Vintage glider Wintertreffen januari 2013

Idd een geslaagd dagje voor mijzelf, ook voor Mees. Dank ook Max voor de rondleiding door de hangars, hij was behoorlijk onder de indruk. Reken maar dat hij van het voorjaar terugkomt op je voorstel eens mee te vliegen :-)

Erg leuke (en koude) dag. Voor mij eerste keer een VGG meeting en zelf nu niet gevlogen maar dat zal de volgende keer anders zijn.
Leuk filmpje ook.

Groeten Peter.

Ik ben ook weer thuis, heerlijke dag gehad, veel nieuwe gezichten gezien.

Ik heb niet zo veel gevlogen maar wel genoten van die enthousiaste groep.

Johan Snijders met een brede grens na de maiden van die mooie Hegi
ASW 15 die hij gebouwd en nu ook gevlogen heeft.:banana::banana::banana:

Erge bijzonder vond ik alle moeite die Gerben nam, rennend achter kisten aan om vooral niets te missen.
Ik kan niet wachten tot dit zichtbaar wordt!!

Max en Gerben en de ZCNOP bedankt voor de goede zorgen.

groet

Terence

Ha! Ik geloof dat ik de enige ben die het absoluut niet koud heeft gehad. Maar ik dan ook wel een lekkere motorbroek aan, de Meindels aan de voeten en Guinness muts op het grijze hoofd. En dan flink heen en weer sjouwen...het zweet stond geregeld op mijn hoofd.

Maar- Ronan en ik hebben een fantastische dag gehad. Ik heb meer gesleept dan zelf gevlogen maar dat was ook leuk. Ronan heeft de Salto stevig uitgelaten, met de Minimoa rondgedwarreld en met onze ASW22 gevlogen. Bij die laatste mocht ik dan nog net de lierstartjes doen....

De HAST van Johannes heb ik in een wolk afgezet (de wolkenbasis bleek op 210 meter te hangen - dat had ik niet verwacht :rolleyes: ), maar de Weihe en de Grunau Baby van Maarten heb ik in het zicht weten te houden :-)

Leuk was dat ik in de middag de wielen van mijn Taxi aan Douglas heb uitgeleend zodat die met zijn Toledo kon slepen. Voor hem geheel nieuw maar het ging fantastisch! Onze Ka-8b (3,5m / 4200 gram) ging heel erg mooi achter de Toledo. Douglas, goed gedaan hoor!

En verder was het natuurlijk beregezellig. Ik heb een beetje weinig tijd gehad om echt bij te praten maar ik heb héél veel vliegtuigen in de lucht gezien, enkel grijnzende koppen en goed vliegwerk.

Mensen van de ZCNOP, in het bijzonder Max, bedankt maar weer voor de gastvrijheid. Ik geloof dat we met zijn allen erg toe waren aan zo'n superdag.

Laatst bewerkt:
Ik heb zeer genoten van deze dag .
Max en Arjan hartstikke dank,voor het organiseren.

Ow en Max; pas op voor de boom.

Zo ook weer thuis, buikje vol, alles opgeruimd.
Ondanks de kleine probleempjes met Alpina toch een keer heerlijk gevlogen. En toch zo lang dat ik gewoon pijnlijke tenen en vingers van de kou had.
De Horten heb ik niet geprobeerd. 2x (een beetje) pech op een dag vond ik zat. Het is ook mijn ervaring dat je dan voorzichtig moet worden, je gaat teveel opletten, en dan maak je fouten ...

Natuurlijk was het een fantastisch gezellige dag. Heel leuk om al die enthousiaste MBF-ers live (weer) te ontmoeten.

Max en Arjan, bedankt voor de organisatie van deze heerlijke dag!

Dirk

Ik heb alleen koude vingers gehad, de rest bleef wel warm door overal meerdere lagen kleding (ik was weer blij met mijn lange onderbroek).

Volgens mij heb ik vandaag voor het eerst in thermiek gevlogen tijdens een lichte sneeuwbui! Het ging gewoon echt goed omhoog, en ik niet alleen. Grappige ervaring.

En ook namens mij wil ik de organisatie nogmaals bedanken voor deze geweldige dag. De Bunte is weer heerlijk actief geweest. De starts gingen super met de mentor (met ski's) van Raymond. Heerlijk, en ras-echt wintertreffen!

Apeldoorn_zpsb37c4821.jpg

Oh en Max....je gulp staat open

Klopt, maar als je goed kijkt zie je dat hij kapot is gegaan. Lekker handig, bellen en vliegen tegelijk. zender in 1 hand, en met je duim richting sturen, en af en toe met mijn mond hoogte bedienen.

En naar alle eerdere reacties: ik ben blij dat jullie het weer naar jullie zin hebben gehad. Het geeft veel voldoening als er een grote opkomst is!

Max

Apeldoorn_zpsb37c4821.jpg

Oh en Max....je gulp staat open

Ik heb een paar fotootjes gemaakt.
Hieronder de verkleinde versie (om snel de web-pagina op te bouwen)
De foto-naam staat er boven.
Voor wie de grote versie wil downloaden (5-6 Mb!): hier.

P1030028
P1030028%20-%20klein.JPG

P1030029
P1030029%20-%20klein.JPG

P1030030
P1030030%20-%20klein.JPG

P1030031
P1030031%20-%20klein.JPG

P1030032
P1030032%20-%20klein.JPG

P1030033
P1030033%20-%20klein.JPG

He, Mees en ik staan er ook op !! ;-) (met de tekening van de electro uhu)

Volgende keer zijn we er vliegend bij. Ik met de Robbe Edelweiss en Mees met zn electro UHU (zonder electro that is ...mgoed)

DSC08973.JPG

Laatst bewerkt:
Het was weer een supertreffen heren!
Vooral leuk om bij toeval Dopieman (Ger) tegen te komen.
Ger had ik denk ik bijna 30 jaar niet gezien.
Hij heeft destijds mijn Dandy begin jaren 80 ingevlogen.
Die Dandy vliegt nog steeds en was er vandaag ook weer bij !
Verder lekker gevlogen met de Sagitta en nog thermiek op deze koude dag ervaren.
Zelf heb ik het in het geheel niet koud gehad, mede dankzij de handwarmers in de zenderhoes.
Sleepjes met de Grunau achter de Taxi gingen ook prima.
Iedereen bedankt en graag tot de volgende keer.
Groeten, Maarten

Wat een geweldige dag is het geworden! Heerlijk om er weer eens bij te kunnen zijn.

Met een heel oud schaatspak onder mijn jeans en nog een extra trui heb ik het niet echt koud gehad. Zelfs sturen met handschoenen aan was geen probleem.

@Dopieman/Ger: Ik zag mezelf op een paar van jouw foto's en het plezier straalt er af, thanks!

Wat Raymond al opmerkte: thermiekvliegen tussen de sneeuwvlokken, ook voor mij een heel bijzondere ervaring.

Uiteraard mijn dank aan Max en Arjan voor hun grote aandeel in het slagen van deze dag, maar ook aan alle andere vliegcollega's, want zonder jullie was het hoe dan ook minder leuk geweest.

@PH-SVV/Sander: Schroef die tipverdraaiing er even -mooi symmetrisch ;)- in, dan kunnen we de volgende keer met twee Dandy's formatievliegen...

Ik ga in ieder geval hier naar toe.

Hebben we al een datum en locatie voor de VGG zomermeeting?

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo.. wij zijn ook weer ontdooit :-).

En wat was het weer een geweldige dag!
Heerlijk kunnen vliegen en af en toe ook nog iets thermiek kunnen pakken, heel apart met zulk weer. Ik had het gisterenmiddag ook al ervaren op ons clubveld, maar toen was er zon. Nooit geweten dat er tijdens sneeuwbuien ook thermiek kon zijn..

Al met al een zeer geslaagde dag en van ons uit ook veel dank richting de organisatie, het was weer prima voor elkaar!

En wat mij betreft kan het ''open'' VGG treffen bij ons in de derde week van juni.

Groeten,

Paul, Nick en Jeroen.

Back