Vintage Glider Group Zomermeeting Roden 2018

De wintermeeting is net achter de rug en de zomermeeting is al weer gepland dankzij de voortvarendheid van de activiteitencommissie van de Roder Luchtvaart Club.

Op zaterdag 9 juni 2018 zijn jullie met je Vintage Gliders weer van harte welkom in Roden
(uitwijk is 23 juni)

Dus schrijf je hier in lees op de Vintage Glider Group Site alle details!

Deelnemers:

1. Jacob Bos, (jacobbos), ASW15, Mosquito, Scirocco, Countryman, 2,4Ghz
2.

Op mijn verjaardag!

Nog geen idee of ik vrij ben, maar de intentie tot deelname is er.

2. Raymond (Fotor), Ka-7, Riser

Blast!!!:mad:
Dan heb ik een optreden in Duitsland.
Ook leuk, daar niet van, maar waarom moet alles altijd tegelijk vallen? :weetnie:

Ik heb hem in de agenda gezet!

3. Justus, Roebers Twin Astir, Gewalt Pikant, Piper Pawnee (sleept tot 3,5kilo) (en een alles behalve vintage verzoekje :rolleyes:)

Mmmm, ik zie nu dat er op 9 juni ook een sleeptreffen in Vught is. Een mogelijkheid om met mijn Nimbus te kunnen vliegen is ook wel erg aantrekkelijk....
Ik denk er nog even over na.

• Like
Reactions: jve
Henk,

De Medicine Man is een prachtig houten 'oud' kistje. Wat mij betreft welkom! Dat past prima in de geest van zo'n meeting: " We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is."

Groet,

Jacob

Ik doe mee.

3. Justus, Roebers Twin Astir, Gewalt Pikant, Piper Pawnee (sleept tot 3,5kilo) (en een alles behalve vintage verzoekje :rolleyes:)
4, Henk van der Meer, medicineman.

Als ik kijk naar hoeveel er percentsgewijze gesleept werd op de afgelopen VGG meeting, dan lijkt het me inderdaad niet handig om de volgende samen te plannen met een sleepdag ergens anders.

Deze stond volgens mij eerder op het forum dan de IGG agenda:weetnie:

Ik weet dat ze in Roden al erg lang aan het proberen zijn om een meeting te organiseren in het Noorden van het land.....daar komen dan misschien wat meer mensen uit die regio op af.

En uit eigen ervaring weet ik dat ook een meeting met maar 2 of 3 sleep kisten en
7 zwevers en hele leuke kan zijn.
Dus ik zie geen probleem in 2 meetings op 1 dag.

En IGG is een ander soort treffen dan VGG

Helder! Blijft staan dat ik niet kan op de 9e en ook de reservedatum van 23 is een no go. Jammer...:weetnie:

Als ik kijk naar hoeveel er percentsgewijze gesleept werd op de afgelopen VGG meeting, dan lijkt het me inderdaad niet handig om de volgende samen te plannen met een sleepdag ergens anders.
Afgelopen treffen was de situatie zelf niet veilig meer Er werdt 10 meter voor de pilot box gestaan . En dat is niet prettig

De vliegclub in Roden is een club die erg zuinig is op haar goede relatie met de gemeente en de nabijgelegen crossbaan. Daarom worden heel vroeg in het seizoen alle activiteiten in overleg met voor de crossbaan vastgelegd. Als wij 20 vliegtuigen omhoog sturen en er komt er 1 neer op de crossbaan tijdens een wedstrijd met veel publiek zijn er 2 clubs die een probleem hebben. Daarom dus de vroege planning en ja dan is er een kans op een overlap.

Vintage piloten zullen dit treffen waarderen vanwege zijn gemoedelijkheid, relatief veel kleine houten kisten, de fietslier en de electrolier. Heb je een dikke schaalbak dan is een sleepmeeting veel interessanter. Ik denk dat de overlap wel meevalt. Als iedereen maar plezier heeft!

Serge: goede opmerking als je het over het VGG treffen hebt. Daar wordt nu zeker goed op toegezien.

Groet,

Jacob

Ik denk dat beiden geen last van elkaar hebben. Vintage en groot schaal gaan inderdaad f meestal niet samen. Gezien het feit dat in die jaren 350 span wel de max was

De wintermeeting is net achter de rug en de zomermeeting is al weer gepland dankzij de voortvarendheid van de activiteitencommissie van de Roder Luchtvaart Club.

Op zaterdag 9 juni 2018 zijn jullie met je Vintage Gliders weer van harte welkom in Roden
(uitwijk is 23 juni)

Dus schrijf je hier in lees op de Vintage Glider Group Site alle details!

Deelnemers:

2.
Jan Hermsen. (Is dit voldoende?)

Ik doe mee...

4, Henk van der Meer, medicineman.

Jan Hermsen, Orlice, Graupner Dandy.

Back