Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

:D

Tsja het probleem met bij een club vliegen is dat je met lidmaatschap/gastvliegen etc zit. Maar als er iemand bij een club vliegt die denkt dat we dit evenement bij hem kunnen doen hoor ik het graag. Zoetermeer werd al genoemd maar iets centraler in het land zou mooi zijn.

Heren,

Mij lijkt, dat Arjan als "motor" achter dit Treffen de vrijheid heeft om een andere locatie te zoeken.
Het meest wijs lijkt me, dat het een plek is in Midden-Nederland. Voor iedereen dichtbij.....;)
Ik stel voor, dat we zijn voorstel afwachten.
Als mede initiatiefnemer ben ik uiteraard bereid om mee te denken. Dit kan via de privémail.

mvg
Kees

Nou, ik voel me meer coördinator dan motor....en ik sta overal voor open.
Het aanbod van Pieter Jan is al vast geweldig, dat zou ik zeker in mijn achterhoofd willen houden mochten we niks centraler kunnen vinden.

Arjan,

Ik spreek vanavond onze voorzitter en zal eens vragen of het op ons veld kan van Columbia Boxmeer.

Het veld is 60 mtr breed en in de noord-oost / zuid-westlijn hebben we dan 250 mtr lengte.

Je hoort van mij.

PS heb je de tekeningen ontvangen???

Gr Ton

Arjan,

Ik heb onze voorzitter gesproken, en we willen ons veld beschikbaar stellen, alleen dan moet je naar Boxmeer komen.
Het is er groot genoeg voor dit treffen, want ze hebben ook al een keer de BIGGS georganiseerd.
Als jullie interesse hebben hoor ik het wel.

Gr Ton

Ton (en anderen die aan het kijken zijn of ze iets kunnen regelen),

Ontzettend leuk en hoopgevend dat jullie allemaal meedenken. Het kan bijna niet anders of we vinden wel iets.

Wel even iets om over na te denken:

1. Veel mensen die deel willen nemen zijn geen KNVvL lid
2. Veel kisten zijn afhankelijk van een startelastiek.
3. Enigzins centraal in het land is het mooist ( we hebben Friezen én Brabanders, Westerlingen en Achterhoekers aan boord)
4. Iedere deelnemer wordt geacht een WA verzekering te hebben die modelvliegen dekt.

Er zijn al wat mogelijkheden maar die knellen op één of meer punten met het bovenstaande. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen en kisten kunnen komen én vliegen zijn de punten 1 en 2 wel tamelijk cruciaal. Als dit voor je locatie en/of club een probleem is denk ik dat het niet werkt. Jako en ik zijn bijvoorbeeld geen KNVvL lid en hoewel we er wel over denken lid te worden wil ik anderen niet uitsluiten van deelname als ze geen KNVvL lid zijn.
Voor wat punt 4 betreft; mogelijk moeten we bij het evenement wel verplicht stellen dat je een kopie van je polis kunt overleggen.

Laatst bewerkt:
als het in boxmeer is zal ik dit jaar helaas overslaan, dat wordt me net iets te ver

@arjan
ik zie onderaan het excelbestand ook een groep dlg'ers staan. indien die zijn toegestaan zet mij daar dan ook maar als als er een andere locatie is. dan heb ik ineens 5 kisten meer om mee te vliegen :D

Dat zijn de mensen van de Nijmeegse Luchtvaartclub die dat weekend hun clubkamp op de hei hebben. Die vliegen daar dus sowieso .....Ze staan er bij omdat we samen zouden werken.

4. Iedere deelnemer wordt geacht een WA verzekering te hebben die modelvliegen dekt.

Voor wat punt 4 betreft; mogelijk moeten we bij het evenement wel verplicht stellen dat je een kopie van je polis kunt overleggen.

Een goede optie is op iedere deelnemer een deelnameformulier te laten invullen en ondertekenen.
Dit is het formulier dat wij gebruiken bij de DLG meeting in Vlaardingen

http://www.rmvv.nl/site/documenten/verklaring_dlg-meeting_rmvv_2008.pdf

Let wel juridisch gezien zijn de organisatoren aansprakelijk voor wat er tijdens het "evenement" gebeurd.

Frans

PS zit er hard aan te denken mijn Mosquito uit 1983 weer vliegklaar te maken, oh nee mijn graupner K8B of toch maar de Sitar Special, moeilijk moeilijk.

Frans

Dat zijn de mensen van de Nijmeegse Luchtvaartclub die dat weekend hun clubkamp op de hei hebben. Die vliegen daar dus sowieso .....Ze staan er bij omdat we samen zouden werken.

En hoe zit dit dan met de "beschermde diersoorten" hebben ze dan geen last van een KNVvL club???

Arjan,

Sjors heeft gelijk. Als elektro vliegers blijven we op een relatief klein stuk van de hei. Misschien een 10 tal 2meters.

Als lierstarters lopen we 2 keer naar het einde van de lijn. 1 keer om hem uit te rollen en 1 keer om hem in te halen.
Voor het ophalen van de lijn na een start zal een wat groter gebied belopen worden, afhankelijk van de wind.

Maar, dit is niets vergeleken met de vrijevlucht.
Na een start lopen de deelnemers her en der over de hei om hun kisten te volgen en op te halen, en beschadigen op deze manier vele malen meer dan wij.

Dit riekt naar ambtenarij en KNVVL lidmaatschap.

Uiteraard schop ik nu mensen tegen het zere been............

Gr Harry

Over mogelijke uitwijkvelden: ik heb ergens een optie voorbij zien komen van een veld van 60 meter breed. Dat gaat niet werken. De meeste vliegtuigen moeten met een elastiek of lier omhoog gebracht worden. Op een veld van 60 meter breed kan je in het ideale geval (wind mooi op de baan) 2 lijnen naast elkaar uitleggen, als de wind een beetje dwars staat gaat dat al snel niet meer. Als de wind toevallig lekker dwars staat wordt het helemaal een moeilijk verhaal, dan ligt na elke start de chute buiten het veld. Ik denk echt dat je meer ruimte nodig hebt.

hoi

Daarom gaf ik de optie terlet. Ik weet zeker dat daar iets te regelen valt en het is geen club dus hoef je ook geen knvvl lid te zijn. Daarbij is het dicht bij de locatie brandtoren, en beter te bereiken.

Jan-Willem

terlet

Ik zou mijn hoop maar niet vestigen op Terlet want daar is in de zomer een intensief vliegbedrijf. Alleen voor heel bijzondere evenementen zoals een europees- of wereldkampioenschap wordt wel eens een uitzondering gemaakt. Terlet wordt beheerd door een stichting en de zweefvliegers betalen fors voor het gebruik van het veld waardoor ik niet verwacht dat ze heel gemakkelijk hen veld afstaan (kosten en veiligheid)

wellicht kunnen jullie iets regelen voor de Wezepse Heide (bij Zwolle). Zij organiseren ook DLG-wedstrijden waarbij niet-KNVvL leden ook welkom zijn. Zie onderstaande post.

[post63]

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Modelvliegvereniging Columbia Boxmeer is geen lid van de KNVVL.
Ieder lid heeft een eigen clausule in z'n wa verzekering zitten, dus iedereen die dat heeft kan bij ons vliegen, en een KNVVL lid zowiezo.

FF over het veld dat is dan wel 60 mtr breed maar vanuit de meest voorkomende windrichtingen heb je 250 mtr lengte, behalve als pal zuid hebt dan heb je idd maar 60 mtr.
Er wordt bij ons ook heel veel gezweeft met grote 4 tot 5 mtr kisten, en is er (en een huckepack-kist (Snoopy2) beschikbaar, en momenteel wordt er ook rondgevraagd voor 1 of 2 sleepkisten. Dit omdat vorig jaar de clubsleper neergegaan is.
Ook is er een hoogstartlijn aanwezig voor de lengte van het veld.

De BIGGS hebbben er toen ook geen problemen mee gehad, om daar te vliegen, slepen, en hoogstart uit te voeren.

Maar goed het veld is beschikbaar, en ik zou het leuk vinden om eventueel mee te doen met de organisatie.
Ik hoor het wel.

Gr Ton

Laatst bewerkt:
Ton,
Helemaal goed. Zeker een mogelijkheid die we in overweging moeten nemen, enkel een meer centrale plek zou mooi zijn. En is zondag 17 mei voor jullie mogelijk?

Verder heb ik even gekeken op de site van de club in Eibergen die George noemde. Dat veld ziet er ook super uit. Helaas ook al zo'n uithoek.....

We wachten even af.

Back