Vintage Glider Treffen Roden zondag 6 mei

De wagen is vol! Ik ben er klaar voor! En errugg prettig dat het maar 25 minuten rijden is :p

Groet,

Jacob

Kan wel voor een keertje toch, jullie noorderlingen moeten meestal het verst rijden:eek:

Ik ben ook klaar, leg alles morgen maar in de auto, niet iedereen is tegenwoordig even eerlijk:confused:

tot morgen

Terence

Kan wel voor een keertje toch, jullie noorderlingen moeten meestal het verst rijden:eek:

Ik ben ook klaar, leg alles morgen maar in de auto, niet iedereen is tegenwoordig even eerlijk:confused:

tot morgen

Terence

Sa ist! En moet eerlijk zeggen dat ik in de helft van de tijd de boel helemaal niet op slot heb... kan hier blijkbaar nog wel. Zal het nu wel even checken, je weet nooit wie er hier mee leest ;)

Sa ist! En moet eerlijk zeggen dat ik in de helft van de tijd de boel helemaal niet op slot heb... kan hier blijkbaar nog wel. Zal het nu wel even checken, je weet nooit wie er hier mee leest ;)

dat bedoel ik!!!!!!!!!!! deze wereld is te transparant helaas

jacob

helaas nog een afmelding van mij
ik ben al 2 weken ziek en het wil maar niet beter worden ,ik had gehoopt dat het vandaag en of morgen beter zou zijn ,maar helaas het gaat niet lukken:( .
gvd, hier baal ik wel erg van ,kon ik weer eens met de kestrel vliegen ,gaat het niet lukken .

maar aan jullie allen ,veel plezier morgen ,kijk al weer uit naar de foto,s en filmpjes .

gr paulus

Wat een bitter weer. Blijft morgen droog in Roden... in het Noorden.
Jammer van de afzeggingen. Maar het is een beste afstand voor velen. En als je dan ook nog eens niet lekker voelt..

Dan... Ik probeer nog even een sleephaak in te bouwen. (conform slimme voorbeeldjes op het forum)
Gewicht van de Nova thans 1300 gram. De oerversie met houtbouw vleugels zou 950 gram moeten wezen. Beestje heeft PU-schuim-Siros-vleugels, en die zijn behoorlijk zwaar.
Zonder thermiek komt hij dus weer rap naar benee...

Ik laat de Rascal nog even thuis (gewoon geen tijd voor maiden, dat wil ik rustig doen zonder ruis), neem de niet-klassieke e-Hawk ipv even mee.

Ik denk dat de Nova ook een maiden gaat worden. Ding heeft in geen twintig jaar gevlogen... laat het ooit een vluchtje zijn geweest?... :)

Laatst bewerkt:
jacob

helaas nog een afmelding van mij
ik ben al 2 weken ziek en het wil maar niet beter worden ,ik had gehoopt dat het vandaag en of morgen beter zou zijn ,maar helaas het gaat niet lukken:( .
gvd, hier baal ik wel erg van ,kon ik weer eens met de kestrel vliegen ,gaat het niet lukken .

maar aan jullie allen ,veel plezier morgen ,kijk al weer uit naar de foto,s en filmpjes .

gr paulus

Beterschap Paulus!

Zo, klaar met laden...

full

Ik heb, wat er nog in lag qua vliegtuigen, ook maar laten liggen...:rolleyes:

Ook heb ik een doos met oude FMT's en aufwind's bij me voor de liefhebbers!
meeneemprijs.....

En ja, de fiets-binnenband ligt er ook in....;)

Ben d'r klaar voor!

Louis

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, door de drukke week die ik heb gehad, ben ik helemaal vergeten te melden dat ik niet kan komen. Waarvoor mijn excuses! Had er enorm graag bij willen zijn, maar familie gaat voor. Ik wens iedereen een mooie dag toe. En hopelijk tot de volgende keer.

vandaag tot een uur of drie knetterthermiek in het noorden!!!

Die knetterthermeik die hebben we zeker gehad. Na een kort reisje :D weer thuis.

Als eerste wil ik de Roder Luchtvaart Club bedanken voor de bijzonder goede ontvangst. De inwendige mens kwam niets tekort, mooie locatie, prachtige clubhuis. Daarnaast voor mij nog een aantal oude bekenden met wie ik ooit heb leren vliegen. Gewoon een fantastische dag met super thermiek. En dat vond ik dan ook weer bijzonder want zulke grijze en frisse dagen associeer je niet met zulke sterke thermiek. Het zorgde voor vreselijk illegale hoogtes.

Na een sleep van Sleurink ging het al hard omhoog, kleppen uit en weer naar beneden, zo de volgende bel in, en door de grijze wolken was de zichtbaarheid prima. Daarom maar eens doorgegaan en zowaar lukte het om voor elke vleugelhelft meer dan 300 meter te halen...

2012-05-06%20VGG%20Roden.gif

Die thermiek zorgde zelfs voor wat leed. Hendrik wilde zijn kist al loopend uit de thermiek halen maar dat ging te ruig: vleugelhelft afgebroken en de rest van de kist als een speer rechtstandig naar beneden, gelukkig in zachte aarde met relatief weinig schade. Mooie was dat Wiert Land (lid van de RLC) samen met Ronan een heeeeeel eind hebben gelopen om de vleugelhelft te zoeken én vinden: clubspirit!!

Volgens mij is het sleepzweefvirus licht ontstaan bij een aantal RLC leden, er werd na afloop al zachtjes over plannen voor een sleepkist gesproken. Sterker: Karst Lindeboom heeft nu ook sleepervaring met zijn prachtige Rhönsperber. Met hulp van Arjan voor het eerst aan een sleeplijn de lucht in, was mooi!

Samengevat: dit was er weer 1 voor in het boekje!

Met de GoPro ook nog wat opnames gemaakt, daar gaan we straks eens rustig voor zitten.

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot een volgende keer.

Groet,

Jacob

Laatst bewerkt:
VGG Roden

Zo, ook ik ben weer heelhuids thuisgekomen, door de rozigheid onstaan door het briesje op het veld was het soms even lastig.

Ik heb weer enorm genoten vandaag, erg leuk om te zien hoe lekker er gevlogen werd. Uiteraard weer teveel geluld en te weinig gedaan. Hierdoor heb ik maar 1 start gemaakt en heb ik samen met Gerrit de ASW-17 weer heelhuids aan de grond gezet.
Deze wind was net iets teveel voor de oude kisten heb ik het idee (of voor mij).
Komend jaar ga ik lekker bij de club in Kampen vliegen, dat zal toch wel veel schelen.

Maarten nogmaals bedankt voor de Dandy, die komt de volgende keer weer mee.
Nu alleen nog een Cirrus 75 zien te scoren, want wat vliegt dat mooi. Ik heb er met verwondering naar staan kijken.

Mede mijn dank aan de RLC, voor de gastvrijheid.

Heren, tot over een week of 4 bij de 1:1 in Marknesse en anders tot de volgende VGG !

Nu eerst even een biertuh :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Even een bericht v/d Roder Luchtvaart Club:

Deelnemers van de Vintage Glider Group en met name Rick, Jacob en Arjan hartelijk dank voor het bezoeken van de Roder Luchtvaart Club want zonder piloten is er natuurlijk ook niets te doen en te zien!!!

We hebben vandaag weer heel wat gezien en de dag is dan ook met succes verlopen en willen hierbij de VGG voor volgend jaar weer de gelegenheid geven om weer in het noorden van het land neer te strijken.

Groet,

RLC

Ohw Jacob ik ben maar gewoon lid... :) maar idd dat was best een end sjouwen voor die vleugel. Zou degene die de groepsfoto gemaakt heeft mij een pb'tje willen doen dan kan ik een stukje maken voor op de RLC site.

Zo, ik ben weer thuis na een dag heerlijk vliegen.
Ondanks de koude wind was het prima vliegweer met soms heftige thermiek.
Remkleppen en wiel uit was op gegeven moment noodzakelijk om niet te worden opgeslokt door een wolk.
(Nee, nee, nee...ik had niet alles uit, alleen maar de remkleppen en wiel!....en niet mijn vest, trui, broek enz....!!!)
Het zicht was uitstekend en daardoor waagden enkele zwevers zich tot op grote hoogte.

Hendrik nogmaals bedankt voor het slepen van mijn DG-100!

Ook hartelijk bedankt voor de gastvrijheid van Roder Luchtvaart Club en natuurlijk de Vintage Glider Group organisatie.

Johannes

Back