Vliegdekschip Yorktown-klasse

Het werk tot nu toe aan mijn schip. De 8 posities voor het zware 5 inch geschut is in de ruwbouw gerealiseerd. ik moet de romp bij deze posities nog glad afwerken, daarna kan ik de romp gaan lamineren met polyester. daarna zal het plamuren en schuren worden, maar daar zal het goed weer voor moeten worden. dit wil ik buiten gaan doen. scheelt weer veel stof in mijn hobbyzolder.

De (4x) 5 inch posities op het achterschip, ertussen de achterste vliegtuiglift in ruwbouw.

De(4x) 5 inch posities op het voorschip met ook hiertussen een vliegtuiglift.

Aan de bakboordwand (2x) 40 mm vierling kazematten.

Hier in een proefopstellin met het vierling 40 mm geschut.

Doordat het geschut nog niet geverfd is, is het moeilijk te zien. De lopen kunnen niet gebakst worden. Het geschut zelf zal wel draaiend worden uitgevoerd.

hoi, mijn uss Missouri is schaal 1:128, en ik heb de 4x 20 mm boffords nodig, welk schaal boffords heb ik dan nodig.

grt timberwolf

Sorry voor het laatste afgebroken bericht, maar dat krijg je als je een berichtje via je mobieltje probeert te plaatsen.

Ik weet dus niet of ze de 40 mm's op 1:128 hebben, maar ze hebben die volgens mij wel 1:125. Ik zou voor deze gaan.
gr,
Willie

Even een kleine update. nu het weer buiten mooi is, heb ik vandaag de romp in de epoxy gezet, eerst keepersdoek erover en daarna met epoxy behandelt. Dit is mijn eerste keer dat ik met epoxy werk, tot nu toe altijd met polyester gewerkt. Wilde eens zien hoe het met epoxy gaat.

P3010004_zpsqjdtraxl.jpg

Hier in het achterschip is het messing pijpje te zien, waar straks het roer in komt te roteren.

Mooi mooi
Epoxy is mooi spul en men moet er even aan wennen is mijn ervaring

Het Koperen pijpje Heet in het "Echt" Hennegats koker en daarin zit de Roerkoning met daaraan het Roer
Ga vooral verder zo blijf volgen
Michael

Mooi mooi
Epoxy is mooi spul en men moet er even aan wennen is mijn ervaring

Het Koperen pijpje Heet in het "Echt" Hennegats koker en daarin zit de Roerkoning met daaraan het Roer
Ga vooral verder zo blijf volgen
Michael

Ik vraag me af of je ook een papieren romp zo kunt behandelen. Het ziet er dun uit, en dat is mooi, anders zou het veel te dik worden, maar hoe stevig?

Ooit gebruikte ik epoxy en glasvezel, maar aan de binnenkant voor stevigheid en waterdichtheid. Nooit gevaren, dus achteraf onzin. Het harde ook niet goed uit.

Twee jaar geleden begon ik een epoxy scheepje te bouwen. De romp is van 3 lagen 80 grams keeperdoek met epoxy. Na een paar dagen is de huid van de mal gehaald en had ik een 1 mm dik epoxy rompje, met een gewicht van 182 gram. Is een perfect scheepje geworden en vaart als een tierelier. Gebruik de link voor het complete bouwverslag. Het loont de moeite om het aandachtig te lezen. Ik heb een hoop nuttig advies gekregen en daardoor met plezier zitten bouwen.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/multiknikspant-coastertje.229450/
Lijkt het zo, of zitten er holle stukken tussen romp en epoxy? Eigenlijk is het nu te warm om lekker te kunnen werken met dat spul. Had je niet gelijk de schroefaskokers mee in kunnen bouwen? Succes verder! Gr. Klaas.

Ik heb expres niet de schroefaskokers ingebouwd, omdat het dan moeilijker wordt om de plamuur die ik aangebracht heb, te modelleren. Bovendien krijgen de schroefassen 2 steunlagers tussen de schroefaskoker en de schroef zelf. De meeste schepen van dit type heb maar een steunlager aan het einde bij de schroef. Ja, er zaten enkele holle stukken tussen de mat en romp. Is hersteld, dat is verleden tijd, de romp zit nu in de plamuur.

Back