Op zondag 6 mei 2012 is er weer een VGG voorjaarstreffen. Dit jaar zijn we van harte welkom bij De Roder Luchtvaart Club in Roden (Drenthe).
De organisatie is in handen van mij (Rick R), Jacob Bos (Jacobbos) en Arjan (PH-AJH). Op 6 mei zal er ook een groot aantal klassieke sportwagens met hun liefhebbers zijn op het veld. De hele dag heeft dus een vintage karakter.
Het RLC beschikt over een groot afgelegen veld waar prima gesleept kan worden. Het veld is in de lengte richting een stukje langer dan in de breedte. De indeling van het veld mbt tot de windrichting/startrichting zal op de dag bekeken moeten worden en in de briefing gemeld worden.
Mochten de weersomstandigheden slecht zijn dan hebben we een uitwijkdatum, zondag 13 mei (Moederdag)
De briefing zal zijn om 10.30u en het treffen zal tot ongeveer 16.00u duren waarna er ook vrij gevlogen mag worden. Een onderwerp van de briefing zal zeker het toegestane vlieggebied zijn in verband met andere recreanten rond ons veld. Daarom zal ik alvast een overzicht plaatsen onderaan dit bericht. Ons clubhuis beschikt over een 12v laadstation en tegen een klein prijsje kunnen dingen als koek en koffie gekocht worden.
Mensen die van ver moeten komen kunnen eventueel op loopafstand overnachten op een camping. De beheerder van de camping is zo vriendelijk geweest om het volgende aanbod te doen aan alle vliegers die ook willen overnachten:
Een overnachting met 2 personen, auto en kampeerplaats kost in dit weekend normaal €25,- per nacht. Iedere gastvlieger van het RLC krijgt echter € 5,- korting per nacht! Met dank aan camping Ronostrand
De opzet van het treffen nog maar eens op een rijtje:
- Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
- Tevens zijn alle (semi)schaalmodellen van zwevers die vóór 1970 werden gebouwd welkom
- Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Hulpmotoren zijn toegestaan. Liefst elektrisch gezien de locaties waar we vliegen, maar als we ergens vliegen waar brandstof wordt getolereerd kan dat incidenteel ook.
- Slepen bij voorkeur met elektro, wij houden van rust. Slepers mogen modern en/of van schuim zijn.
- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht. We vliegen enkel op plaatsen waar iedereen welkom is.
- Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers.
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. Kom je later, meld je dan eerst bij de organisatoren.
- Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
- Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.
Omdat er waarschijnlijk veel gesleept zal worden dit treffen is een goed gestructureerde veldindeling erg belangrijk. Hoewel de uiteindelijke vorm op de dag zelf wellicht iets anders kan zijn is dit ons basis idee:
De vliegzone van het RLC
Nu maar hopen op mooi weer en dan kan onze dag niet meer stuk!
Groeten Rick

De organisatie is in handen van mij (Rick R), Jacob Bos (Jacobbos) en Arjan (PH-AJH). Op 6 mei zal er ook een groot aantal klassieke sportwagens met hun liefhebbers zijn op het veld. De hele dag heeft dus een vintage karakter.
Het RLC beschikt over een groot afgelegen veld waar prima gesleept kan worden. Het veld is in de lengte richting een stukje langer dan in de breedte. De indeling van het veld mbt tot de windrichting/startrichting zal op de dag bekeken moeten worden en in de briefing gemeld worden.
Mochten de weersomstandigheden slecht zijn dan hebben we een uitwijkdatum, zondag 13 mei (Moederdag)
De briefing zal zijn om 10.30u en het treffen zal tot ongeveer 16.00u duren waarna er ook vrij gevlogen mag worden. Een onderwerp van de briefing zal zeker het toegestane vlieggebied zijn in verband met andere recreanten rond ons veld. Daarom zal ik alvast een overzicht plaatsen onderaan dit bericht. Ons clubhuis beschikt over een 12v laadstation en tegen een klein prijsje kunnen dingen als koek en koffie gekocht worden.
Mensen die van ver moeten komen kunnen eventueel op loopafstand overnachten op een camping. De beheerder van de camping is zo vriendelijk geweest om het volgende aanbod te doen aan alle vliegers die ook willen overnachten:
Een overnachting met 2 personen, auto en kampeerplaats kost in dit weekend normaal €25,- per nacht. Iedere gastvlieger van het RLC krijgt echter € 5,- korting per nacht! Met dank aan camping Ronostrand
De opzet van het treffen nog maar eens op een rijtje:
- Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
- Tevens zijn alle (semi)schaalmodellen van zwevers die vóór 1970 werden gebouwd welkom
- Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Hulpmotoren zijn toegestaan. Liefst elektrisch gezien de locaties waar we vliegen, maar als we ergens vliegen waar brandstof wordt getolereerd kan dat incidenteel ook.
- Slepen bij voorkeur met elektro, wij houden van rust. Slepers mogen modern en/of van schuim zijn.
- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht. We vliegen enkel op plaatsen waar iedereen welkom is.
- Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers.
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. Kom je later, meld je dan eerst bij de organisatoren.
- Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
- Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.
Omdat er waarschijnlijk veel gesleept zal worden dit treffen is een goed gestructureerde veldindeling erg belangrijk. Hoewel de uiteindelijke vorm op de dag zelf wellicht iets anders kan zijn is dit ons basis idee:

De vliegzone van het RLC

Nu maar hopen op mooi weer en dan kan onze dag niet meer stuk!
Groeten Rick
Laatst bewerkt: