vleugels klaar?

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
hoi, ik heb nog een vraagje,als je de vleugels klaar hebt, moet je ze dan eerst beplakken alvorens op de romp tebevestigen?

bedankt weer;

jan :roll:

Het is niet de bedoeling dat de vleugels van je trainer vast aan de romp bevestigd worden. Normaal zullen deze door elastieken, via pennen op de romp, over de vleugel heen getrokken, zorgen dat de vleugel er zonder veel schade afvliegt bij een (onverhoopte) minder zachte landing. Je kunt dus je vleugel zowel bekleden voordat of nadat je de romp en staartvlakken bouwt. Ik hoop overigens dat je door ervaren modelbouwers / vliegers begeleid wordt tijdens de bouw. Dat bespaart je een hoop eventuele bouwfouten. Veel succes, Paul.

Ha die Ron nou het is de bedoeling om bij de club m.v.c baeufort 7 te gaan vliegen in abbekerk.
Maar ik ben nog niet zover hoor eerst bouwen.

groet;

jan :D

Voor dat je je model af hebt zou ik toch al heen gaan. Naast dat het doorgaans erg gezellig is op clubs, kunnen ze je ook meteen adviezen geven bij de bouw. En zo kan het ook nog wel eens per club verschillen welke zender indeling ze gebruiken. Als je dat allemaal al hebt ingesteld en ze gebruiken het vervolgens anders, dan kun je het weer omgooien :) En ookal vlieg je nog niet, je leert meteen een hele boel door tips van anderen en hoe je anderen bezig ziet.

Jep, wij leven volgens 2 principes de eerste is "monkey see money do" en de tweede is "beter goed gejat dan slecht bedacht" :D

Bijvoorbeeld: bij de Charter moet de achterkant van de vleugel drie millimeter omhoog (op de plaats waar de vleugel op de romp rust). De instelhoek van de vleugel als geheel wordt daardoor minder. Dit omdat de charter ontworpen is 25-30 jaar geleden, voor de motoren uit die tijd. Met de huidige motoren zou zonder deze kleine modificatie het vliegtuig in horizontale vlucht veel te hard stijden. Verder: half afgebouwd spul meenemen en duidelijk laten uitleggen. Vleugel laten controleren voordat hij bespannen is, romp idem dito. Radiobesturing meenemen vragen, kijken, vragen, uit laten leggen, ...

Back