Vintage Glider winter treffen januari 2012.

Raymond jij hebt meer foto's dan ik ,mijn toestel heeft zijn tasje niet verlaten ,zo lekker was het vliegen .

Het was inderdaad fantastisch met een fijn ontvangst aldaar. We komen graag eens terug en wachten de verdere de filmpjes en foto's af :).

Het was er weer eentje om in te lijsten, man wat hebben we genoten.

Max en de rest van de organisatie en vliegclub HARTELIJK BEDANKT.

Het was de reis dubbel en dwars waard.

Eind van de ochtend ben ik ook even met m'n zoontje samen wezen kijken. Het was er inderdaad erg gezellig en veel te zien.
Een paar foto's die ik gemaakt heb:

SL372202.jpg

SL372200.jpg

SL372207.jpg

SL372211.jpg

SL372212.jpg

SL372203.jpg

Wat een dag!!!! het weer kon niet beter, het gezelschap idem-dito en zelf die ene boom en sloot was ook nog wel te overzien.;)

Werkelijk een topdag gehad en voor herhaling vatbaar. Voor de organisatie, BEDANK!!!

Voor mij de eerste keer dat ik mee deed aan dit treffen die gezellig én leerzaam was. Met de PH 58 bijna wezen boomknuffellen, capriolen met de Sagitta, én de PH 58 bijna omgetoverd tot duikboot. Dat laatste was niet nodig geweest, tot ik riep ''landing''... Stonden er plots 2 mensen voor m'n beeld en was ik ff de Grunau kwijt. (en ikzelf niet op het idee komen om zelf ff een paar meter weg te stappen :rolleyes:, ik neem het dan ook niemand kwalijk) Prettig was wel de redder in nood, (of redder in de sloot) die was er erg snel bij. (nog bedankt hiervoor)

Hier en daar spontane minimarkt, met een paar niet te slijten set vleugels in de aanbieding. Koffie en soep waren aanwezig, brood kwam uit de eigen trommel. Zelf heb ik wat spullen kunnen slijten, maar met een vliegtuig meer ging ik weer richting huis.

Slopend waren toch wel de eerste 2 starts van mijn Sagitta. De hersenen draaiden ff op volle toeren, waar je later pas achter komt. In de auto kwam het ff terug, eenmaal thuis was ik dood en dood op...

Moe, maar erg voldaan en na-genietend van de dag....

Ik sluit me bij de vorige schrijvers aan.
Druk, gezellig, en schitterend weer.
Heb genoten vandaag.
Max, bedankt voor de organisatie en de gastvrijheid. Iedereen bedankt voor de gezelligheid.

Nog een paar plaatjes:

full

full

full

full

full

full

full

full

Groeten, Jan-Hein

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik schijn altijd te grijnzen als ik met een vliegtuig rond loop....vandaag heb ik de hele dag lopen grijnzen
full

Ronan en ik hebben een geweldige dag gehad. Allebei heel veel starts gemaakt, net zoveel mooie landingen (waarbij mijn zoon steeds beter begint te worden met de Cirrus 75) en tussendoor veel pret gehad.

Ik was toch prettig verrast door de opkomst. Dat betekende wel dat ik 's morgens heel even op mijn fluitje moest blazen om de piloten in een snel in elkaar gezette pilotenbox op te sluiten, maar daarna ging het vlekkeloos. Er werd doorlopend gestart, bij vlagen waren er meer dan 10 toestellen tegelijk in de lucht. Erg gaaf.

Beetje lastig: de laagstaande zon in combinatie met de windrichting, waardoor een circuit vliegen soms een spannende gebeurtenis was. De bange poeperts vlogen daardoor af en toe over de lieren heen wat ook niet echt zonder risico was (moeten we denk ik volgende keer wel wat beter op letten, dat gaat een keer fout natuurlijk!)

Maar, al met al, complimenten voor iedereen die vandaag gevlogen heeft; het was voor iedereen veilig en ontspannen, dacht ik.

Jammer van de drie slepers die wat schade opliepen. Het veld was nou niet direct biljartlaken strak en dat was voor de Biglift en mijn Taxi helaas het einde van de dag. Ik denk trouwens dat ze allebei volgende week wel weer vliegen, het stelt allemaal niet zo veel voor.

Nog maar een keer een bedankje aan Max en zijn clubgenoten (waarvan er heel wat langs zijn geweest begreep ik) voor de gastvrijheid.
Echt een dag om in te lijsten.

Ik hoop dat er nog veel foto's en filmpjes komen want ik heb zelf weer eens helemaal niks vastgelegd.....

-edit- gelijk met Max hieronder gepost
Staat al 27 minuten online!!!!
Gerben je bent echt geweldig.

Ik ben blij dat iedereen zo genoten heeft! Het is sowieso leuk om dit te organiseren, maar als alles (vooral het weer) zo op zijn plek valt als vandaag dan is het helemaal super.

Hierbij Gerbens video-impressie:

Max

Ik maar denken, waar ken ik die muziek toch van... (want dat is een favoriet filmpje van me, Jeb Corliss / Grinding the crack)
Fijn om te zien dat het ook zonder mij een leuke dag geworden is :D
Maar wat vliegt daar nou op 21 seconden? Da's toch geen vintage? :cool:

wat een geweldig filmpje!!

Heb ik toch nog een idee van wat ik gemist heb, en da's een hoop!!!:confused:

Hendrik, ik hoop dat de big-lift snel weer sleepklaar is!
Succes daarbij!

grt, Louis

Over het filmpje, op 2:14 de start van mijn Ka-8b. Hoe blind moet je eigenlijk zijn om niet te zien dat je remkleppen helemaal open staan bij de start....:xmas: En denk maar niet dat er iemand iets zegt :-)

Ook mooi om te zien wat er met mijn Taxi is gebeurd. Een nare klap zeg....een wonder dat er niet meer kapot is. Overigens heeft mijn Grunau Baby de gewoonte hetzelfde te doen, je je moet echt vanaf het begin de tips uit het gras houden want door de korte romp hou je er anders helemaal niks aan.

Gaaf dat mijn meskant fly-by ook op de foto is gekomen, haha! :p Gelukkig was ik op eventueel uitbreken door eerdere ervaringen voorbereid en ziet het er ernstiger uit dan het lijkt. Ik zal in mijn zender een startstand moeten programmeren die iets down geeft bij de start.

stuntenaandelijn.jpg

Verder heb ik ook een geweldige gehad! Het weer was super en de sfeer gezellig. Met veel mensen een leuk praatje gemaakt en ook weer geleerd. Door het soms erg volle luchtruim was het wel even weer wennen als wildvlieger. Toch een paar mooie vluchten gemaakt en nulletjes kunnen draaien met de Mosquito. Ook de Mimi kunnen 'fine-tunen' met dit mooie weer.

En dan nog even een vraag aan Max: ik ben een zonnebril kwijtgeraakt vandaag. Gelukkig had ik er twee bij me. Het is maar een brilletje van een paar euro en geen dure Ray Ban, maar als toevallig een van je clubgenoten hem binnenkort vindt weet je waar hij weg komt. Het is een pilotenbril model met reflecterende glazen aan de buitenkant.

Groeten Rick

Het was een fantastische dag.
Dank aan allen die het mogelijk gemaakt hebben, o.a. Max, alle andere (weer)goden, alle forum maten en natuurlijk de slepers.
Voor mij waren het de eerste sleepstarts maar het smaakt naar meer.

Rick

Gaaf dat mijn meskant fly-by ook op de foto is gekomen, haha! Gelukkig was ik op eventueel uitbreken door eerdere ervaringen voorbereid en ziet het er ernstiger uit dan het lijkt. Ik zal in mijn zender een startstand moeten programmeren die iets down geeft bij de start.

stuntenaandelijn.jpg

Verder heb ik ook een geweldige gehad! Het weer was super en de sfeer gezellig. Met veel mensen een leuk praatje gemaakt en ook weer geleerd. Door het soms erg volle luchtruim was het wel even weer wennen als wildvlieger. Toch een paar mooie vluchten gemaakt en nulletjes kunnen draaien met de Mosquito. Ook de Mimi kunnen 'fine-tunen' met dit mooie weer.

En dan nog even een vraag aan Max: ik ben een zonnebril kwijtgeraakt vandaag. Gelukkig had ik er twee bij me. Het is maar een brilletje van een paar euro en geen dure Ray Ban, maar als toevallig een van je clubgenoten hem binnenkort vindt weet je waar hij weg komt. Het is een pilotenbril model met reflecterende glazen aan de buitenkant.

Groeten Rick

Over het filmpje, op 2:14 de start van mijn Ka-8b. Hoe blind moet je eigenlijk zijn om niet te zien dat je remkleppen helemaal open staan bij de start....:xmas: En denk maar niet dat er iemand iets zegt :-)

Ik stond erbij Arjan en vond het al een beetje raar ;-).
Ik wilde wel iets zeggen maar je verwacht nooit dat zo'n ervaren iemand als jij zo'n fout maakt. Ik dacht nog '' zal hem zo eens vragen waarom hij die kleppen erop houd?''

Ik dacht dat het erbij hoorde maar de volgende keer zal ik je waarschuwen, ok?

Groeten,

Paul.

Zo, eindelijk tijd om ook eens te reageren.

Het was een fantastische dag, ondanks dat 'Koolwitje' (grote Horten) niet wilde. Wie had dat gedacht: zulk weer op 15 jan!
Uiteraard was het heel erg leuk om al die lui van het forum (weer) eens in levende lijve te spreken.
En wat was het soms druk in de lucht. Wonderbaarlijk dat er geen mid-airs zijn geweest.
Ik heb zelf ook wat foto's gemaakt, maar nog geen kans gezien om die te posten, ik heb ze zelf nog niet eens gezien. Toen ik thuis kwam bleek computer-3 het opgegeven te hebben. Waarschijnlijk ook vernaggeld door een update van microsoft. Dat hoop ik vanavond op te lossen, dan kan ik daarna eens naar de foto's kijken, en evt. weer publiceren.

Dirk.

Back