Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

Is het niet mogelijk gewoon de coördinaten te geven?
Iedereen met navigatie aan boord rijdt er dan zo heen.

Nou dat kan ik niet helemaal onderscheiden... maar er staan wel wat bouwseltjes langs de noordrand, halverwege het veld...

Rechts tamelijk hoge bomen, vanuit de pits gezien, geen struiken. Althans, in 2000, toen werkte ik twee kilometer verderop in Boxmeer.

Laatst bewerkt:
Mooi, is precies waar ik dacht, met bordjes die de route aangeven komt het helemaal goed. Heb er zin an, nu duimen draaien voor mooi weer!

Jacob Bos

Vintage liefhebbers zijn er mss niet zo blij mee:confused::confused:.

Het zijn bordjes in de vorm van een F-18 Hornet;);).

Gr Ton

Je hebt nog 2 maanden om nieuwe te maken. Ik zal je het logo van de Vintage Glider Group als JPG-bestand sturen, kun je dat printen en er op plakken :-)

Het is goed dat er een beetje doorgevraagd wordt en dat niet elk antwoord meteen voor lief genomen wordt. Het is tenslotte een heel serieuze zaak dat van die coördinaten en die F-18 bordjes.
Nou ik vraag ik me serieus af of Boxmeer wel zo'n goede keus is. Mijn Cirrus heeft geen spoilers en vliegt half mei met gemak 1000 meter hoog. En heeft een glijhoek van 1:20 en meer (met de Picolario variometer geijkt in seizoen 2008-2009, OK moet opnieuw gecertificeerd worden).
Ik ben er eens even ter plaatse gaan kijken en meten:
De dichtstbijzijnde hoogspanningsleiding is bij zuidwestenwind 709,43 meter in de aanvliegroute, die mag voor mij dus niet hoger zijn dan 35 meter. De dichtstbijzijnde boom staat op 137,02 meter afstand en die is hoger dan 7 meter. Wat zijn de exacte coordinaten van de landingspot? Bij welke windrichting? Is er dan nog voldoende lengte voor het uitrekken van de rubberlijn? Wat is de hoogte en het materiaal van de keten/boxen/containers die in het landingcircuit staan?
Ik moet ook weten of ik onder Volkel CTR zit. Ook de OLNO en OSGOS SID's van Eindhoven aiport gaan gevaarlijk dicht langs het veld, ik zag daarnet op de vliegbewegingmonitor van radar.vlieghinder.nl (kan je op google earth live het vliegverkeer volgen in 3D) een Boeing737 van Ryanair op 465 meter hoogte langsscheuren. Is er radiocontact met Eindhoven, Volkel of met Dutch Mill? Volgens mij zit het veld trouwens ook in de Niederrhein CTR. Verder ben je vanaf 750 meter hoogte transponderplichtig!.
Tenslotte: er is een moderate bird strike risk.
Ik hoop dat jullie bevredigende antwoorden in dit draadje kunnen publiceren, er is nog tijd tot 1 april, dan moet ik het weten.
Jaap

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ron van sommeren
Rechts tamelijk hoge bomen, .........

dacht ik ook, en aan de ander kant hoogspanning kabels op +-500 meter :shock:

51.641893, 5.900597 - Google Maps

Sjors,
Ik heb altijd een zaag bij me. We reduceren de spanwijdte van je Cirrus tot 1 meter waardoor de glijhoek aanmerkelijk minder gunstig uitpakt. Daarmee is het grootste deel van je problemen opgelost.
Verder nemen we speciaal voor jou een elastiek van 3,16 m met 12,67m lijn mee, waarmee naar verwachting een Boeing op 75 meter nog geen last van jou heeft. Die transponder ga ik nog even achteraan.

Back