virus 2.0 loopt niet

Hallo, ik ben een tijd van het forum af geweest (en uit de modelbouw) en ik heb geen idee of ik dit goed plaats.
Maar ik heb sinds vrijdag een Ansmann virus 2.0. Hij heeft zaterdag de hele dag goed gelopen, en toen heb ik hem rustig ingereden. Zondag liep hij alleen nog maar met de pluggloeier erop. En maandag maakte hij geen slag meer, ik was er vanuit gegaan dat het aan de gloeiplug zou liggen. Vandaag ben ik even weer bij de winkel geweest en heb 2 nieuwe gekocht. Ook met deze erin maakte hij geen slag.
Ik ben steeds vanuit de fabrieksafstelling gestart en heb zowel rijker als armer geprobeert te starten, maar ik krijg hem niet aan de gang:(

Heeft iemand een idee wat er kan zijn?

Durk-jan

Hij heeft zaterdag de hele dag goed gelopen, en toen heb ik hem rustig ingereden.

kan goed zijn dat je motortje nu kapot is, welke methode heb je hem ernaa ingelopen?

kijk ook eens naa of er wel degelijk brandstof in de carb komt
is de glowplugstarter nog wel opgeladen?
en hoe zit het met de compressie?

The Panda

Laatst bewerkt:
Geen slag meer.... in welke zin?
Niet meer aanslaan of niet meer rond draaien?

Wel draaien maar net aanslaan klinkt niet als kapot.
Schroef de plug er eens uit en zet hem los in de gloeier en kijk of de draad wel gloeit.

De draad gloeit wel, en de starter is ook gewoon vol. De compressie is ook gewoon normaal. Hij zit niet vast. Hij draait dus wel maar slaat inderdaad niet aa. ik heb hem inglopen door eerst hem steeds een aantal minuten warm te laten lopen, en daarna met een zo rijk mogelijke afstelling te laten rijden.

welke brandstof gebruik je?
heb je met luchtfilter gereden die ingeolied is?
zie je brandstof door de slang lopen ?
zit het slangetje van de uitlaat naar de tank vast?

mvg Hans

Probeer de motor eens voor te verwarmen met een haardroger. De motor zal niet alleen soepeler rond te starten zijn maar door de ingebrachte warmte ook makkelijker starten.

Je zegt een rijke afstelling te gebruiken, misschien moet je hem iets armer zetten.

Ik neem aan dat je wel even de uitlaat hebt dicht gehouden om zo de brandstof pomp beter op gang te brengen?

De fohn heb ik er ook altijd bij, ik gebruik de brandstof die ik bij krikke heb mee gekregen, ze zeidwn datd at goed was voor inrijden, tornado fuel 16%. Ik heb er ook luchtfilterolie bij. Daar zeiden ze datbde standaartafstelling 7 slagen was, maar dat hij bij 8,5 goed liep dus daar blijf ik steedsbeen neetje bij in de buurt, soms iets meer of minder.
Ik houd de uitlaat altijd dicht tot de brandstof in de carb komt (ik zie het dus lopen). Ik zal morgen nog wel verder gaan zoeken of het iets met de afstelling is.

als het goed is staat in het boekje precies wat de standard afstelling is.

7 tot 8,5 voor de hoogtoeren is volgens mij veeel te veel 4 tot 5 komt beter in de buurt

mvg Hans

Het standaart 3,5 cc blokje zit erop. Ik zal het morgen wel even doorlezen en kijken of die 7 slagen klopt. En het dan even weer proberen.

Ik heb vandaag ontdekt dat er wel brandstof werd aangezogen, maar dat het niet in de cilinder kwam. Ik heb de hoofdsproeier helemaal los gehad en goed door de benzineslang geblazen. Daarna even weer afgesteld en inmiddels 3tankjes probleemloos leeg gereden.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Back