De lazy Ace, een pracht toestel maar wat een draak om te vervoeren. Met name de vleugels deze zijn best groot, gewoon 2 meter lang. Lastig in de auto, snel transportschade door het onhandige formaat. Nu ben ik van plan om een versie te bouwen met gedeelde vleugels. Welke vleugelbuis zou daarvoor geschikt zijn. Omdat het om een dubbeldekker gaat is de vleugeldikte op zijn dikst 30 mm. Wat zou ik kunnen gebruiken? Alvast bedankt voor reacties. Met vriendelijke groet, AaddB
hoi, vlak verenstaal met bijpassende messing koker. zeer makkelijk in te bouwen en beresterk. bij dennis te krijgen. vloog er 4 mtr zwevers mee aan de hoogstartlijn,nooit 1 gebroken of uitgebogen. succes. grt,Paul
Hallo Paul, Je bedoeld deze denk ik Messing / Staal – Hobby-In (hobbyin.nl). Misschien ook een goed idee, ik had ook bij Serge Pot die op dit moment een grote Fokker dubbeldekker bouwt de vraag uitgezet, ze gebruiken daar wat dikkere carbonbuizen met plastic buis er omheen. Bedankt voor je reaktie, groet AaddB
Hallo Paul, Nog even overleg gehad met Dennis, hij raadde inderdaad ook het staal met messing aan. Onderwijl heb ik het in huis, is prima te verlijmen en ziet er stevig uit. Het staal is verenstaal dus erg hard en stevig. Verder is het ook goedkoper dan carbon. Nogmaals bedankt, Aad dB.
Wordt wel zwaar Aad, met een deelbare vleugel. Als je het perse wil had ik zelf een alu- of carbon buis genomen van Hobbyin, matje met epoxy om de buis komt als huls in de vleugel, is denk ik iets lichter. (Zit ook in mijn Xtra 60) Aan de andere kant, de Lazy Ace is geen kunstvlucht kist, iets gewicht zal je met rondvliegen niet heel erg merken. Succes met de bouw, je moet 4 vleugels bouwen. Mooie klus voor de winter! Grt, Arnoud.
Hoi, Mooi man. Gewicht is bij een lazy ace niet zo belangrijk. Wel binnen de norm natuurlijk. Een onsje meer ....vliegt ze echt niet minder om.. Grt, Paul.