arjan bedankt voor de organisatie ,bedankt voor de slepers en de rest voor de gezelligheid .

Ook van mijn kant super bedankt Arjan, was een leuke gezellige en ongedwongen atmosfeer, heb er dik van genoten.
Eddy (de iets oudere versie van Serge).;)

Wat krijg je toch een verbrande kop van dat modelvliegen. Ondanks een waarschijnlijk total loss Flamingo een heel fijne dag gehad!

Een gedachte voor de toekomst... ik zou het helemaal niet gek vinden om een tegenprestatie te betalen voor met name de sleepvliegers, die er toch de hele dag een boel peut doorheen draaien om ons zwevers omhoog te krijgen... en misschien nog wel anderen die kosten maken in hun bijdrage zo'n dag te laten slagen. Is dat een gekke gedachte, of is zoiets organisatorisch heel ingewikkeld?

Is dat een gekke gedachte, of is zoiets organisatorisch heel ingewikkeld?
Geen gekke gedachte, die hoor je wel vaker. Maar wat mij betreft is het volkomen overbodig. Modelvliegen is mijn hobby, niemand dwingt mij om te vliegen en te tanken.....
Een vriendelijk "Dankjewel" na het afkoppelen is voor mij voldoende :-) Ik denk dat dat voor bijna alle slepers wel geldt.

De Vintage glider Group blijft ook de komende 5 jaar volledig "liefdewerk oud papier".

Ondanks dat ik onverwacht eerder weg moest van wege werk.
Toch een leuke dag gehad.
Hij begon slecht met een mid air maar ben er goed af gekomen helaas voor andere zwever minder

Iedereen bedankt

En wat denk je accu's zijn binnen

Eén bel ging echt loeihard omhoog, straks op de variolog eens kijken hoe hard dat ging.
Grappig, het was toch 'maar' 2 m/s. Dat is zeker geen slechte bel, maar idioot hard omhoog is het nou ook weer niet. Weer eens een flink gekleurde beoordeling :Fade-color

bij ons op de club worden de slepers vergoed!

ze schrijven de sleepjes aan het einde van de dag op, en opt einde van de maand krijgen ze dit vergoed! in drankkaarten ;)

dat vinden ze minstens even goed! :)

Gisteren met de mobiel nog een paar foto's geschoten, kwam deze nog tegen: het mannetje is zelf niet Vintage en zijn kistje zeker niet, maar ik vond het beeld prachtig! Vooral dat hij wel keurig in de box bleef staan en die grote kerels steeds weer naar voren kropen. Dan zie je hem voorzichtig voorover buigen als zijn kistje buiten beeld raakt door zo'n groot mens dat voor hem staat.. Prachtig!

20130602_153140.jpg

Groet,

Jacob

Tja......ik heb in mijn modelvliegleertraject nooit goed geleerd om in een vakje te staan dus vergat ik geregeld om de andere piloten op te zoeken.

Het hielp ook niet mee dat ik Hanna nooit veel later dan de sleepkist ookeer beneden had....ervalt genoeg over het kistje ende vliegeigenschappen te becommentariëren (wordfeud!) Lol heb ik er wel mee gehad zeg!

Over lol gesproken......wat vonden jullie van de reactie van alle aanwezigen toen die Wilga met Maarten's Rhonlerche bijna verticaal vertrok! Of de snelle zwever van Hendrik verticaal achter de Biglift....of......of......er is weer een hoop lol geweest!

Ik loop nog steeds na te genieten!

Back