Vintage glider Wintertreffen januari 2013

vandaag ook ski's gemaakt voor mijn easycub... blokjes gemaakt om ze vast te zetten op de plek van de wielen, en in 2 richtingen elastieken, zodat ze altijd terug in de vlakke positie komen om te vliegen, en toch kunnen ze naar hartelust hobbelen op de grond.

zaterdag proberen te testen, of misschien donderdag als ik geluk heb

Douglas, ik weet dat je graag mijn skies wilde lenen, maar ik wilde zelf ook graag kunnen blijven slepen deze dag. Ik krijg maar heel weinig dagen per jaar de kans om te slepen, dus als de kans zich voordoet wil ik die graag benutten. Ombouwen van de skies is geen minuutje werk, ook omdat jij nog geen bouten aan je landingsgestel had om de elastieken en touwtjes aan vast te maken. Als ik mijn skies uitgeleend had zou ik zelf een aantal sleeps zijn misgelopen. Ik voelde me er wel een beetje rot over, hopelijk koester je niet teveel wrok.
Ik ben blij dat je aan het einde van de dag toch enkele geslaagde sleepstarts hebt kunnen maken. Het is zo leuk om te doen!

Raymond, hier geen probleem hoor maak je daar maar niet druk om. Al zat ik wel wat te verzinnen om jouw Mentor ''tijdelijk'' onklaar te maken. :wink:
Alhoewel ik wel liep te balen, want ik had wel aan grotere wielen gedacht een paar dagen voor het treffen. (maar geen tijd gehad om deze te halen)
Ik kan je dan ook niets kwalijk nemen. Ach, maak het maar goed met een sleep met jouw Ka-7... :wink:

Ik snap nu wel wat de reden was om de skies niet uit te lenen. Het is idd erg leuk om te doen! Gelukkig was Arjan eenvoudiger over te halen, die was volgens mij wel klaar met slepen. Eenmaal de ASW van Jacob achter de Toledo was ie niet meer te houden. De sleper nog niet op de grond of Arjan stond al klaar met zijn Minimoa... :D (ik ken m' niet anders)

Mooie dingen die ik meegemaakt heb zijn de 2 maidens: van de ASW 15 van Johan. Wat een prachtig mooie kist heb je daar van gemaakt Johan! En natuurlijk de eerste sleep voor Douglas. Ik zag hem de hele dag wel balen en azen op de ski's van Raymond, mooi dat de wielen van Arjan het mogelijk gemaakt hebben. Power genoeg Douglas, je gaat het nog druk krijgen.

De ASW 15 is prachtig gebouwd, de passie straalt er vanaf. Ook die wil ik graag omhoog brengen met mijn Toledo. Ik denk idd dat ik het druk ga krijgen de komende VGT's. En nee, dat vind ik nou hélemaal niet erg...:banana:

Dat slepen is echt héel leuk...

baai the weey : ik zit even door dit draadje nog eens heen te lezen, op mn vingers geteld is gemiddelde leeftijd van een vintage glider vlieger (en ik tel bruno niet mee) zo'n 40 / 45 jaar. Wat zegt dat nu ? :-)

(ik ben overigens 46, maar kan op een of andere manier mn geboortedatum niet meer wijzigen)

Laatst bewerkt:

Hier dan een kort filmpje van de eerste sleep van Douglas met zijn Toledo. Met een keycam gemaakt dus vandaar een beetje scheef....
Wel een prima maiden, ging erg netjes de lucht is. En power genoeg die Toledo:D

Groeten Peter.

Laatst bewerkt door een moderator:
baai the weey : ik zit even door dit draadje nog eens heen te lezen, op mn vingers geteld is gemiddelde leeftijd van een vintage glider vlieger (en ik tel bruno niet mee) zo'n 40 / 45 jaar. Wat zegt dat nu ? :-)

Ik heb geen idee wat het voor anderen zegt, maar voor mij komt het er op neer dat ik nu vlieg met de modellen die ik vroeger in de catalogi zag maar niet kon betalen. Dus eigenlijk zie je een ongeveer 12 jarige jongen in het lichaam van een 46 jarige.:D
Max

Daar doen we dit soort dingen toch ook voor , om ons weer even 12 te voelen.

Ik heb zelfs iemand in een boom zien klimmen ;-)

Geschreven op 26 september 2007 en één van de aanleidingen van het hele VGG gebeuren:
Heren,
Afgelopen weekend een oude Graupner Cirrus 3m zwever van een forum-genoot overgenomen. Een kinderwens die na 25 jaar is uitgekomen :D

Dat zegt het dus over mij....al moet ik zeggen dat ik inmiddels óók heel erg geniet van vintage schaalmodellen. Gewoon omdat ze zo herkenbaar zijn vergeleken met de moderne glasbakken. Ronan is 14 maar heeft ook duidelijke voorkeuren (vooral de Minimoa). Ik heb het idee dat er toch redelijk wat spreiding in de leeftijden van de deelnemers begint te komen.

Ook hier een voorkeur voor vintage, zelfs mijn sleper past kwa looks in dit rijtje. Ik heb iets met oude meuk, en gelukkig ben ik niet de enige. Ik heb gewoon een ''hang'' naar vroeger. Het hééft gewoon iets...

Gelukkig hebben sommige jongeren dat ook, maar ja wat wil je met zo'n pa als Arjan...

Oud hout vliegt gewoon lekker.
De metric heb ik weggegeven aan een enthousiast clubgenoot,en is dus in goede handen..
De sagitta vlieg ik altijd met plezier.
Qua motorkisten op schaal ligt mijn smaak tussen 1914 en 1945.
Zwevers hebben bij mij de voorkeur de houten varianten.
Ondanks dat mag ik ook graag modernere zwevers zien.

Het blijft een dilemma: oud hout ziet er vaak beter uit, maar moderne kunststof vliegt gewoon beter. Moeilijk, moeilijk, moeilijk ....

Voor mijzelf slaat iig de opmerking van Max wel de spijker op zn kop (en ik denk vast voor meerderen) Je weer ff 12 jaar voelen tewijl je 40+ bent....heerlijk !

KOUD!!!

Vandaag nog even gevlogen, en blij dat we vorige week minder wind hadden. Zondag was het ook wel fris, maar vandaag was het KOUD!!!
Kortom, ik vind dat we ontzettend veel mazzel hebben gehad!

Max

Bij oud hout past ook een oude compressor voor de airbrush toch?

full

Daarvoor heb ik deze (vind ik zelf) erg fraaie uit 1916 ongeveer stammende compressor.
Modern misschien beter maar zeker niet mooier ;)

Groeten Peter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag nog even gevlogen, en blij dat we vorige week minder wind hadden. Zondag was het ook wel fris, maar vandaag was het KOUD!!!
Kortom, ik vind dat we ontzettend veel mazzel hebben gehad!

Max

Vandaag op de club (Snertvliegen) voor het eerst de Charter uit 1980 uitgelaten, wauw wat vliegt dat rustig.
Niet zelf gevlogen, te koud :cool:

(mag ik zeggen dat het net een houten easystar is , ja dat mag ik zeggen)

Back