Vintage graupner commodore jacht

Ok ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een gokje gewaagd kunnen jullie mij zeggen of dit verstandig was :D ? wat heb ik gedaan vraag je misschien af :P ik heb gisteren mijn nieuwe Trex600E 12S ombouw binnen gekregen en daarvoor had ik 2x 6S lipo's nodig toen zag ik dat ik nog 65gram gratis kon mee laten sturen en heb ik speedcontrollers geselecteerd op gewicht ik kon toen de volgende als enigste toevoegen ;)

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32025__HobbyKing_X_Car_45A_Brushed_Car_ESC.html

is deze geschikt? ik ga toch langzaam varen dus echt warm zal hij niet worden als het echt moet kan ik zelf een PC ventilator inbouwen en een airflow creeren met behulp van een inlaat en uitlaat op het achterdek (hier heb ik wel idtjes voor) mocht het nodig wezen...

oja en ik zal hem in een speciaal geprepareerde custom kunstof bak plaatsen..

Die regelaars zullen met de paar amperes die je motoren trekken geen problemen hebben. Ze kunnen continue 10x zoveel aan. Het zijn wel autoregelaars met een rem functie tussen vooruit en achteruit. Kost dus even tijd om van vooruit op achteruit te schakelen. De regelaars hebben een BEC voorziening, dus voeden de ontvanger. Haal bij een van de regelaars op de aansluiting naar de ontvanger het rode draadje uit de stekker. En laat bij gelegenheid eens weten hoe ze bevallen. Groeten, Klaas.

Laatst bewerkt:
Die regelaarszullen met de paar amperes die je motoren trekken geen problemen hebben. Ze kunnen continue 10x zoveel aan. Het zijn wel autoregelaars met een rem functie tussen vooruit en achteruit. Kost dus even tijd om van vooruit op achteruit te schakelen. De regelaars hebben een BEC voorziening, dus voeden de ontvanger. Haal bij een van de regelaars op de aansluiting naar de ontvanger het rode draadje uit de stekker. En laat bij gelegenheid eens weten hoe ze bevallen. Groeten, Klaas.

Klaas heeft helemaal gelijk. Je trekt uiterst slechts 3A. Ik verwacht echter minder.

Je hebt er aan 1 overigens ruim voldoende... tenzij je met 2 kanalen gas wilt gaan geven. Ofwel sturen met de props via een mixer of dubbele-navy stiks. (zijn al dubbel...).

Ik denk dat die regelaars zo koel blijven, dat zich ijsvorming rond je bootje gaat vormen.

De rem zal je wel af kunnen zetten denk ik? Boekje er bij? Voor de Monoperm is het denk ik een life-saver. Die kunnen niet tegen brusk ompolen. Dan werkt zich de collector op den duur los van de as.

Gr Bas

Het hangt er een beetje van af hoe de rem werkt op die regelaar of je hem er op wil hebben of niet. Bij de meeste regelaars slaat de rem er in als je achteruit slaat, maar gaat er pas van af op het moment dat je weer terug gaat naar neutraal en dan nog eens achteruit slaat. Dat is op een knuppel met ratel echt ongelofelijk irritant en kan ik ook van harte afraden. Als je op een geveerde knuppel gasgeeft zal het probleem minder zijn omdat je dan gewoon achteruit geeft, de knuppel los laat en nog eens achteruit geeft.
Ik heb echter ook een regelaar die 2 sec. remt bij achteruit slaan, en dan uit zichzelf alnog achteruit gaat.

Rem en achteruit zijn trouwens beide uit te schakelen bij deze regelaar, ik raad je echter wel een programmeerkaart hiervoor aan want via de "piepjes-methode" werkt het voor geen meter.

Rem en achteruit zijn trouwens beide uit te schakelen bij deze regelaar, ik raad je echter wel een programmeerkaart hiervoor aan want via de "piepjes-methode" werkt het voor geen meter.

Bepaald geen luxe zulks een kaartje, eerder een must. Raak zelf altijd de tel kwijt bij het afstellen.
Met een kaart heb je goed overzicht. Geen ervaring met car-regelaar, alzoot niet bekend met verschil met navy (softwarematig) :)

Ik heb Sunrise regelaars. Daar was/is iets mee aan de hand, maar zijn nu weer verbeterd terug in de markt begreep ik van forumlid Pompebled. Betaalbare goede regelaar. De vliegregelaars zijn bijzonder goed, inmiddels befaamd, en gunstig geprijsd.
Gr Bas

zo mensen beetje late reactie maar dr was wat misgegaan bij mn HK bestelling...

10443363_1445305499106419_6038098611625510080_n.jpg

eindelijk binnen strax eens testen :)

Ook al is het vermogen niet groot wat door die stekkers moet, ik heb vroeger genoeg problemen ermee gehad in schepen m.b.t. vocht.

heheh ja ik zal er goed opletter thnx :)

hier het ging niet zo lekker met varen, maar gelukkig weet ik inmiddels al waarom :D
probleem met camera accu leeg net als ik begin :( naja t staat er toch even kort wat op :P

wat er gebeurde is dat na de eerste 2meters water ineens de boot naar 1kant stuurde...
toen ik boot optilde zag ik niks verkeerd, dus ik kon alleen rechtdoor wanneer ik bijna vol tegenstuurde :O

wat bleek dat door de weerstand van t water 1 van koppelingen op t motorasje zo goed als los was ;)

nu zit alles weer vast morgen nog een keer proberen en nieuw filmpie maken!

Vroeger had je bootjes die alleen stuurden door een van de twee schroeven harder of zachter te laten draaien. Dat heb jij nu ook ondervonden ;)

Gelukkig simpel verholpen!

yup :) morgen weer testen... alweer wat details voor de gein aangebracht :D

even vlug en snel in een salade bakje alles gepropt...

10401970_1445440722426230_5924589290109029843_n.jpg

en dit is de tussenstand...

11428795_1445440732426229_8979982543998704796_n.jpg

1977223_1445440749092894_8774810295483127305_n.jpg

even een andere vraag tussendoor... aangezien de boot niet in slechte staat is ik alle originele ouderwetse elektra nog bewaart heb, boekjes & beschrijvingen en zelfs de originele doos nog heb incl antieke zender en ontvanger...
wat zou ik ervoor kunnen krijgen/vragen?

ik ga de verf zoiezo netjes bijwerken en het achterdek bekleden met hout latjes etc.

hahah dit geloven jullie nooit :D
ik dacht dat alles nu goed zou zijn en zette hem vanmiddag in t water...
samen met mn vrouwtje en de oppaskids en ja hoor verdomt weer 1 kant op :O.....

ik nadenken en nadenken, ik kon duidelijk zien dat 1 motor duidelijk beter is dan de andere,
maar ik wist dat t niet zo extreme afwijking zou kunnen geven en de asjes zaten dit keer wel vast...
dus wat kon het nou wezen??? :(

in 1keer kreeg ik een briljant plan om eens de schakelaar van 1 van de motoren de polariteit om te draaien...
JA HOOR!! verdoeme deze handige harry wist dus niet dat 2 motoren elk een andere kant op moeten draaien
(achteraf super logisch want met een bi-motorig vliegtuig is dat net zo!)

hier t resultaat... denk dat ik met 2S lipo nog wel wat vlotter kan, maar of dat raadzaam is weet ik niet..

kijk als ik zeker weten deze boot zou houden ging de ouderwetse askoppelingen en motoren en wss uit
maar aangezien deze boot toch niet aan mn eisen voldoet verkoop ik hem gewoon RTR
dan kan de volgende eigenaar wel beslissen wat ermee gebeuren moet...

Komende dagen even de verf in orde maken en hier en daar wat kleine reparaties!

1453279_1445616595741976_8398637987316999186_n.jpg

11248067_1445616625741973_8969876337592098951_n.jpg

sorry voor de late update maar voor mij is de zo goed als af, maar ik vind t toch niet echt leuk vare :( ik ga nu een dieplader bouwen en de boot achter een vrachtwagen hangen en dan de hele set verkopen....

11402604_1446011882369114_186366875829777897_o.jpg

10355643_1446011819035787_8226245125563187940_o.jpg

10463720_1446011799035789_7565296432023919964_o.jpg

en hier even de laatste update van de elektro...

1656074_1446134339023535_5589464410921971119_n.jpg

al met al succesvol project, bedankt heren!

edit: vergeten te melden dat ik dr een 6kanaals vliegtuig/heli zender en ontvanger voor heb gebruikt, dus ik heb nog wat kanaaltjes over om eventueel iets leuks te bedenken...

zoeklicht? scheepshoorn? iemand anders betere iedeen?

Back