serge pot
Forum veteraan
Aangezien een beste man in barneveld van 1 ding ernstig tekort heeft in de noemer tijd .Gaan wij aan de slag om dit lief dingetje weer luchtwaardig te maken voor hem .
Een over 2 assen gestuurd pipertje van graupner met een 2,5 cc motortje .
Zoals te zien is de tijd er aardig over heen gekropen en mag dit toestelletje volgens mij toch een minimale 25 lentes jong zijn .
De lak is een beetje vergeeld .En op de onderzijde laat deze een beetje los .
Spinnertje was een kwestie van een binnenplaatje iets verdraaien en dan was deze los .Propje volgde niet veel later .
En zo is het kapje ook al los en hebben we wat overzicht foto's hoe de slangen weer komen te zitten .
En daar ligt het torretje .Deze leg ik morgen een dagje te weken in de diesel zodat alle verdikte olie oplost en er toch een smeerfilmpje van de diesel achterblijft.
Hier het kapje voordat ik er mee aan de gang ben gegaan .
Na een stief halfuurtje poetsen kwam er wit tevoorschijn . Niet alle gele plekken zijn weg ,maar dat kan ik ook niet verwachten met deze oude lak die aangetast is door de methanol en wonderolie.
Wedden dat moeders morgen gaat gillen
Even gepikt om schoon te maken

Een over 2 assen gestuurd pipertje van graupner met een 2,5 cc motortje .

Zoals te zien is de tijd er aardig over heen gekropen en mag dit toestelletje volgens mij toch een minimale 25 lentes jong zijn .
De lak is een beetje vergeeld .En op de onderzijde laat deze een beetje los .

Spinnertje was een kwestie van een binnenplaatje iets verdraaien en dan was deze los .Propje volgde niet veel later .

En zo is het kapje ook al los en hebben we wat overzicht foto's hoe de slangen weer komen te zitten .

En daar ligt het torretje .Deze leg ik morgen een dagje te weken in de diesel zodat alle verdikte olie oplost en er toch een smeerfilmpje van de diesel achterblijft.

Hier het kapje voordat ik er mee aan de gang ben gegaan .

Na een stief halfuurtje poetsen kwam er wit tevoorschijn . Niet alle gele plekken zijn weg ,maar dat kan ik ook niet verwachten met deze oude lak die aangetast is door de methanol en wonderolie.
Wedden dat moeders morgen gaat gillen

Even gepikt om schoon te maken