virtuele vor

Ik zit net op de site van de Vendee Globe race te kijken, en tot tot mijn grote verrrasing doen ze hier ook een virtuele regatta.
hier is de link: VirtualRegatta.com

Mvg Oscar

daar doe ik ook aan mee zelfde naam, maar die server is een stuk slechter dan de volvo versie
je kan in de toekomst ook nog meedoen aan de sydney-hobart race. van de zelfde makers

Laatst bewerkt:
hoe heet je, kan je niet toeveogen!
ik sta onder de 28000 weet niet precies hoeveel, kan iknu niet zien!

Ik ben blijven plakken op 28405, vinny heeft lange tijd een 200-tal plaatsen achter mij gehangen, maar is op het laatst angstwekkend snel voorbij gegaan.

Moet je mij toch eens het geheim van vertellen, je bent zuidelijker gegaan dan mijn koers, en hoewel dat een langere weg was, en de wind daar minder sterk stond, ben je toch sneller gegaan.......

Hallo Ik zie dat jullie ook meevaren met de VOR, ik heb net mijzelf aangemeld bij de groep, ik vaar onder mgbgt1975.

Aan alle virtuele VORers,

Diegenen die op mijn weblog gekeken hebben weten al ,dat zeilen en modelbouw bij mij op de eerste plaats komt ben er dan ook al zeer lang mee bezig:) .Zij die zin hebben om de prestaties van de 2 de etappe eens te analiseren om zo onze bij volgende etappes beter te doen ,vraag maar .
Wanneer je de reglementen gelezen hebt:confused: weet je dat je nog altijd kunt winnen ;) Alleen de 6 beste etapes tellen mee voor de einduitslag, zie reglementen.
Het enigste dat vermeerdert bij delen is kennis:teacher:

Laatst bewerkt:
Mmmm. heb vorige week mijn koers radicaal omgegooid om uit dat windstille gebied te kunnen ontsnappen.... helaas door het drukke leven totaal vergeten om deze koers (pal oost) op tijd terug aan te passen. Resultaat: weer 20000 plaatsen verloren, de Indonesische kust bijna in zicht, en 'k zit in een nieuw windstil gebied.....

Wedstrijdje zeilen valt duidelijk niet te combineren met mijn drukke leven :p

Zeilen is een full - time job , virtueel zeilen minstens 2 X / dag na nieuw weerbericht taktiek bepalen en koers aanpassen. In windstille gebieden om het uur . Het is algemeen geweten dat met weinig wind , en met zeer veel wind de verschillen worden gemaakt. Juiste koers en zeil maakt bij dit soord schepen een groot verschil. Zie maar naar de echte VOR ,weinig verschil tot de doldrums, en dat zijn allemaal prof's:teacher:

daarom ben ik er niet eens aan begonnen dazzler ;-). door mijn drukke schema weet ik al op voorhand dat ik ergens in de struiken van een of ander tropisch eiland zal stranden!
wie weet bestaan dit soort evenementen ook nog wanneer ik (als dat dan nog bestaat) met pensioen ben en lekker vanuit mijn luie stoel de heledag kan zeilen op internet......weer eens wat anders dan het gebruikelijke surfen ;-)

Francis

Hoi vir. schippers,

Start 3 de etape 11 u :) kerst vieren in singapore :p

@ Francis : tegen dat jij in pensioen bent planten ze een schip in onze hersens ,rechtstreeks contact met de echte vor's :rolleyes: alleen denk ik dat dat niet meer voor mij zal zijn:(:confused::mad:

ze zijn er wel een boeltje van aan't maken. Vorige etappe ook al herstart....

Nu weer herstart.... juist een schitterende dag achter de rug, van een 80.000 ste plaats geklommen naar positie 10.200 ongeveer (kan je jezelf ook afvragen of dat eigenlijk wel realistisch is) en dan.... herstart....

Back