Vliegen in de Auvergne (juni 2011)

DirkSchipper

Forum veteraan
Hoi,

In plaats van een verslagdraadje van onze vliegweek heb ik een web-pagina in elkaar gedraaid. Die moest er toch komen omdat die ook op de web-site van de club terecht moest komen.

Zie hier.

Gr. Dirk.

Ik ook!

Dirk,

Leuk verhaal (en wat een gedoe, die koppeling).
Hebben jullie nog met Dominique Bély gevlogen?

Als alles doorgaat ben ik de maand augustus ook in de Auvergne, en ja ook in Nonette :)

Als ik terug ben dan zal ik ook verslag doen van mijn vliegervaringen daar.

Leon

Hoi Leon,

Nee, ik heb niet samen met Dominique gevlogen. Na zijn eigen vliegweek had hij wat andere dingen te doen, en was het weer voor hem te onzeker. Ik heb heb wel regelmatig gebeld om advies over het weer.

Zaterdag over bijna 2 weken zou ik alweer op vakantie gaan (als ik dan mijn auto alweer terug heb). Dan met het gezin. Op de terugweg zullen we nog wel een paar dagen in de Auvergne blijven hangen.

Dirk.

dirk zo te lezen is of werkcylinder lek of je hoofdcylinder bij je pendaal in de auto .

maar de lokatie ziet er top uit

dirk zo te lezen is of werkcylinder lek of je hoofdcylinder bij je pendaal in de auto .

maar de lokatie ziet er top uit
Die werkcylinder is niet MEER lek. Maar elke dag vinden ze wel wat anders wat gerepareerd moet, zo lijkt het. :confused::mad:

Die regio is inderdaad prachtig (om te vliegen).

Dirk.

Dirk, wat een spannend vakantie verhaal!:)

Gelukkig hebben jullie ondanks het wisselvallig weer nog kunnen hellingzweven.:D

Want ja, Frankrijk is wel bij uitstek het land met veel wind in de bergen.
Hoe dan ook, met een hele groep enthousiaste modelvliegers is zo een vakantie zeker genieten en de moeite waard.:cool:

Johannes

Zo, einde spannend verhaal. Ik heb mijn auto terug. Gisteren om 17:45 uur bij mijn garage afgeleverd. "Er zou nog iets met de dynamo zijn. Of ik nog maar effe 550 eurotje wilde neertellen voor een nieuwe dynamo." was het laatste bericht van de garage in Frankrijk.

Vandaag heeft 'mijn garage' ernaar gekeken. Aan de plus-pool van de accu zit een "zekeringetje". Klapt ergens boven de 400 A en onder de 2000 A eruit. Zoiets zit erin om bij een ongeluk brand door kortsluiting te voorkomen. Die zekering was kapot. 3 euro incl. BTW.

Dat vond mijn garageman zo onwaarschijnlijk dat hij toch nog een tijdje aan het testen is geweest. Uiteindelijk heb ik een uurtje betaald. 10% van de geschatte prijs in Issoire.
Zaterdag ga ik op vakantie, en dan kom ik daar weer langs. Reken dat ik effe ga babbelen!!!

Gr. Dirk.

Laatst bewerkt:
Ja, alleen het druklager. De koppelingsplaat zelf had nog minstens 100.000 km mee gekund. En toen hij eenmaal open lag bleek ook het vliegwiel defect. Er zit een tweede plaat op die wat kan draaien tov. het echte vliegwiel, maar daar zit een demping tussen. Die was ook versleten. Nogmaals kassa ...

Toen was wel de vliegweek voorbij, maar de auto zou pas na het weekeinde klaar zijn. Dus ANWB ingeschakeld. Vervangend vervoer gekregen. Later gaf die garage aan dat er ook nog iets met de dynamo zou ziijn ... Dus niet, een dikke zekering.

Dirk.

Dirk, wordt het niet eens tijd voor een echte auto, lees Volvo? Pure kwaliteit en degelijkheid (iets oudere modellen tot en met 1e versie V70) en ruimte zat voor elke zwever die je mee wilt nemen ;).

Dirk, wordt het niet eens tijd voor een echte auto, lees Volvo? Pure kwaliteit en degelijkheid (iets oudere modellen tot en met 1e versie V70) en ruimte zat voor elke zwever die je mee wilt nemen ;).
De terugreis heb ik gedaan met een vervangend vervoer-auto van de ANWB. Een spiksplinternieuwe (1580 km toen ik hem kreeg) Volvo V50 stationcar. Geen echt verkeerde auto, maar wel een slag kleiner dan mijn Laguna Grand Tour. Ik kreeg niet alles erin wat ik op de heenreis erin had.
En zuipen ... 1 op 10 heb ik niet gehaald!

Ik heb het al eerder gezegd: 150.000 km is niet raar voor slijtage aan je koppeling. Het probleem was de plek (niet thuis) en het moment (op vakantie, dus je kunt de auto eigenlijk niet missen). En wellicht nog een garage die me probeerde op te lichten (met een defecte dynamo, maar bleek een dikke zekering te zijn).

Nu weer over vliegtuigen: Zaterdag ga ik mijn vliegtuigen weer ophalen :banana: (die waren incl. dakkoffer op de camping achtergebeleven). Ik voelde me wat geamputeerd de laatste tijd ... ;-)

En daarna vakantie: wandelen, zwemmen, uitslapen, luieren en ... vliegen!

Dirk

blijkt maar weer , frankrijk een schitterend mooi land ,alleen zo jammer dat het er barst van het tuig :D

maar meer van deze vlieg foto/ ervaringen graag

De terugreis heb ik gedaan met een vervangend vervoer-auto van de ANWB. Een spiksplinternieuwe (1580 km toen ik hem kreeg) Volvo V50 stationcar. Geen echt verkeerde auto, maar wel een slag kleiner dan mijn Laguna Grand Tour. Ik kreeg niet alles erin wat ik op de heenreis erin had.
En zuipen ... 1 op 10 heb ik niet gehaald!

Ik heb het al eerder gezegd: 150.000 km is niet raar voor slijtage aan je koppeling. Het probleem was de plek (niet thuis) en het moment (op vakantie, dus je kunt de auto eigenlijk niet missen). En wellicht nog een garage die me probeerde op te lichten (met een defecte dynamo, maar bleek een dikke zekering te zijn).

Nu weer over vliegtuigen: Zaterdag ga ik mijn vliegtuigen weer ophalen :banana: (die waren incl. dakkoffer op de camping achtergebeleven). Ik voelde me wat geamputeerd de laatste tijd ... ;-)

En daarna vakantie: wandelen, zwemmen, uitslapen, luieren en ... vliegen!

Dirk

Ik rij zelf een volvo (340). Deze heeft nu 148.000 gelopen. En ook hier zal binnenkort de koppeling vervangen worden. :).

Ik zit het verhaal met plezier te lezen. Mijn vliegervaring is nog niet zo groot, maar voor dit soort dingen ben ik toch wel te porren. Een week is wel wat veel, maar een paar dagen zou ik toch wel vrij kunnen maken.

Iemand toevallig een idee voor aankomende 2 maanden? ;)

Back