Startpen
Ik heb er een bruikbare startpen bijgevonden. De Robbe S1387 heeft inderdaad zo'n vrijloop. Binnenkort de motor in de achtertuin maar eens testen. Mijn instelervaring v.w.b. pitch en throttle gaat niet verder dan op een KDS 450S electro heli, die tot nu toe uitsluitend in normal-mode gevlogen wordt. Ik heb dus geen brandstof-heli ervaring. Wel veel methanol-vlieguig ervaring. Het is me opgevallen dat ik die heli's altijd zo zie roken. Worden daar hogere olie-percentages gebruikt, of komt dat door wat anders?
Verder gebruik ik een Futaba 10C zender. Ik heb inmiddels gezien dat daar inderdaad nog een H-1 swashplate type op zit. Nu nog uitvinden wat een goede basisinstelling is voor de gas en pitch curves om gewoon wat rond te vliegen. Ik heb inmiddels gelezen dat het het beste is om de motor zoveel mogelijk een constant toerental te laten draaien. Ik heb wel wat gekeken op de Heli Club Westland site, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Misschien is er een Futura gebruiker die me wat curves kan doorgeven. Het gaat me er om om eerst eens "normaal" rond te vliegen. Bijvoorbeeld met een pitch van -2 tot + 10. Of moet ik gelijk al gebruik maken van een idle-1 naast een normal-mode voor het starten. Ik vraag dat een beetje omdat ik die KDS alleen in normal-mode vlieg met een pitch van -2 tot plus 10. Ik gebruik dan geen andere mode, maar dat is natuurlijk een electro-motor, met een bijna constant koppel bij elk toerental. Ik maak een beetje uit die Westland Site op, dat ik bij een brandstof heli zal moeten schakelen van normal bij de start, naar idle 1 bij het vliegen. Alvast weer bedankt voor de meeedenkers.
Met vriendelijke groeten,
Eric Schumacher
Ik heb er een bruikbare startpen bijgevonden. De Robbe S1387 heeft inderdaad zo'n vrijloop. Binnenkort de motor in de achtertuin maar eens testen. Mijn instelervaring v.w.b. pitch en throttle gaat niet verder dan op een KDS 450S electro heli, die tot nu toe uitsluitend in normal-mode gevlogen wordt. Ik heb dus geen brandstof-heli ervaring. Wel veel methanol-vlieguig ervaring. Het is me opgevallen dat ik die heli's altijd zo zie roken. Worden daar hogere olie-percentages gebruikt, of komt dat door wat anders?
Verder gebruik ik een Futaba 10C zender. Ik heb inmiddels gezien dat daar inderdaad nog een H-1 swashplate type op zit. Nu nog uitvinden wat een goede basisinstelling is voor de gas en pitch curves om gewoon wat rond te vliegen. Ik heb inmiddels gelezen dat het het beste is om de motor zoveel mogelijk een constant toerental te laten draaien. Ik heb wel wat gekeken op de Heli Club Westland site, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Misschien is er een Futura gebruiker die me wat curves kan doorgeven. Het gaat me er om om eerst eens "normaal" rond te vliegen. Bijvoorbeeld met een pitch van -2 tot + 10. Of moet ik gelijk al gebruik maken van een idle-1 naast een normal-mode voor het starten. Ik vraag dat een beetje omdat ik die KDS alleen in normal-mode vlieg met een pitch van -2 tot plus 10. Ik gebruik dan geen andere mode, maar dat is natuurlijk een electro-motor, met een bijna constant koppel bij elk toerental. Ik maak een beetje uit die Westland Site op, dat ik bij een brandstof heli zal moeten schakelen van normal bij de start, naar idle 1 bij het vliegen. Alvast weer bedankt voor de meeedenkers.
Met vriendelijke groeten,
Eric Schumacher