vliegen in de Alpen

wel eerst even opslaan op de hd, anders krijg je iets onleesbaars ;)

zo.. filmpje binnen en bekeken.... 8O dat ziet er gezellig uit :lol: Zo'n vakantie wil ik ook wel ;) Alleen wat komen die dingen hard binnen voor de landing.... :?:

Ja, da's zeker mooi! :yes:

Misschien een idee om iets dergelijks voor volgend jaar te organiseren? :roll:

Op dezelfde manier als het 'kouwe klouwen treffen' en de 'eerste nederlandse DLG-dag'? :?

:wink:

jan.

Zoiets valt al moeilijker te organiseren, dan moet je al echt een vakantie plannen. En dan geluk hebben met het weer. En de echtgenotes nog enthousiast maken...

:offtopic:
al mag ik niet klagen. Ik kwam laatst thuis en mijn vrouw zei dat ze iets gereserveerd had voor het volgend verlengd weekend. Dus dacht ik mijn weekendje vliegen in witte rook opgaan. Heeft ze toch wel iets vastgelegd aan Calais!

Bofferd! :P

Overigens: ik zie ook wel dat het niet meevalt om met een groepje naar de Alpen te gaan, en dan ook nog te vliegen zoals in dat filmpje (los nog van de dure kisten, de vereiste vaardigheden, het kraakrisico, etc.etc. :? ).

Maar een soort wensdroom is het wel, al was het alleen maar om het eens te zien.

jan.

Wel grappig ik heb net het filmpje van fiss2002 nog ff terug gekeken, en in dit 2004 filmpje zitten een aantal opname die er ook al in zaten bij 2002

Heel mooi filmpje!! Het lijkt me alleen wel als je spullen niet in orde zijn en je stort neer, dat je je zwever kwijt bent.

Tadango zei:
Alleen wat komen die dingen hard binnen voor de landing.... :?:

Zou dat niet komen door de thermiek? Ik kom vaker in de alpen(zwitserland) en daar springen ook van die parasailers van de bergen af en die kunnen als ze willen de hele dag boven in de lucht blijven hangen (op dezelfde hoogte og hoger in de lucht) als ze willen, zoveel thermiek is er. Ik zweefvlieg dan niet maar als je vliegtuig niet vanzelf naar beneden komt zul je hem lijkt mij toch naar beneden moeten duwen en dan krijg je veel snelheid. :roll:

Waanzinnig!!!

Zie ik daar aan het begin van het filmpje ThommySeidel, van de Picolarios talk?!?
@Jan, je hebt echt geen dure kisten nodig om schik in de alpen te beleven.

Ik heb er geweldige momenten beleeft met een simpele balsa Pibros.

Op de achtergrond een gletsjer, honderden meters dal onder je.........etc. blablaba..

Ze komen daar zo hard binnen omdat de luchtdichtheid op die hoogte al merkbaar minder is!!

Is er ergens op internet niet een overzicht van alle stekken die in die contreien (Alpen) beschikbaar zijn, gerangschikt naar bv. land en de categorieen makkelijk (beginners), normaal (gevorderden) en moeilijk (experts)?

Ik heb deltagevlogen in de buurt van St. Moritz en omstreken (Lac du Bourget); s-c-h-i-t-t-e-r-e-n-d-e omgevingen . . . :D

Dan wil de vrouw best mee op vakantie, hoor! :yes:

jan.

Dennis v. Banning zei:
Zou dat niet komen door de thermiek? Ik kom vaker in de alpen(zwitserland) en daar springen ook van die parasailers van de bergen af en die kunnen als ze willen de hele dag boven in de lucht blijven hangen (op dezelfde hoogte og hoger in de lucht) als ze willen, zoveel thermiek is er. Ik zweefvlieg dan niet maar als je vliegtuig niet vanzelf naar beneden komt zul je hem lijkt mij toch naar beneden moeten duwen en dan krijg je veel snelheid. :roll:

Aanduiken is een manier om van je hoogte af te komen, maar dit wil je natururlijk liever niet in de landing doen. Helaas heb ik hier thuis een ergg trage internetverbinding en kan ik het filmpje niet downloaden, maar ik neem haast aan dat die mooie schaalbakken wel mooie schaal remkleppen / flaps hebben.

groetjes,

Jan,
Check de hangflugfuehrer van Rc-network.de

Ik plan geen enkele vakantie zonder eerst die site even te raadplegen ;-)

Daar staan heel veel mooie stekken op.
Zelf heb ik erg goeie ervaringen op de Gerlitzen in Karinthie en op de SeiserAlm in Sued Tirol (Italie)

Verder kun je ook in buurt van het Garda meer prima zweven. Zie voor meer info en foto´s :
Biggs forum

Toen ik in de Alpen was met mijn toestellen in de koffer was het rotweer :evil:

Wel heb ik al lekker gevlogen op de Mont Ventoux, landen op 100% keien daar, dus een lodder van een zwever is hier aangewezen.
Ook dichterbij in de Vogezen (Petit Ballon en Route De Crete) prachtig gevlogen.
En wat dure zwevers en schaalbakken betreft, die heb ik niet. Mijn beste kist is een HLG, de ripper van Robbe. Ik snap het zelf niet maar dat kistje van 350 gr vliegt schitterend van 0.5 tot 6 BFT.

dit lijkt me echt puur zweef fun
gewoon lekker hoog op een berg een zwevertje afschieten met elastiek en door gaan tot je accu bijna leeg is.

Ook een leuke plek is de Falkertalm. Je kan daar 's morgens zo vanuit je hotel vrijwel direct gaan vliegen. Eventueel enkele meters naar boven wandelen om dan aan de andere kant van de berg te vliegen. Voor vrijwel elke windrichting perfect. En voor moeders de vrouw en de kids is er meer dan voldoende te doen in het hotel of in de directe omgeving.

Misschien goed nieuws voor veel mensen die vakantie en hobby willen combineren 8)

De afgelopen weken hebben ik en m'n vriendin (vrouw) een boerderij gekocht in de oostenrijkse Alpen en we gaan over een paar maanden verhuizen.

We gaan daar ook een "bed en breakfast" beginnen, misschien een idee voor een vakantie?

Als het mag van de moderatoren zal ik als het gebouw gerenoveerd is meer details geven.

ps voor vrouw en de kinderen geen angst, want zoals gezegd is het een boerderij, met veel dieren.

Cor

cor ik hoop dat je daar in oostenrijk alles dan voor de wind gaat.
zorg er wel voor dat je bed and breakfast ook rolstoelers kan ontvangen.
want dan heb ik een adres om naar toe te gaan als ik eens naar oostenrijk toewil

Cor, leuk voor jullie.
Ik heb er ook wel eens aan lopen denken
RC-hotel/pension openen. Helaas werkte de gezondheid van mijn vriendin toen niet mee.
Waar gaan jullie wonen? Plaats, en of regio.

succes,

Hans

Capriolo!

Pfoeh! 8O

Daar heb ik wel bewondering voor (lijkt dat programma 'Het roer om' wel . . . :wink: ).

Heb je daar ook een mooie vliegstek achter het huis? :D

jan.

capriolo zei:
Als het mag van de moderatoren zal ik als het gebouw gerenoveerd is meer details geven.
Cor

Natuurlijk zal dat wel mogen, er zijn denk ik wel een redelijk aantal modelvliegers die dat zelfs op prijs stellen. Zeker als je een Haus eigen hang hebt.

ps. toevallig nog een goede dierenverzorger nodig, die ook nog een bar kan runnen?

Back