Modelvliegclub rondom Aalsmeer?
Hallo allemaal.
Even voorstellen, ik ben Vincent. Getrouwd + 3 kids. Kost ook de meeste tijd, maar vind toch nog wel tijd voor wat hobbies, waaronder modelbouwvliegen, verder ben ik zendamateur en zo kan ik nog wel een lijstje plaatsen met bezigheden.
Ik ben een paar jaar geleden in aanraking gekomen met modelvliegbouw en met name het vliegen ervan. Ik ben (in tegenstelling tot velen) begonnen met een simpele heli, meer eigenlijk een toy. Ik heb eerst eens gekeken of ik de hobby leuk blijf vinden. Een half jaar later heb ik een Walkera 5G4Q3 aangeschaft om wat meer 3D te leren vliegen.
2 weken geleden heb ik een CP heli gehaald van Art-tech Typhoon (ja ik weet het meningen over dit toestel lopen uiteen), waarmee ik wil gaan leren vliegen. Lijkt mij een leuke gelegenheid om dit in clubverband te doen.
Nu ga je rondkijken naar vliegclubs in je directe omgeving en jawel een paar gevonden, alleen kan ik er niet echt uithalen of zij ook opleidingen verzorgen om brevet te vliegen voor heli. Ook geemaild, maar niet echt een antwoord op mijn vragen.
Ik wil overigens niet langer dan ca. 20-30 minuten onderweg zijn naar de betreffende club i.v.m. mijn gezin.
De paar die in mijn directe omgeving zitten zijn ook niet echt aangesloten bij de KNvvL, maar meer eigen brevetten erop na houden. Ik wil niet zeggen dat dit slecht is, maar als ik toch iets wil bereiken, doe ik dat liever waar dit overal geldig is. Dit is niet het geval met een eigen brevet van de ene club bij de ander.
Jullie hebben waarschijnlijk de vraag wel vaker gehoord, maar ik stel hem toch nog eens:
Zijn er forumleden die in mijn directe omgeving van Aalsmeer een modelvliegclub weten, waar men in clubverband lesavonden organiseren / middagen tegen, liefst gratis, ander tegen schappelijk lesgeld voor het leren vliegen voor brevet A voor een electrische heli?
Ik gebruik clearview als simulator, maar als je dit vergelijkt en op internet nakijkt, zit er in elke simulator wel iets wat de werkelijkheid niet benaderd.
Wie kan mij wat meer vertellen, maar ook hoe dit binnen de club wordt georganiseerd wordt en wat ik kan verwachten?
Bij voorbaat dank.