vleugel HAWK

raymon

Forum veteraan
heren.

helaas is er gister een barst in de vleugel gekomen van de hawk, en vertrouw hem niet meer.
is er een losse vluegelte krijgen?
zoja waar?

Mvg

Hoi Raymon,

Waar zit de barst precies, heb je een foto?
En hoe is de barst ontstaan, tijdens vliegen of een ongelukkige landing?

Groeten,
Gerben

Staufenbiel schijnt af en toe losse vleugels te hebben.
Als de ligger nog OK is dan hoeft ie niet vervangen te worden, lijkt me.

GJ

ik zal vanavond even een foto plaatsen.
het lijkt alleen op de indekking. maar achter in de vleugel 5cm achter de LE zit nog een ligger en daar precies boven.

Het word morgen avond voor een foto, planning is anders geworden.
Ik hoop dat het te repareren is

2mnjeqr.jpg

de zwarte lijn is de achterste ligger.

Is dat alles wat stuk is??
Dat is helemaal niks.
Secondelijm erin druppelen en klaar.

GJ

okee:) dan valt het wel mee.
zou er niets met de ligger kunnen zijn? want het was een draaiende prop met een 55ax.

De ligger gaat niet zomaar stuk.
Als je de vleugel buigt, zie je dan een knik in de bovenhuid ontstaan?
Als dat zo is dan ligt de ligger los van de huid, maar dat gebeurd eigenlijk alleen maar bij een crash.
Niet omdat er een of andere gek over je heen gereden is (ja, misschien als je met een auto eroverheen rijdt).

Als je erbij kan via de servo, dan kan je de huid weer een beetje in model brengen en dan met secondelijm de boel aan elkaar lijmen.
Waarschijnlijk is dat genoeg.

GJ

Hmm, een ongeluk zit in een klein hoekje, maar vervelend is het wel.
Ziet er niet zo ernstig uit, zoals GJ zegt wat verse dunne CA doet wonderen.

Die ligger achterin is alleen maar doorgetrokken vanaf je roeren als een hulpliggertje om de roeren af te sluiten.

Groeten,
Gerben

Ben het met de heren eens. Gewoon vliegen.

En ja, je moet je niet zo veel voor stellen bij het woord ''ligger'' wat betreft die tweede ligger die voor de flaps en ailerons zit. Die ''ligger'' doet eigenlijk helemaal niks wat betreft de buig krachten op de vleugel. Het is eigenlijk ook geen echte ligger maar meer een schotje.

Voor de volgende keer, maak even een 2de foto waarbij we wat meer van de vleugel kunnen zien om de groote te kunnen inschatten.

Vliegze !

Back