Vintage Glider Treffen Roden zondag 6 mei

SRS:

Tja, mijn vader zij altijd: door schade en schande wordt je wijs. Heb ik zelf inmiddels ook al wel ervaren hoor. Maar wie niet? Geeft dus niks. Het is altijd wel prettig als de boel weer zonder al te veel kosten gerepareerd kan worden en de bewuste ''fout'' maak je meestal niet nog een keer (andere keren zijn er wel weer ándere fouten, haha).

Klopt, maar Maarten had er een andere bewoording voor. Als ie mij dezelfde fout nog een keer zag maken kreeg ik een ''schop onder mijn hol''.....;) Ik ben blij dat Maarten alles gezien had, hij kon echt alles leterlijk navertellen en precies aangeven wat en hoe het toestel zich gedroeg.

Dat was toch wel een wenselijke input. En nee, ik schaam mij niet als ik een fout maak.

Hendrik, het slepen gaat je goed af. Toch wel erg lekker hoor om de Sagitta op hoogte af kunnen koppelen... echt, slepen is het leukste wat je kan doen.... (zowel er achter als slepen zelf)

"waar Maarten ook mee te kampen had. Maar die kreeg van niemand een stoel :-)

120506_VGT_Roden_Ronan.jpg

Ja jammer van die stoel Gerrit :mrgreen::mrgreen:
Maar zo lag het eigenlijk best lekker!
De eerste vluchten van de dag waren meteen raak, forse thermiek en lange vluchten gemaakt. Echt heerlijk. Verder natuurlijk ouderwetse VGT gezelligheid, het blijft leuk om iedereen op zo een dag weer te zien.
Iedereen, met name de slepers en organisatoren voor deze geslaagde dag!

Klopt, maar Maarten had er een andere bewoording voor. Als ie mij dezelfde fout nog een keer zag maken kreeg ik een ''schop onder mijn hol"

Wat hier niet bij staat is dat ik die fout -liever gezegd leermoment - zelf ook heb meegemaakt: laatste bocht met de wind mee draaien en dan te weinig snelheid houden....... Ik ben er toen ook goed vanaf gekomen.
Douglas ving de kist mooi af op het laatst waardoor hij veel gered heeft.

dit is de enige film die ik heb...een sleepje van de Countryman van Jacob.

Top! en vanuit een leuke hoek. Dit was volgens mij de start van die vlucht naar ergens boven de 600 meter :D

Groet,

Jacob

PS. Mijn filmpje komt er straks aan, wordt nu ge-upload, is HD, dus duurt even wat langer.

Ja heren, en één dame deze keer, als mede organisator had ik me een niet veel betere dag kunnen wensen.

Het weer was tegen het eind van de morgen super! Ook ik ben vanaf Gerrit zijn lier, waarvoor nogmaals dank voor het meebrengen, bijna een kwartier weggebleven. Tot heel hoog gekomen en toen weer snel (acrobatisch) naar beneden. Later op de middag trok het wat dicht en was het met recht fris te noemen...
De sfeer was zoals als altijd erg gezellig. Ook omdat de fervente VGT gangers elkaar nu al weer wat keren ontmoet hebben. En omdat er steeds weer leuke nieuwe gezichten bij blijven komen. Er is flink wat foto/film materiaal gemaakt. Zelfs een fotograaf van het dagblad kwam langs. Als er morgen al een stuk over in de krant staat zal ik het zeker even kopiëren en hier plaatsen.

Er is al wat gesproken om het VGT in Roden een jaarlijks terugkerend ding te maken. Lijkt me een erg mooie mogelijkheid.

Leden van het RLC bedankt voor hand-en-spandiensten, zeker ook het runnen van de kantine! En piloten allemaal bedankt voor het bezoek.

Groeten Rick

Klopt, maar Maarten had er een andere bewoording voor. Als ie mij dezelfde fout nog een keer zag maken kreeg ik een ''schop onder mijn hol''.....;) Ik ben blij dat Maarten alles gezien had, hij kon echt alles leterlijk navertellen en precies aangeven wat en hoe het toestel zich gedroeg.

Dat was toch wel een wenselijke input. En nee, ik schaam mij niet als ik een fout maak.

Douglas,

Kun en/of wil je kort aangeven waarom je weer een schop onder je hol zou kunnen krijgen. Leven is Leren is mijn motto. En hier leren we van denk ik...

EDIT: heb het net gelezen! [URL="
mij ook bekend voor[/URL] (vanaf 3:10)
Groet,

Jacob

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ja, het is toch wel leuk om iemand anders te zien vliegen met mijn kleine Grunau Baby. Dat ie goed vliegt was vandaag wel duidelijk
Ja, was zeker leuk! Bedankt Douglas, het geeft ook mij een goed gevoel de enorme verbetering gevoeld te hebben. Dit model is goed terecht gekomen. Ook leuk dat ik hem een aantal keer omhoog heb kunnen slepen. Het is een perfect kistje voor achter mijn Mentor (maar dat heb ik je geloof ik al 5x verteld vandaag....).

Ook even een opmerking vanuit Groesbeek,

Ondanks mijn korte verblijf (moest vanwege privé omstandigheden plotseling vroeger weg...) heb ik me weer kostelijk vermaakt!

Ik wil dan ook de Roder Luchtvaartclub van harte danken voor de gastvrijheid, de catering en verder alle goede zorgen!
Het was het rijden van ruim 2 uur enkele reis meer dan waard!

Ook de organisatie bedankt, het was weer top!

Morgen ga ik met mijn filmmateriaal aan de gang en zal dan z.s.m. het resultaat plaatsen!

Groet, Louis

p.s. Douglas, ook ik was met de dalmation lady achter het het belandt door precies dezelfde fout, ik kon hem gelukkig met de neus tegen het hek aandrukken....:rolleyes:

Ik had nog een groepsfoto op mijn camera staan.
full

Verder heb ik (op 2 foto's van de Ka-7 na) geen foto's of filmmateriaal gemaakt. Ik wilde eens niet de hele dag door de camera bekijken, wat uitstekend beviel. Maar volgende keer komt er weer een mooi filmpje :).

Laatst bewerkt door een moderator:
Filmpje van mij is klaar, kan niet tippen aan de kwaliteit van Raymond hoor!

Beeldkwaliteit zelf is wel dikke prima, ben erg blij met de GoPro. Komt straks in HD op YouTube maar ik heb een haperende internet verbinding. Net voor de 2e keer upload mislukt :(. Komt vast een keer goed!!

Groet,

Jacob

Bah!...wat ben ik jaloers!!!! En wat had mijn Twin een mooie sleepmaiden kunnen hebben!
Als ik het zo hoor had zelfs ik nog een thermiekbel kunnen vinden...bahbah en nog eens bah! Ik kreeg geen vrij maar wel de hele dag stand by gezeten. Pas om 1900 een boot en nu pas weer thuis...had ik nu maar een vak geleerd hahaha!!

Ik hoop in de toekomst echt wel een keer een vgg treffen te kunnen bezoeken want die beelden zijn te gek!

Justus

edit: en de tijd bij de post klopt niet want het is al 0630 ;-)

Ja zeker leuk filmpje:D:D! Verbazingwekkend hoe leuk onze hobby is:shock: ; gisteren de heledag gevlogen, maar toen ik vanochtend naar buiten keek borrelde dus gelijk weer zo'n onbedwingbare drang om iets in de lucht te gooien.Meschien vanmiddag ff:rolleyes:, eerst werk afmaken....

Zit nog na te genieten....en het filmpje van Jacob helpt daar goed bij!

Wat ik het mooiste moment vond was eind van de ochtend. Hendrik en ik hadden zo ongeveer alles wat een sleephaak had omhoog gebracht en het kwam allemaal niet meer naar beneden....ik weet niet hoeveel mensen er aan het vliegen waren maar het waren er heel wat. Hendrik heeft mijn Ka-8b nog even opgetakeld en toen was het wachten op werk voor hem :-)

Back