Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

Harry (return) Graupner Mosquito en airtronics cadet-UT1 40mhz kanaal 90
Jako (Jakkie takkie)
Kees (pl119) "Graupner Mosquito" Kanaal 74
Arjan (PH_AJH)"Graupner Cirrus" "Simprop Hurricane" kan 67
George (sjors4x4)"Gentle Lady" "Hi Fly???" kan 72
Jacob Bos (jacobbos) "Graupner Mosquito" "ASW 15 van Hegi???" 2,4 Ghz
Ruud (Ruud1970) "Graupner Dandy" "Kanaal 67"
Jan Hein (Jan-Hein)"SAGITTA 900?" "FISSABLE?" "AMIGO?" "CIRRUS?" kan 65
Bruno (Bruno van Hoek) "Dandy" (1972) kan 78

Heb even mij kisten ingevoerd. Dit gaat een geweldige dag worden

Je kunt je hoogstart best uitleggen maar het is geen prachtig grasveld. Vooral heide....Het is een beetje behelpen, net als vroeger :smile:

Heel............., heel........... vroeger vlogen we op het kerkepad...........:wink:

Gr Harry

Jako (Jakkie takkie)
Gerhard (gait) Motorspatz L3 Wanitschek (ca. 1980 ?)kan 281

is in ieder geval een stok achter de deur om hem op tijd af te bouwen.

Jako (Jakkie takkie) Graupner Ultra Fly, Multiplex Alpha-h, kanaal 78 (oeps Bruno...), hoogstartlijn

misschien kan ik ook wel komen met een oude zwever die momenteel in restauratie is, hoe oud ie precies is weet ik niet, schijnt een grauper morritz/morrits te zijn maar verder niets over te vinden op google. als ik kom waarscheinlijk op kanaal 53 op de 40mhz band

Sniff?

Ik heb van mede-forumlid fotor een Sniff zwever gekregen (F3B zwever met 40 ribben per vleugelhelft!). Moet nog opgeknapt worden. Ik heb een Artikel over de Sniff uit Januari '83 gekregen, dus qua leeftijd zit het wel goed.

Ik ga hem opknappen, 17 mei moet haalbaar zijn. Er komt geen electromotor in dus een hoogtestartlijn is wel een voorwaarde (ik heb er zelf geeneen, maak gebruik van de clublijn).

Jan Hein nodigde mij vandaag uit om mee te gaan, dus als er een startlijn is ga ik proberen er bij te zijn.

Kanaal 82, 35 Mhz

Leon

Zo?

Jako (Jakkie takkie) Graupner Ultra Fly, Multiplex Alpha-h, kanaal 78 (oeps Bruno...), hoogstartlijn
Leon (Wubbe) Sniff (ca. 1983), kanaal 282

Routebeschrijving

Heren,

Ik ben (als DLG vlieger) een paar keer op het prachtige veld aan de brandtoren in Rheden geweest, en heb helaas meegemaakt dat mensen het veld niet konden vinden. Ik heb daarom een (in mijn ogen) verbeterde versie van de routebeschrijving gemaakt (origineel staat op www.arnhemscheluchtvaartclub.nl):

Hieronder de door mij verbeterde tekst:

Om op het Rozendaalse veld te komen, gaan we uit van het Velperbroekcircuit bij Velp. U volgt de A12 tot aan het Velperbroekcircuit, U neemt de afslag Arnhem/Zutphen/Velp.

U verlaat de het Velperbroek circuit richting Velp.
Aan Uw linkerhand ziet U dan een Esso-benzinestation, even later het Ziekenhuis Velp. (U rijdt dan op de Kennedylaan).
Bij de verkeerslichten gaat U rechtdoor, bij de volgende verkeerslichten eveneens. Aan Uw linkerkant ziet U dan een plantsoen, aan uw rechterhand flats/huizen. Verderop moet u de spoorweg oversteken, bij de volgende verkeerslichten gaat U rechtsaf. (Hoofdstraat).
Vanaf hier volgt u de borden Sportpark Beekhuizen. U neemt de derde weg links (Hogeweg), u ziet direct aan Uw linkerkant een voormalig garagebedrijf.
U volgt deze weg tot U aan een voorrangsweg komt, deze steekt u over. De weg splitst zich en u volgt de rechterweg (Den Bruijl).
Bij de eerste kruising gaat U rechtsaf; "Doorgaand verkeer." Vlak na de de hockey- en tennisbanen van het sportpark Beekhuizen ziet u een bordje richting camping Beekhuizen en de Posbank. Volg het bordje rechtsaf. Deze weg slingert zich door het bos, de berg op, u blijft die volgen voor ongeveer 2 á 3 kilometer tot u aan uw linkerkant een doodlopende weg ziet. Die rijdt U in, tot aan het eind. U parkeert uw auto op de parkeerplaats, loopt een tiental meter over het fietspad in Noordelijke richting, slaat het voetpaadje links in, loop door een klein bosrandje en op de vlakte voor je is het veld.

Oh ja, een TomTom snapt De Brandtoren in Rheden ook.

Wij (Arjan en ik) zijn er vandaag ook nog even geweest, Arjan voor de eerste keer. Het is inderdaad lastig te vinden, ik vindt het het gemakkelijkste vanuit Rheden (omhoog bij de Posbank, bij het restaurant rechtdoor en dan bij parkeerplaats Driehuizen rechts).

Wat een geweldige lokatie is het toch:

632648b9b331047c6.jpg

632648b9b331b7e97.jpg

632648b9b33263ef1.jpg

Je moet alleen een beetje oppassen voor laagvliegende Cherokee's :)
Zoals te zien op de foto's is dit terrein echt niet geschikt voor het opstijgen en landen met motorkisten. Hoogstart gaat, hoewel het een beetje klungelen is met de lijnen in de heide maar dat maakt het misschien wel juist leuk....

We moeten nog wel even bedenken hoe we omgaan met andere vliegers omdat het natuurlijk een openbaar terrein is. Zelf denk ik eraan een frequentiebord te maken of te lenen. Vandaag waren er ook weer een stuk of tien vliegers en dan ben je snel door je frequenties heen.

Laatst bewerkt door een moderator:
George (sjors4x4)"Gentle Lady" "Dädalus?" "Hi Fly?" kan 72
Jacob Bos (jacobbos) "Graupner Mosquito" "ASW 15 van Hegi?" 2,4 Ghz
Leon (Wubbe) Sniff (ca. 1983), kanaal 282

Een model er bij gezet ;)

Laatst bewerkt:
Het 'vintage' in de titel kan mensen op het verkeerde been zetten waardoor ze denken dat het modellen van pre-WWII gliders zijn.

Ron,

Daar ben ik niet mee eens.

De encyclopedie zegt hierover:

vintage
Vintage een chique woord voor tweedehands, wordt meestal gebruikt voor haute couture kledingstukken van een aantal jaren oud, maar kan ook slaan op authentieke kleding.

Een citaat uit de homepage van de Vintage Aircraft Association:

the Vintage Aircraft Association brings together people from around the world who share an interest in the aircraft of yesterday. Since it was established in 1971, the association has been working to keep aviation history alive. Members are active restorers and enthusiasts working to keep vintage aircraft in the air and flying for the pleasure and education of themselves and the public at large.

index-3.jpg

Het gaat dus over een product en/of artikel die "oud, niet uit het heden" is, en niet speciaal van voor een bepaald tijdperk.

Uit de reactie's van de deelnemers maak ik op, dat niemand verwacht dat het een RC kist moet zijn van voor de oorlog.;)

Gr Harry

Maar er zit wel verschil tussen vintage en replica...

Want iets dat vorig jaar werd gebouwd is natuurlijk geen vintage.

Ik dacht in eerste instantie ook dat het hier om modellen van 25 jaar of ouder ging....:rolleyes:

Maar samen met replica's is natuurlijk ook geweldig....:D

Hoi,
We hebben het hier wel even over gehad. Voor ons zit de lol in het vliegen met oude modellen en het genieten van die van anderen. Als daar nieuwe replica's bij zitten stoort dat mij absoluut niet. Laagdrempelig een leuke dag hebben, daar gaat het om :-) Dus kom vooral langs!
Pre-WWI kisten zijn trouwens ook welkom hoor ;)

Back