Vleugelmal lost niet

Weer war verder

Zo, de laatste tijd zeer intensief bezig geweest met de mallen.
Wat een werk, maar ben er bijna mee klaar.

full


De neus staat in de "steigers" om met de eerste mal helft te beginnen, totaal bestaat deze mal uit 3 delen.

full


full


De eerste helft klaar om te drogen.

full



full


De 2e helft klaar om mee te beginnen.

full


En als laatste de 3e helft.

full


full


En klaar om te drogen.

MVG

Edwin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vleugelmal

De vleugelmal in progress

full


full


full


full



Ook deze loste weer perfect, niet te vergelijken met de andere vleugelhelf, waar dit topic mee gestart is:rolleyes:

MVG

Edwin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full
full
full
full
gwe

full



Hierboven enkele resultaten en gesneden glasweefsel klaar om te verwerken.

Nu moeten alle mallen nog nabewerkt worden, zodat scherpe randen weg zijn en de mallen goed te hanteren zijn.

Daarna ga ik nog door met de mallen van de romp, luchtinlaten en cockpit frame.

Dan alle mallen poetsen en kunnen we eindelijk producten gaan maken.


MVG

Edwin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad respect, dit kost echt een hoop tijd en niet te vergeten geld het maken van mallen. Je moet dit zeker niet gaan doen om er maar 1 product uit te halen.
Weet je nu eigenlijk wat de exacte oorzaak is van het niet eerde lossen van de mallen?

succes verder met je project!

mvgr Michiel
 
Inderdaad respect, dit kost echt een hoop tijd en niet te vergeten geld het maken van mallen. Je moet dit zeker niet gaan doen om er maar 1 product uit te halen.
Weet je nu eigenlijk wat de exacte oorzaak is van het niet eerde lossen van de mallen?

succes verder met je project!

mvgr Michiel

Tja, volgens mij hebben er verschillende oorzaken toe geleid dat het in het begin fout ging.
Een ding is zeker en dat is dat de eerste (chinese) verflaag een slechte hechting heeft en daardoor snel los komt tijdens het lossen.
Maar ik denk ook dat de laatste verflaag niet glad genoeg was, waardoor het lossen ook moelijker ging, dit is wel bewezen doordat ik 2 totaal verschillende lossystemen gebruikt heb, met beide een negatief resultaat.
Nu heb ik de nieuwe verflaag zeer gladgeschuurd en , voor mijn doen, veel in de wax en autopoets gezet, dit resulteerde in een zeer goede lossing(ik ga het dus wel vaker doen zo :D)de mal viel gewoon open :banana:.
Het was allemaal wel veel werk, maar vond het beter zo dan alles kaal schuren en opnieuw te laten spuiten, dat had meer werk en centjes gekost.

Voorheen heb ik ook wel pluggen laten spuiten bij een spuiter en daar heb ik nooit problemen mee gehad, moet er wel bij zeggen dat ik nooit om een type verf gevraagd heb, dus misschien heb ik voorgaande keren altijd geluk gehad en deze keer niet:(

MVG

Edwin.




ik kan maar een ding verzinnen RESPECT..........

gr geoff

Thanks:oops:
 
Als je de keus hebt, gebruik 2K PU lak, dat geeft veruit de minste problemen. Enige 2 nadelen: spuiters hebben soms een hekel aan spuiten met dit materiaal (lastiger te spuiten dan een acryl) en het heeft 7 dagen nodig om voldoende uit te harden, en dat is niet te versnellen. (haastige spoed...)
 
lossen

Edwin, tsjonge wat ben ik blij voor je dat het bij die ene vleugel helft is gebleven!
Ik vind dat je prachtig werk levert; petje af.
Secuur polijsten en waxen is dus zoooo belangrijk!

Gefeliciteerd,

HJ
 
Edwin, tsjonge wat ben ik blij voor je dat het bij die ene vleugel helft is gebleven!
Ik vind dat je prachtig werk levert; petje af.
Secuur polijsten en waxen is dus zoooo belangrijk!

Gefeliciteerd,

HJ

Dank je HJ.

2 weken geleden begonnen met het rompachterstuk een week lang schuren, polijsten en waxen.:hammer:
Daarna de flens gemaakt en afgewerkt.
Vandaag het eerste deel gemaakt.
Dit word een 4 delige mal, foto's zeggen meer.

full


full


full


full


full


full


full



MVG

Edwin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mallen zien er mooi uit. Wat is je opzet van de mallen. Reproductie?

gert-jan

Het origineel was heel erg zwaar en kon ik van iemand lenen die er ook van baalde dat het zo zwaar was, als de mallen klaar zijn ga ik eerst een paar modellen uit maken en dan eindelijk VLIEGEN.

MVG

Edwin.
 
Romp

Zo, weer wat verder, de grootste mal is nu klaar, bestaat uit 4 delen en weegt meer dan 30 kg:cool:.

full


full


full


full


full


full


full



De foto's spreken voor zich.

MVG

Edwin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
per vat?

Allemachtig!

Ik lees met bewondering dit draadje door.... Zelf heb ik wel eens een mal gemaakt van een romp van een zwever, maar dit is wel even andere koek... :worship:

:shock:Volgens mij koop jij jouw epoxy in per vat????

In ieder geval mooi werk en succes!

:proost:
 
Hoi,

pva zo ik nooit gebruiken omdat je dit altijd terugziet in je mallen..voor al mijn productie mallen gebruik ik of norpolW70 of en dit werkt super PAT was van emc vega..een laag of 6 oppoetsen en er hecht niets meer op.
Met lossen wil perslucht wel eens helpen langs de randen tussen je plug en mal spuiten en hij plopt eruit.
succes ruud
 
Hoi,

pva zo ik nooit gebruiken omdat je dit altijd terugziet in je mallen..voor al mijn productie mallen gebruik ik of norpolW70 of en dit werkt super PAT was van emc vega..een laag of 6 oppoetsen en er hecht niets meer op.
Met lossen wil perslucht wel eens helpen langs de randen tussen je plug en mal spuiten en hij plopt eruit.
succes ruud

Je ziet het altijd een beetje terug, dat ben ik met je eens, maar al mijn modellen worden daarna nog gespoten en dan zie je er niets meer van.

Ik ben weer een stukje verder, alle (epoxy) mallen zijn nu klaar, alle randen afgeslepen, scherpe randjes weggehaald en alles afgewassen.

Nu kan ik beginnen met het poesten van alle mallen, ook dit zal weer een hele klus zijn, zonder zichtwerk :rolleyes:

full





full


full


full


full


full


full


full


full


full


MVG

Edwin.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me nu af of je gewoon een bestaande viperjet aan stukken hebt gezaagd of dat je de plannen hebt van een viperjet. Ik wil wil na mijn mini viper graag ook eens een keertje
Een iets grotere bouwen van ong. 80cm span maar er zijn nergens plannen te vinden.... Heb jij die misschien? Gaat enkel om een blueprint met doorsneden

Groeten Robert
 
Volgens mij heeft hij niets in stukken gezaagd of zelf de plug gemaakt.

Als de je de foto's ziet, dan lijkt het een bestaande kit (geen idee wel merk). En deze kit hebben ze weer vermald. Het mag wat kosten, want mallen maken van zo'n groot model is niet goedkoop

Waarom ga je niet voor de viper van thomahawk. Niet de mini versie, maar de versie die er als eerste was. Geschikt voor een minifan.
Tomahawk Design » EDF Viper Jet
 
Back
Top