Vision Jet in aanbouw.

Wat een schitterend veld daar!

deze foto's zien we te weinig, keep them coming :cool:
op de laatste foto te zien vlogen jullie zo hard dat de stukken er van af vlogen ;)

Gr. Rik

Stadskanaal is een geweldig mooi veld, misschien ooit weer eens een jetmeeting daar?
Heb daar m`n eerste jetmeeting gevlogen, veld is mooi vlak en groot.

Misschien af en toe last van een lekkere kuiken geur maar dat went wel tussen de kero door ;-)

Hey berto, je bedoeld appingedam ;) In stadskanaal zie ik je volgend jaar :)

Bedankt voor de foto's rene, de volgende keer vlieg ik wat lager en dichterbij. Met de leds en wind bleef ik nu wat hoger... ;)

Ah ja, Appingedam was het :yes:

Stadskanaal is iets dichter bij voor me en ja die staat in de agenda ;-)

vision foto

Hey berto, je bedoeld appingedam ;) In stadskanaal zie ik je volgend jaar :)

Bedankt voor de foto's rene, de volgende keer vlieg ik wat lager en dichterbij. Met de leds en wind bleef ik nu wat hoger... ;)

Graag gedaan Herman,nee niet lager....anders krijg ik hem voor m,n kop!!!
De vision van ons schiet nu aardig op voor de maiden.
Morgen gaan we de turbine testdraaien in de vision.
hopenlijk gaat het allemaal naar wens .
Dus vanaf nu komen weer de foto,s van de vision aan bod hier op dit draadje.

Laatst bewerkt door een moderator:
hopper

Hallo Henk Rene
veel suc6 morgen ik hoop dat het zo gaat lukken
Denk er aan dat de pers leidingen naar je motor er niet af kunnen springen even goed vast zetten.
De hopper tank heb ik onder de hoofd tank zitten.
Ik zie dat hij bij jullie nog al hoog zit en recht op het is niet de aller beste keus naar mijn mening.
probeer het gewoon zo en mochten er problemen zijn met de brandstof toevoer weet je waar je het zoeken moet.
full

IK heb even rond gekeken maar ik zie meer hoge hoppers zitten met veel lucht er in .
beetje vreemd ik heb bij na geen lucht in de hopper gehad.

gerrit,het is inderdaad beter de hoppertank onder een hoek te plaatsen,maar het is een vrij grote 300CC de zak zit mooi onderin dus het zal wel lukken,de blauwe festo slang,in tygon slang geschoven werkt goed,die krijg je er bijna niet meer uit getrokken is mijn ervaring,festo koppelingen zijn prima,als je ze maar 1 keer gebruikt voor dezelfde slang,ze beschadigen namelijk de buitenkant bij het in en uit nemen van de slang.
verder denk ik 100 tot 200 gram lood in de neus nodig te hebben,wil geen staartlastige jet de lucht in sturen.kom dus iets boven de 10kg,maar dat gaat de turbine wel duwen
de hoppertank zit trouwens op de bodem van de romp,foto laat dat niet duidelijk zien.
morgen een verslagje van de test run.
gr,henk

goed bedoeld

gerrit,het is inderdaad beter de hoppertank onder een hoek te plaatsen,maar het is een vrij grote 300CC de zak zit mooi onderin dus het zal wel lukken,de blauwe festo slang,in tygon slang geschoven werkt goed,die krijg je er bijna niet meer uit getrokken is mijn ervaring,festo koppelingen zijn prima,als je ze maar 1 keer gebruikt voor dezelfde slang,ze beschadigen namelijk de buitenkant bij het in en uit nemen van de slang.
verder denk ik 100 tot 200 gram lood in de neus nodig te hebben,wil geen staartlastige jet de lucht in sturen.kom dus iets boven de 10kg,maar dat gaat de turbine wel duwen
de hoppertank zit trouwens op de bodem van de romp,foto laat dat niet duidelijk zien.
morgen een verslagje van de test run.
gr,henk

IN ieder geval suc6 van daag ik hoor het wel. de wet communicerende vaten gaat niet op in dit geval of je moet op de kop vliegen maar goed wie weet werkt het hoppertje nog beter dan ik denk .Weet ik dat ook weer. festo koppelingen slang beschadigen nee , misschien heb je de verkeerde slang koppeling combinatie. gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
[mod]Foto fromaat discussie verwijderd.

Hoop van harte dat er wel foto`s blijven komen van jouw kant Rene, mocht je hulp nodig hebben dan hoor ik dat graag.

Grt,
Berto.[/mod]

Hoi berto, ik zal volgende foto,s met andere camera maken,mischien iets kleiner bestand.
gr Rene.

[mod]Hoi Rene,

dat zou mooi zijn, je kan ook op de camera instellen in welk formaat je ze wilt hebben.
Als je dit instelt op 800x600 dan hoef je ook niets te resizen, heb je direct het goed formaat.

Alvast bedankt, volg jullie projecten met belangstellign vindt het geweldig zoals jullie zelf die motoren maken :yes:

Succes en groet,
Berto.[/mod]

vandaag hebben we testen gedaan ,turbine start perfect en hebben de camera mee laten draaien.
dus over enkele minuten is filmpje klaar ,de turbine lijkt veel meer druk te geven door pijp,
romp blijft koud dus weer een overwinning voor mij , zelf bouwen en dan resultaat boeken is echt kicken.

r0013290i.jpg

By rmt at 2010-10-15

Laatst bewerkt:
hoi Rene en Henk

mooi verslag en mooie kist natuurlijk

groet
Martin

gefeliciteerd

Rene en henk
Goed te horen en te zien op het filmpje dat de eerste test met het starten en op toeren goed is verlopen.
Ziet er goed uit 125k perfect. hij toert snel op dus moet alles wel perfect werken.
Binnen kort ook maar eens weer aan auto start denken.
Al hoe wel hand start is ook geen probleen zag ik.
De Maiden is in zicht ha ha spannend .
gr Gerrit Jan

Hee Rene,

(Zowel reactie als modelbouwer en als mod ):

Zo gaat ie helemaal goed :thumbsup:

Dank je.

Grt,
Berto.

Rene en henk
Goed te horen en te zien op het filmpje dat de eerste test met het starten en op toeren goed is verlopen.
Ziet er goed uit 125k perfect. hij toert snel op dus moet alles wel perfect werken.
Binnen kort ook maar eens weer aan auto start denken.
Al hoe wel hand start is ook geen probleen zag ik.
De Maiden is in zicht ha ha spannend .
gr Gerrit Jan

zelfs een momentje van 126k , zie foto met pw en temp
tempwaarde.jpg

By rmt at 2010-10-16

idele.jpg

By rmt at 2010-10-16

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit :-)

Heb je ook de stuwkrahct gemeten? daar ben ik wel benieuwd naar.

Ziet er goed uit :-)

Heb je ook de stuwkrahct gemeten? daar ben ik wel benieuwd naar.

nee helaas niet weegschaal werkte niet ,maar gaan we wel doen.(kom maar op met die weegschalen)
we merkte wel dat de druk ver boven 8kg komt ,ik denk zelfs 9kg+
maar denk dat de pijp ook een rol speelt en druk op bouwd.
aan de pw is te zien dat turbine nog meer kan ,maar dit is voor enkel de start voldoende.
de turbine draaid idel ook mooi rustig .
.gr rene.

Laatst bewerkt:
ook van mijn kant ff reactie,gisteren was dus weer gezellig kero snuiven,turbine starte probleemloos op (we doen het nog ouderwets met handstart gaat prima als je met z,n 2en goed ingespeeld bent.complimenten aan m,n broer,heeft een perfect getunde straalpijp gemaakt,waardoor een prima stuwdruk,en goede koeling tot resultaat gaf.
kicken dus.
we hebben in 7jaar tijd,met veel lol en moet dat niet vergeten,met daad en raad bijgestaan door gerritjan,een betrouwbare zelfbouw turbine,die we nu in de vision hebben ingebouwd.
we zien vol spanning de maiden tegemoed maar gaat allemaal goed komen .
het is heel belangrijk een betrouwbare turbine in je kist te hebben,daar zal iedere jetvlieger het mee eens zijn.
jetvliegers met eigenbouw turbine,zijn er niet zo gek veel,maar die er zijn hebben een chronische verslaving opgelopen waar je niet meer vanaf komt(gelukkig).
OP NAAR DE VOLGENDE TURBINE

Back