ik vlieg ook best vaak op de hei bij de schaapskooi een prachtige plek!
ik vlieg er alleen dan met een holiday (50cm span pilonracertje) of een bonsai dlg.
maar leuk dat de vluchten zo leuk gingen maar het is niets voor mij om vrijevluchtmodellen te hebben ik heb liever zelf de touwtjes in handen
ik vlieg er alleen dan met een holiday (50cm span pilonracertje) of een bonsai dlg.
maar leuk dat de vluchten zo leuk gingen maar het is niets voor mij om vrijevluchtmodellen te hebben ik heb liever zelf de touwtjes in handen

het was weer plezant. Lekker gevlogen maar doordat het kritisch blijft het ding recht op de wind te lanceren ook een aantal misstarts gehad waardoor het toestel aangelijnd bleef en een mooie halve cirkel maakte om vervolgens de neus tegen de grond te smijten. Wederom lang lever de elastieken! Alleen het stabilo is enkele malen gebroken en op een gegeven moment hielp ook daar geen secondenlijm aan.
Inmiddels is thuis een nieuw stabilo gesneden.
Ook de Piper bleef niet vrij van schade. Het blijft een windgevoelig gevalletje. Met enkele veldreparaties konden we daar ook mee verder en enkele aardige korte vluchtjes mee maken.
Tot slot hadden we een collectie Revell balsa Tuff birds bij ons voor het betere gooi en smijtwerk. Letterlijk dingen van enkele centen maar een geweldige manier om meer gevoel te krijgen voor de balans van een vliegtuigje. Omdat de onderdelen slechts 2D zijn zijn bij schade zo reparatiestukken gesneden (en hele kopieën gemaakt).
Voor wie ze niet kent, kijk hier.