De weersverwachting voor a.s. zondag ziet er goed uit! Daarom vast wat huishoudelijke mededelingen en aanwijzingen:
We zijn te gast bij de Zweefvliegclub Noordoostpolder
Het adres:
Voorsterweg 21
8316 PP MARKNESSE
NEDERLAND
En dit is de plek in Google Maps
Er is koffie, thee en soep die tegen ledenprijzen kan worden gekocht.
De kantine is verwarmd en met een beetje geluk en goede wil kan dit enorme aantal deelnemers er net in gehuisvest worden. Neem echter je vliegtuigen alleen mee naar binnen voor reparaties die bij de kachel gedaan moeten worden, anders is het hok echt te klein.
Net als 2 jaar geleden lopen er schapen op het veld. Dit betekent dat we het schrikdraad wel intact moeten houden. Graag jullie aandacht hiervoor. De schapen blijven bij een druk vliegbedrijf wel op afstand (het veld is 1 km lang)
In verband met het grote deelnemersaantal wil ik de vliegdag optimaal benutten.Vanaf 9.00 uur zijn jullie welkom en probeer ik de koffie klaar te hebben. We beginnen om 10.00uur met de briefing en rond 16.00uur zal het dan afgelopen zijn.Kom je later meld je dan eerst even bij mij (Max (Flymax)) dan geef ik je alsnog de info uit de briefing.
De opzet van dit treffen is net als alle andere keren. Op een rijtje:
- Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
- tevens zijn alle (semi)schaalmodellen van zwevers die vóór 1970 werden gebouwd welkom
- Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Hulpmotoren zijn toegestaan. Liefst elektrisch gezien de locaties waar we vliegen, maar als we ergens vliegen waar brandstof wordt getolereerd kan dat incidenteel ook.
- Slepen bij voorkeur met elektro, wij houden van rust :smile: Slepers mogen modern en/of van schuim zijn.
- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht. We vliegen enkel op plaatsen waar iedereen welkom is.
- Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers.
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. - Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
- Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.
========================
Om te voorkomen dat we allemaal doorelkaar vliegen zullen er aangewezen start- en landingsgebieden wijn.
Daarom zal bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen. Bestudeer het plaatje even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult geen last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten :smile:
Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x600 en 65KB.

We zijn te gast bij de Zweefvliegclub Noordoostpolder
Het adres:
Voorsterweg 21
8316 PP MARKNESSE
NEDERLAND
En dit is de plek in Google Maps
Er is koffie, thee en soep die tegen ledenprijzen kan worden gekocht.
De kantine is verwarmd en met een beetje geluk en goede wil kan dit enorme aantal deelnemers er net in gehuisvest worden. Neem echter je vliegtuigen alleen mee naar binnen voor reparaties die bij de kachel gedaan moeten worden, anders is het hok echt te klein.
Net als 2 jaar geleden lopen er schapen op het veld. Dit betekent dat we het schrikdraad wel intact moeten houden. Graag jullie aandacht hiervoor. De schapen blijven bij een druk vliegbedrijf wel op afstand (het veld is 1 km lang)
In verband met het grote deelnemersaantal wil ik de vliegdag optimaal benutten.Vanaf 9.00 uur zijn jullie welkom en probeer ik de koffie klaar te hebben. We beginnen om 10.00uur met de briefing en rond 16.00uur zal het dan afgelopen zijn.Kom je later meld je dan eerst even bij mij (Max (Flymax)) dan geef ik je alsnog de info uit de briefing.
De opzet van dit treffen is net als alle andere keren. Op een rijtje:
- Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
- tevens zijn alle (semi)schaalmodellen van zwevers die vóór 1970 werden gebouwd welkom
- Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Hulpmotoren zijn toegestaan. Liefst elektrisch gezien de locaties waar we vliegen, maar als we ergens vliegen waar brandstof wordt getolereerd kan dat incidenteel ook.
- Slepen bij voorkeur met elektro, wij houden van rust :smile: Slepers mogen modern en/of van schuim zijn.
- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht. We vliegen enkel op plaatsen waar iedereen welkom is.
- Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers.
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. - Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
- Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.
========================
Om te voorkomen dat we allemaal doorelkaar vliegen zullen er aangewezen start- en landingsgebieden wijn.
Daarom zal bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen. Bestudeer het plaatje even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult geen last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten :smile:

