Vliegclubs en Google-Earth ?

• Topicstarter Topicstarter jeroen1971
  • Startdatum Startdatum
J

jeroen1971

Guest
Ik kom tegenwoordig steeds meer toepassingen tegen die een leuke link met Google-Earth hebben (zelfs dit mooie forum).

Zou het voor de Modelvliegclubs niet mogenlijk zijn om hier ook iets mee te doen?

Dit misschien om meerdere redenen:
- Wild vliegers een indicatie geven waar vliegclubs zitten, incl een mooie circel van +/- 5 Km, zodat ze weten waar ze vandaan moeten blijven.
- Kijkers en potentiele leden laten weten wie waar te vinden is.
- Gewoon leuk voor de "heb".

Wie weet kan Robert het verwerken in het Forum en de Google plaats kaartjes.

Misschien zijn er nog meer mensen met leuke ideeen hieromtrent.

Jeroen.

Jeroen,

Ik ben al eens begonnen met een dergelijk initiatief.
Welliswaar niet met Google Earth maar met Google Maps: http://www.aeroclubkennemerland.nl/ack_clubs.html.
Nog lang niet compleet maar al een leuk begin.

Als je aanvullingen hebt gaarne coördinaten (onder de kaart zijn de coördinaten van het midden van het weergegeven stukje wereld te zien) en aanvullende beschrijving doorgeven.

Andries.

Leuk initiatief Andries

Hier de club waar ik eens een kijkje wil gaan nemen

Kaart gecentreerd op coördinaten: (51.87280978736144, 4.233716726303101)
http://www.mvc-voorneputten.nl/

Misschien een idee om robert van het forum een pb te sturen, misschien kan hij er een vaste link van maken in het menu ofzo, of misschien kan het geïntegreerd worden met de gebruikerskaart

Mijn eerste club LLC Aeria te Leeuwarden ligt op 53.22686353674383, 5.741745829582214.
Helaas is het clubgebouw niet zichtbaar, de hele vliegbasis is geblurred.

Ik heb alle suggesties tot nu toe reeds opgenomen in de coding, nu nog een keer gelegenheid vinden de pagina omhoog te laden.

@Berto:
Het heeft even geduurd maar jouw clubs staan er ook bij.

jeroen1971 zei:
(knip)- Wild vliegers een indicatie geven waar vliegclubs zitten, incl een mooie circel van +/- 5 Km, zodat ze weten waar ze vandaan moeten blijven.(knip)
Jeroen.

Waar wildvliegers weg moeten blijven ?

Ik ben geen lid van een club en zal dat naar alle waarschijnlijkheid niet worden ook,
dat maakt mij geen Wild vlieger maar een Vrij vlieger,
ik vlieg niet Wild, ik vlieg niet in het wild en ik vlieg niet tegen wild.
Ik vlieg lekker vrij en voor men plezier en ontspanning voor de hobby
en zonder andere regels dan in de wet beschreven.
Dit betekent dus ook dat ik nergens weg Moet blijven omdat een club mij dat zegt.

Dan nog het feit dat niet alle Vrijvliegers op dit forum of google earth kijken voor
bestaande vliegclublocaties.

het is niet mijn bedoeling hier een discussie over te ontketenen, maar de manier waarop
het gezegd word, is imho niet helemaal correct.

"Waar Vrijvliegers beter uit de buurt kunnen blijven voor de veiligheid van hun eigen of onze toestellen"
Had al een heel stuk beter geklonken

Met het risico dat het toch een discussie wordt:
Ik ben zelf ook niet aangesloten bij een club, en vind ik het dus belangrijk dat ik uit de buurt blijf van toegewezen modelvliegclubs.
Maar je misschien had ik het ook iets anders kunnen verwoorden ;)
Idee blijft hetzelfde, voor de eigen en andermans toestellen en veiligheid.

Mooie site trouwens Flyingdries :) , eigenlijk wel zo'n beetje wat ik bedoelde (staat dus meteen in mijn favorieten).
Misschien vind Robert het ook wel een leuk idee/plan (als hij er tijd voor vrij kan maken natuurlijk) om hier iets van op te nemen op Modelbouwforum ;) .

Jeroen.

Het aantal gemarkeerde velden breidt steeds verder uit.
Overigens hoeven we ons niet te beperken tot modelvlieglocaties in Nederland, ook vlieglocaties in het buitenland zijn interessant (bijv. Wasserkuppe).
Blijf de coördinaten en beschrijvingen doorsturen (indien mogelijk met URL van de site van de betreffende vereniging).

Groeten,
Andries.

Johan,

Ik ga natuurlijk niet van alle clubs via de website de locatie opzoeken.

Alleen die clubs van welke ik de coördinaten (zie mijn eerdere posts aan het begin van het onderwerp) en een beschrijving (evt. met url) krijg neem ik op.
Van een deel van de clubs (vooral die in Noord-Holland) kende ik de locatie omdat ik daar zelf wel eens ben geweest, daarvan heb wel zelf de coördinaten opgezocht.

Groeten,
Andries.

flyingdries zei:
@Berto:
Het heeft even geduurd maar jouw clubs staan er ook bij.
Ik weet niet wat Berto gestuurd heeft, maar ik kan mij zo voorstellen Utrecht en Ede.
Die zie ik geen van beide op het kaartje terug.

Om precies te zijn het waren,

MVC MN - Utrecht,
VZG / ELC - Ede,
Lenticularis - Lelystad,
Delta Oss - Oss,
MVC de Valken - Someren,

Allen zijn door Andries toegevoegd..............

Hans,

De clubs die Berto heeft doorgegeven zijn allen in de kaart opgenomen (ik zie ze tenminste wel).
De Vier Poorten heb ik in de coding toegevoegd, waarschijnlijk gaat deze versie vanavond richting server.

Berto heeft overigens ook nog MCH Huizen opgegeven, vandaag toegevoegd.

Groeten,
Andries.

Back