Vleugel Tip (na)bouwen?

Ik zie volgens mij: een profiel met een bolle onderkant (in ieder geval geen vlakke onderkant), die je rechtstreeks op een 'bouwplankje' uit de hand in elkaar lijkt te lijmen.

Hoe zorg je dat je er geen verdraaiing in bouwt, c.q. dat die verdraaiing symmetrisch is?

En dat die verdraaiing in ieder geval geen 'washin' is! Want dan ben je een vreselijk overtrekgedrag aan het inbouwen!!!

Gr. Dirk.

Het enige wat ik heb gezien, zijn de ribben die jij hebt gemaakt uit post #15 2e foto, en de foto's uit post #19.

Bij beide foto's krijg ik de indruk dat er een verloop van profiel in zit. Van een vlakke onderkant naar een wat bolle onderkant aan de tip. Er lijkt dus een verloop te zijn naar een minder gewelfd profiel. Dat herken ik als een ouderwertse aerodynamische tipverdraaiing. Wellicht heeft er ook nog een echte geometrische tipverdraaiing in gezeten.

Maar wat ik bedoel: het lijkt erop dat jij 'in de lucht' bouwt. En dan heb je er helemaal geen controle op of die tip een bepaalde verdraaiing krijgt (of juist niet).

Dirk.

Ben blij dat U dit zegt. (Ben ook nog maar een beginnende bouwer)

Ik heb in het begin de originele tip opgemaakt aan de bovenkant. En heb toen een stukje balsa
naast de rib gelegd en toen beginnen te schuren tot dat de onderkant precies naast de rib paste.(is daar iets ernstig mis aan? (zeg het graag) )

En toen de bovenkant afgetekend en goed geschuurd en ernaast gezet om te kijken of het goed was.

Hoe kan ik het beste voorkomen dat ik niet zoals u zegt ' in de lucht bouw ' maar volgens mij zit er in het origineel geen draaiing in de tip. En hoe kan ik dat het beste bekijken of er een draaing in de tip zit?

Ben blij dat U dit zegt. (Ben ook nog maar een beginnende bouwer)

Ik vind jou een grappenmaker!
Als je de vleugeltip af hebt vlieg je met een 4 meter Graupner Liberta 400.
Nu vraag ik me af wat wil je met dit draadje bereiken? :confused:

Johannes

Ik vind jou een grappenmaker!
Als je de vleugeltip af hebt vlieg je met een 4 meter Graupner Liberta 400.
Nu vraag ik me af wat wil je met dit draadje bereiken? :confused:

Johannes
Gewoon een enthousiaste jongen die wat hulp zoekt en zijn enthousiasme kwijt wil.
Een beetje weg is van een grote kist denk ik zo.
Dat was en ben ik ook.
En ik ben pas rond mijn 30-ste begonnen aan de RC-zweverij. Daarvoor was ik anders zweverig ...:rolleyes:

Dirk.

Gewoon een enthousiaste jongen die wat hulp zoekt en zijn enthousiasme kwijt wil.
Een beetje weg is van een grote kist denk ik zo.
Dat was en ben ik ook.
En ik ben pas rond mijn 30-ste begonnen aan de RC-zweverij. Daarvoor was ik anders zweverig ...:rolleyes:

Dirk.

Dirk,

Wat denk je hoe oud deze jongen is?

In zijn profiel staat 15.
Zijn schrijfstijl woordkeuze lijkt daar aardig bij te passen.

Bovendien wat heeft een vies oud mannetje vermomd als onschuldig jochie hier te zoeken? Andere oude mannetjes? :rolling:

Enne ... wie geen lef heeft om iets kapot te vliegen leert het maar half zo snel.

Dirk

Back