Eric van Dijken zei:
Het is dat Groot Ammers mij te ver omrijden is, maar ik heb volgens mij nog een Alpha V2 vleugel liggen op zolder.
Misschien als je hem komt ophalen in Utrecht, wil ik hem wel voor je meenemen.
Maar, gewoon gaan bouwen dan met schuimkernen.
Niet teveel zeuren over het gewicht, TE zwaar zal ie niet worden.
Dacht dat er een speed 600 in zat, dus tot een kilo of 1.5 moet ie daar prima in de lucht te krijgen zijn.
Daarnaast zonder vleugel vliegt ie helemaal niet.....
Eric, super bedankt voor de vleugel !
Ook al is het niet de originele vleugel van de Alpha maar die van de Omega verwacht ik dat dat ook prima zal gaan.
Het enige verschil is de 20cm grotere spanwijdte en de 2x v-stelling ipv 1x.
We zijn gelijk druk aan de slag gegaan om de vleugel op te knappen, want er zaten toch wel aardig wat beschadigingen aan. de balsa huid die dubbelgeslagen over de neuslijst ligt was bijna over de gehele lengte gedeukt en gebroken, die hebben we er af zitten pielen en alle ribben schoongekrabt.
Vervolgens een nieuw huidje erover gezet.
De openingen in de kopse kanten van de verschillende vleugeldelen voor de metalen bevestigings stripjes waren allemaal wat uitgelubberd, daar hebben we wat epoxy in gegoten en vervolgens de bevestigingsstrips ingevet met vaseline en in de openingen geduwt.
Wanner de epoxy dan uitgehard is kun je met een beetje wrikken en wringen de strips er weer uit trekken en sluit het geheel weer strak aan.
Nu alleen nog een nieuw laagje bespanning erop, hij wordt waarschijnlijk wit met in het midden een blauw doorzichtig vlak.
Ik zal wel paar foto's posten van het eindresultaat.
Groetjes, Jesse.