Vintage Glider Group Wintermeeting 21 Januari 2017

Geweldig filmpje weer!
Het was zeker een mooie dag zo te zien.

Ik was er graag bij geweest maar helaas was dat deze keer niet mogelijk.

Mooi filmpje. :thumbsup:

Jammer dat precies mijn beroerdste landing met het Skylarkje er op staat, maar vooruit. In ieder geval mooi dat 'ie er op staat . . . :)

Volgende keer schroef ik het starthaakje er onder weg. :hammer:

Dan glijdt hij vast een stuk beter door in het gras . . .

jan.

Ook mijn slechtste landing staat erop:eek: de goevier's eerste landing en m'n spoiler kwam niet uit..
Maaaarrr..lekker belangrijk! een fantastisch mooi filmpje van een fantastische dag :koud:

Nee....bij deze.
Ik vond het wel grappig dat je vertelde over je vang-landing afgelopen zondag, en dat exact dezelfde actie jaren geleden al op de gevoelige plaat was vastgelegd.
Ik eb het beide keren gemist helaas, terwijl ik er wel bij was. En nu ik er over nadenk; waarschijnlijk zijn wij de enigen die er in Boxmeer ook al bij waren?

Wat een Super-dag hebben we er van gemaakt mannen. Geholpen door zowat het beste weer wat je kunt bedenken was het de hele dag genieten. Ik heb genoten en maximaal geprofiteerd van de ruimte die er was voor de verschillende starttechnieken en ben veelvuldig aan de fietslier naar boven gegaan.

De Modelvliegclub Nijverdal heeft een prachtig verwarmd clubgebouw maar ik heb er amper gebruik van gemaakt, ik was de hele dag buiten op het veld.

De filmimpressie van Jaap goed laat zien wat een fantatisch Event de Wintermeeting is.

Graag bedank ik Martijn en iedereen die deze prachtige dag mogelijk heeft gemaakt.

Geniet nog na van de foto's en ben super blij dat we weer een Winterevent hebben!

Nee....bij deze.
Ik vond het wel grappig dat je vertelde over je vang-landing afgelopen zondag, en dat exact dezelfde actie jaren geleden al op de gevoelige plaat was vastgelegd.
Ik heb het beide keren gemist helaas, terwijl ik er wel bij was. En nu ik er over nadenk; waarschijnlijk zijn wij de enigen die er in Boxmeer ook al bij waren?
Op zich is het vangen van je zwever geen moeilijk kunstje. Maar met iets anders dan een DLG worden de marges waarbinnen dat nog goed gaat snel kleiner.
Zaterdag was een bijna perfecte: laatste stukje bijprikken tot 0,5 m hoogte op 5 m afstand. Tijdens het weer klimmen naar handhoogte loopt het laatste beetje snelheid eruit en pluk je hem zo uit de lucht.
In Boxmeer moesten we vrij kort indraaien vanwege de bomen en was de final relatief kort. En zo'n Dandy heeft geen ailerons of spoilers, dus slippen gaat niet en anderszins afremmen evenmin.
Daardoor verkeek ik me op de snelheid en het ding schoot dus weer te ver omhoog, over mij heen... Dat werd toen een kwestie van bukken, heel snel omdraaien en het ding alsnog in de kraag vatten. Die split second heeft Bart zo mooi vastgelegd.
Ik kan me behalve Bart en jij niemand van die eerste keer herinneren. :oops:

Zit nog na te genieten. Veel vluchten gemaakt. Bedankt iedereen!
134ac71b03f7708ff1ed72b5cda15458.jpg

Maarten.
Magnifieke kist.

Back