vleugelprofiel nemesis racer

hallo, ik ben op zoek naar een geschikt vleugelprofiel voor een nemesis racer

43.jpg

03.jpg

Een optie is even in een winkel, of bij iemand die 'm heeft, het vleugelprofiel van de Graupner Nemisis over te trekken. Er zijn hier op het forum meerdere mensen die dat kistje hebben, mogelijk dat iemand het profiel kan overtrekken en scannen.

In alle andere gevallen, de nemisis is een pylonracer. Zoek een tekening van een pylonracer op en kijk welk profiel daarop zit. Als je googled op 'rc pylonracer wing profile' kom je ook al e.e.a. tegen.

If all else fails, ik denk dat je met een dun naca profiel (NACA005 ofzo?) nooit echt een flater zult slaan.

op je vraag kan ik je helaas geen antwoord geven

wilde alleen even zeggen dat het een te gek toestel is

erruuuuuuuug moooooiii :D:D:D

ik ben hem aan het uittekenen op 1m60 balsa? voor electro of brandstof.
valt dit goed mee dan komt er later een 2m40versie denk ik...
de romp is zo goed als uitgetekend, staartdelen ook.

vleugel wil ik uit 1 deel bouwen, dit om gewicht van buizen en hulzen kwijt te geraken...

Zozo. Als de romp en staartdelen al zo ver gevorderd zijn, ben ik wel benieuwd hoe het er nu uitziet!

Dus toch maar geen pond racer of quicky?

Kyosho biedt zo'n Nemesis kistje kant en klaar aan:
Modellbau Lindinger Onlineshop

Profielen: E374 of RG15. Wat experimenteler is het symmetrische TP42 voor snelheid en aerobatics.

Waarom bouw je hem zo klein?
Die 160 versie is goedkoop te koop.
Mijne zou 220 cm worden.
Romp was klaar, ligt nu in de vuilverbranding..
Profiel van de vleugel lijkt in inderdaad op een NACA maar dan met het dikste punt erg ver naar achteren, op 45% of zo en een hele vreemde trailing edge.
Maar het schijnt op een model niet goed te werken, dus gewoon een paar profielen uitproberen.
Vleugeltje snijden is niet zo veel werk.

GJ

Laatst bewerkt:
ja maar welke motor kwam er op die 2m20??

ik kan nog steeds uitvergroten, de rompdelen zijn er al(maar zonder uitsparingen voor liggertjes, dus herschalen is op 10sec gedaan...

idd vleugels snijden uit piepschuim en beplanken met balsa is een optie
maar ribbenbouw is mss ook te overwegen.

de pond racer of een andere burt rutan hou ik voor wat later( heb je meer instelhoeken enzo te bekijken) en daar heb ik meer tijd voor nodig...

Als motor zou er een MVVS 116 op komen.
Daarvoor had ik de wangen van de romp al wat breder gemaakt.
Ik zou als prototype gewoon een vleugel snijden.
Je kan eens kijken naar het profiel van een Great Planes Little Toni.
Dat is best een snel profiel en dik genoeg om sterkte in de vleugel te krijgen.
Ik weet alleen niet wat dat voor profiel is maar gewoon de wortel op een scanner zetten en uitvergroten.

GJ

Klopt.
Met aangepaste reedvalves haalt die 9500-10000 toeren, die had ik nodig om 300+ km/u te halen.
Pe reivers kon de motor aanpassen dat ie dat toerental kon halen.
Op een 270cm Nemesis zetten ze een opgevoerde 150cc motor, dan haalt ie 360-390 km/u en klinkt fantastisch!
Jammer dat je het bijna nergens in Nederland kan vliegen, maakt veel te veel herrie.

GJ

Ach.. moeten...
Mijn streven was om minimaal 300 km/u te kunnen halen.
Dat ding van The World Models (Kyosho) is 142 cm en vliegt met een 8,5 cc 4takt.
Is wat mij betreft veel te langzaam voor dat model.
Mijn Cosmic Wind was 160 cm en daar had ik een OS FS91 op staan met een 12x13 prop op 20% nitro.
Die haalde 200 km/u, echt wel de minimale snelheid voor zo'n model.

GJ

Ik heb de tekening maar hij is ook geschaald te koop bij Wendell Hostetler.

GJ

weet je ook of er een bouwdoos van word verkocht? want ik heb de site van kitcutters maar daar staat hij wel maar die hebben ze maar een keer per jaar een levering of zo en die is nu al uitverkocht of zo.

max

Er wordt een basic kit van verkocht, dus alleen de spanten en lijsten.
Die zit rond de 500 euro.
Dan moet je nog voor zo'n 500 euro hout erbij kopen en de glasfiber delen, dat is ook zo'n 250-300 euro.

GJ

Back