Vintage Glider Treffen Rosmalen zaterdag 15 september

Op zaterdag 15 september is er weer een VGG treffen, ditmaal mag ik het organiseren te Rosmalen. Modelvliegvereniging 's-Hertogenbosch

Onze club heeft een ruim veld ter beschikking waarin we uit alle windrichtingen goed kunnen starten. Helaas wel alleen met de lieren/fietslier, de mogelijkheid om te slepen laat het zweefveld wat we hebben niet toe. Onze club beschikt wel over een motorveld, maar de 2 velden liggen uit elkaar en een 2 deling lijkt mij niet wenselijk. Vandaar de keuze voor alleen het zweefveld.

Een belangrijke regel binnen de club, daar wij te maken hebben met 2 vliegvelden. Een strikte frequentie verdeling die wij hanteren.

Op het zweefvliegveld zijn slechts de volgende frequentiekanalen toegestaan. (de 2,4 Ghz is natuurlijk vrij)

In de 35 Mhz band:

nr. frequentie
67 35.070
68 35.080
73 35.130
74 35.140
77 35.170
78 35.180

De briefing zal zijn om 10.30u en het treffen zal tot ongeveer 16.00u duren waarna er ook vrij gevlogen mag worden.

Het vlieggebied is ruim, maar aan de aangelegen weg waar het veld aan ligt staat niet toe dat er overheen gevlogen word. Parkeren graag in het gras ipv op de weg, het e.e.a. is wat krapjes. (ik heb dit tot nu toe nog altijd gezien dat dit gedaan word, maar ik vermeld het even voor de zekerheid)

De opzet en indeling van het veld zal de gebruikelijke indeling hebben, indien nodig word dat aangepast als dat wenselijk is. Helaas ook hier geen sanitaire voorzieningen, maar dat zien we op sommige locaties wel meer. ;)

VGTveld2_s.jpg

De locatie, Tweede Hoefsteeg Rosmalen.

kaart-modelvliegvereniging-s-hertogenbosch-Den-bosch.png

Vragen of opmerkingen, ik hoor het graag.

Voorlopig is er geen alternatieve datum, we hopen maar op goed weer! (ik zit met m'n werk)

Ik bijt de spits af,

1. SRS: Grunau Baby, de kleine én grote. Verder neem ik mijn F3B lier mee.

Valt er niets te regelen qua frequenties?
Ik vlieg op kanaal 80 en als ik bij jullie vliegen wil dan zal ik dus andere kristallen moeten aanschaffen?
Zou graag komen maar dit gaat me net ietsje te ver voor mijn 5 kisten..

Groeten,

Paul.

Ah,leuk weer's een treffen!
Ik ber er waarschijnlijk ook bij, ben beetje afhankelijk van mn werk...
Ik neem wat mini zwevertjes mee, oa. minimoatje, de grotere Salto is te koop, iemand intresse?
Groet, Vincent

Paul,

Voor de kanalen die boven in staan kan ik garantie geven. Zo is dat geregeld in ons regelement. Daar kan ik niets aan veranderen. Wel kan ik vragen of er binnen de club iemand op kanaal 80 vliegt.

Ik laat je het antwoord nog weten. (maar ik kan er geen ''potje'' van maken;))

ik doe zeker mee bij mij das bij mij om de hoek :yes: :grin: silentius 35 mhz kan 78 en n hegi asw 15 static en deze zit ook op kan 72 gaat dus over :sad: en die kan ook alleen gesleept worden en lieren doe ik hem niet :yes: tot dan word weer gezelig :banana:

JaJa! Eindelijk in een voor mij vrij weekend. Ik schrijf mij in met m'n Vintage kisten maar neem gewoon alles mee wat dan vliegt hoor haha

2. Snijders: Silentius 35mhz 78
3. Justus: Sig Ninja,(evt. ook Sig Samoerai) Roebers Twin Astir 2.4ghz, Strolch 35mhz/77

En daar gaat ie weer!

3. Justus: Sig Ninja,(evt. ook Sig Samoerai) Roebers Twin Astir 2.4ghz, Strolch 35mhz/77
4. Jacob Bos (jacobbos) ASW 15, Graupner Mosquito, Multiplex Scirocco, Countryman, 2,4 GHz

Tot dan!

Groet,

Jacob Bos

4. Jacob Bos (jacobbos) ASW 15, Graupner Mosquito, Multiplex Scirocco, Countryman, 2,4 GHz
5. Terence, Terence van der Stelt, Wanitscheck Orlice 2.4 GHz

Ik ben er natuurlijk ook bij

tot dan

Terence

Paul,

Voor de kanalen die boven in staan kan ik garantie geven. Zo is dat geregeld in ons regelement. Daar kan ik niets aan veranderen. Wel kan ik vragen of er binnen de club iemand op kanaal 80 vliegt.

Ik laat je het antwoord nog weten. (maar ik kan er geen ''potje'' van maken;))

Ok, helemaal goed. Meer kan ik niet verlangen.
(Hoewel ik wel hoop dat het lukt...)

Groeten,

Paul.

6 Evert Kraaijkamp Robbe Argo, Carrera trimmy

Ik doe voor de eerste maal mee maar een aantal vliegers ken ik al.
Ben lid van vereniging 's-Hertogenbosch. Er wordt nog door een paar leden op 35 MHz gevlogen. Ik zoek wel even uit op welke kanalen en laat snel weten welke. De ongebruikte kunnen we dan sowieso gebruiken.

Gr
Evert

Ben lid van vereniging 's-Hertogenbosch. Er wordt nog door een paar leden op 35 MHz gevlogen. Ik zoek wel even uit op welke kanalen en laat snel weten welke. De ongebruikte kunnen we dan sowieso gebruiken.

Gr
Evert

Evert, bedankt voor de moeite. Ik wacht even de reactie af.

@Paul,

Jouw kanaal is geen probleem. Voor de overige kanalen zouden wij graag willlen weten welke dat zijn. Als het niet te gek word regelen we iets ter plekke.

@Evert, zet even jouw frequentie erbij...

1. SRS: Grunau Baby, de kleine én grote. Verder neem ik mijn F3B lier mee. 2,4Ghz

Ik wacht nog even mijn rooster af. Ik heb rond die tijd al wat andere aanvragen lopen, deze kan er even niet bij. Als ik vrij ben kom ik uiteraard (met Ka-7??).

Voor wat betreft kanalen op 35 MHz, van de vliegers die frequent naar het veld komen is er een die Kanaal 61 gebruikt. Ook dit kanaal is bruikbaar in overleg.
De andere kanalen zijn in principe beschikbaar.

Evert

@ Douglas,

Hoever liggen de twee velden uit elkaar?

Dit i.v.m. eventuele sleepwensen....
Of is dit echt onmogelijk?

grt, Louis

Geweldig dat mijn frequentie kan! Dan zijn we erbij :-).

1. SRS: Grunau Baby, de kleine én grote. Verder neem ik mijn F3B lier mee. 2,4Ghz
7. R.c. Paul. Mosquito, Amigo2, Igra Fiesta, Ka 8, Solo. 35 Mhz 80.
8. Rc Nick. Robbe Disco, Ridge Runt. 2.4 Ghz.

Groeten,

Paul en Nick.

@ Douglas,

Hoever liggen de twee velden uit elkaar?

Dit i.v.m. eventuele sleepwensen....
Of is dit echt onmogelijk?

grt, Louis

Louis, ik begrijp jouw teleurstelling, maar de velden liggen zóver uit elkaar dat dit niet te combineren is. Het motorveld is een stuk kleiner, en er is op dat veld te slepen enkel vanuit 2 verschillende windrichtingen.

Als we het wel zouden doen krijg je een 2 deling, wat niet wenselijk is. Helaas, enkel aan de stiek/lier. Om wat goed te maken, ik kan 400 meter uitleggen. das heen én terug. We kunnen hoger uitkomen dan de 130-150 meter waar we het normaal mee doen.

Het kan, maar als men genoegen neemt met de normale 200 meter vind ik het ook prima.;)

Aangwzien ik voorlopig nog zonder werkt zit en besparen op alles een pre is op dit moment, aangezien ik nu een uitkering ontvang.laat ik afweten.

Ik moet inderdaad werken de 15e. Als het erg mooi weer dreigt te worden probeer ik misschien op korte termijn nog een snipperdag in te zetten.

Back