Visby

Hallo Gerjan, de jets waarover je spreekt, zijn dat die metalen van Aeronaut ? Die kosten nog een klein fortuin ook. Een "nadeel" van een jet, vind ik, die pakt zijn water onder de boot en stuwt het naar achter. Als het water vooraan zou opgenomen worden, krijg je nog een extra zuigkracht. Maar zo simpel is het misschien niet. Wat zou een grote centrifugaalpomp doen, die 2 waterstralen naar achter stuwt? Een pomp uit een wasmachine of vaatwasser bv, met een 12volt motor eraan dan.

de jets waar ik aan dacht voor het echt aandrijven zijn van http://www.jet-drive.de
dat schijnen mooie goede jets te zijn maar kosten al snel meer dan 100 euro per stuk en dan is dat alleen nog maar de jet zonder motor.

Voor niet functioneen maar voor het effect van spuitend water zat ik te denken aan een simpele jet.
1 inlaat onder de romp met een enkele propellor in een buis om het water aan te zuigen de buis vertakt met een Y splitsing naar de twee nep jets.

wat jij schrijft
een grote centrifugaalpomp , die 2 waterstralen naar achter stuwt? Een pomp uit een wasmachine of vaatwasser bv, met een 12volt motor eraan
zou kunnen werken maar word als snel te zwaar voor een modelboot

ik wacht op verder info uit Zweden over het onderwaterschip voordat er verder gebouwd word.

Groeten Gerjan

Is het dan misschien niet beter en zeker makkelijker om er 2 opppervlakte schroeven op te zetten.
Is wel niet origineel maar om er nu 2 jets voor de lol op te zetten??

En met die schroeven krijg je toch ook wel een soort van straal water die achter de boot uitspuit

Maar houd ons op de hoogte van de bouw.
mits mogelijk zouden zo nu en dan foto's van hoe het eruit ziet wel leuk zijn

Niet twee echte jets maar gewoon pvc buis met een uiteinde dat lijkt op een jet.
De juiste diameter heb ik echter nog niet gevonden, namenlijk 20 tot 30 mm.

Opervlakte schroeven geven een heel ander effect, een sprai omhoog en niet een straal naar achteren.

Groeten

Hallo
Ik gebruik altijd Stopverf als stabliteit en ballast
Je kunt het namelijk makkelijk in hoeken kneden
het rolt niet en als je wat kleine lekjes heb
door dat de boot niet waterdicht genoeg is stopt dat ook gelijke tijd dat.
Heb er jaren lang ervaring mee enhet voldoet goed.

ja project licht even stil
nog wat andere boten die afgebouwd moeten worden ( 2 mini speedboten,1 mono 1, 1 3.5cc hydroplane en nog een loodsboot :wink:

het begin van de houten romp hangt in de schuur te wachten, en ik denk na over de construktie van het geheel.

ik zit er over te denken om de romp af te maken en dan een romp te trekken met epoxy en glasvezeldoek, omdat het een stuk lichter is en er dan geen spanten in de weg zitten.

Groeten

Back