Viper f5d

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door guus4, 19 aug 2009.

  1. Trichte

    Trichte

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Tremelo
    als je nog een pylonrace wil meemaken kan je het komende weekeind in Longville terecht. Aéroclub-Modèle Club Terre Franche
    Dit is de voorlaatste race F5D en F5D limited van het jaar.
    en het weekend van 4 october 09 kan je terecht in Diest (schaffen)
    club DMC Diest.
    grtz,
    Luc
     
  2. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Ik ben mijn boutjes anders best nog wel eens vergeten of laten vallen in het gras! ;)

    Nu heb ik een zakje in de auto met reserve.

    Jos
     
  3. val

    val

    Lid geworden:
    2 okt 2004
    Berichten:
    870
    Locatie:
    B w.vl. Oostrozebeke
    Hey Johan, je krijgt hier post van de beste f5b'ers van belgië luc en teamgenoot en resp holland, maar daar is er maar één :) sorry Jos ;)
    ga eens kijken of f5d je bevalt, je zal waarschijnlijk wel mogen meevliegen als je Luc informeert.
    En wat jouw volgens mij nog meer ligt is meedoen met een speedcup jou vliegstijl kennende.:p

    GJ en Gerben,
    Voorlopig hoef ik geen snelheid te weten, Mamba kan 174 pfff en een hotliner kan 220 recht omhoog en 300 bij de entry, dus ik zie wel op zicht als iets snel is.
    Maar als het zover komt spreken we eens af om snelheden te meten.

    Groeten Val
     
  4. joeribar

    joeribar

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    610
    Locatie:
    Ellikom
    Hallo iedereen

    Ik hoop aangezien het een heel oud topic is dat ik hier nog reactie op ga krijgen.... Ik heb sinds kort een 2dehands Viper F5D gekocht. Nu heb ik hem gisteren voor de eerste keer getest. met het CG perfect en het hoogteroer perfect op 0 met gas uit en alle sticks los gaat hij toch nog enorm snel dalen. Wat natuurlijk niet leuk vliegt. Mag ik dit zomaar af trimmen, of moet ik het zwaarte punt gaan verleggen ? De batterij achteruit leggen is nogal risky denk ik zo. (voor zover ik iets van vliegtuigen ken ben heli piloot normaal)

    setup is als volgt
    Stratair Viper F5D
    Mega 16/40/1
    YGE 120 V4
    D60 DYMOND servo's

    Alvast bedankt!

    Mvg Joeri
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Joeri, het zou zomaar kunnen dat het stabilo niet goed op de staart staat en dat hij daarom snel daalt.
    Normaal gesproken zou de Viper gewoon neutraal door moeten vliegen met het gas uit.
    De basis instelling moet zijn dat het model zonder motor gewoon neutraal vliegt en zodra je de motor aanzet ook eigenlijk op die lijn doorgaat.
    Ik denk dat op de een of andere manier de hoeken niet kloppen (motor staat misschien omhoog waardoor je zodra je gas geeft de kist zijn neus omhoog getrokken wordt en als ie dan uit gaat dan is die trek omhoog weg en duikt het model naar beneden).

    Je kan Gerben even vragen, die heeft destijds mijn Viper gekocht en die vliegt helemaal neutraal.
    Hij kan wel wat maten geven hoe het CG ligt en zo.

    Gert-Jan
     
  6. joeribar

    joeribar

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    610
    Locatie:
    Ellikom
    Hallo Gertjan,

    Bedankt voor je info, het hoogte roer nog aanpassen is dat nog mogelijk? Of is daar geen beginnen meer aan?

    Grtj Joeri
     
  7. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    Ik zou het gewoon trimmen. Mocht dat heel veel uitslag nodig hebben, zeg meer dan 1 mm op roeruiteinde, en ook niet lekker vliegen dan zou ik pas overwegen om het stabilo in een andere instelhoek te monteren.
    Keep it simple...
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het ligt eraan waarmee het gelijmd is.
    Mogelijk is alles maar hoe het eindresultaat wordt is afwachten.
    Ga eerst eens meten hoe de motor in de romp staat, die thrustlijn moet parallel staan aan de vleugel en het stabilo.
    Daarna het instelhoekverschil meten tussen vleugel en stabilo.
    Ergens moet er iets niet goed zitten denk ik zomaar.
    Misschien moet de motor iets meer naar beneden wijzen (geen domp maar echt parallel op de lijn)
    Een instelhoekverschil tussen stabilo en vleugel kan je het makkelijkst wijzigen door de hoek van de vleugel aan te passen (tape aan de voor of achterkant van de vleugel te plaatsen zodat de hoek kleiner of groter wordt.

    GJ
     

Deel Deze Pagina