Vliegen in de woonkamer.

Wat supertof zeg !!
Hier op het werk is een loodsje van 6mx8m en dat is ruim voldoende.

Hup stekkertje erin en zonder enige RC ervaring kan nu al beetje rondvliegen, hij is nog niet 1 keer gecrashed 8) Af en toe kantelt ie te ver en dan raakt de rotor de grond, maar gelijk gas dicht en dan is er tot nu toe nog niks aan de hand.

Ik heb hem gekocht bij Eheli.nl (Zit 10min rijden hier vandaan, kwam ik net achter :D )
139 euro :!:

Nu nog even snel ergens 2 of 3 extra lipootjes ergens kopen want kan niet steeds een uur wachten tot ie opgeladen is :wink:

Hoe zit het mensen die ervaring hebben ? kan je hem dan echt van het aanrecht zo landen op je buro ? of is ie daar te onstabiel voor ?

leuk leuk leuk, :P :P

Jij laat er ook geen gras over groeien ;)

Veel leesvoer in het grote Lama2 draadje:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=30115

Laat de motortjes elke vijf minuten even wat afkoelen, dan gaan ze lang mee....
Gewoon minimaal 10C lipo's kopen van rond de 800mA en een Robbe of Graupner lipoladertje van 20 euri, het meegeleverde ladertje wil nog wel eens een lipo overladen/slopen...

Landen op de vierkante meter is met enige oefening zeker mogelijk!

Nee, als ik zulk leuk speelgoed zie, dan MOET ik het ook meteen hebben :D

Vliegen gaat al beter en makkelijker, maar als ik hem op 2 meter heb hangen en geef iets minder gas dan valt ie gelijk als een baksteen, gas bijgeven is het dan alweer te laat voor. Maar dat valt vast wel te leren.

Enige is dat bij die harde landing zo'n klemmetje is zoekgeraakt, zo'n klemmetje van 2cm met 2 halve rondjes eraan die het spul bij elkaar houdt, en nu kan ik niet meer spelen :cry: Misschien wel handig om vast een setje extra spul te kopen.

Trouwens, als je nu buiten gaat met zo'n apparaat en je vliegt hem tot een meter of 30 hoogte en je laat hem naar beneden dwarrelen(per ongeluk of expres) valt ie dan nog te redden ?

Buiten vliegen kan alleen bij windstilte!
Verder kan je beter je vraag in genoemd draadje stellen daar is alle informatie van Lama2 vliegers geconcentreerd...

Goed idee, als het over de lama gaat zal ik daar gaan posten. :wink:

Dat Stangetje waar ik het over had, die hoort er ook helemaal niet te zitten. De bovenste rotor zit vast met maar 1 stangetje zie ik op de foto's van andere Lama modellen. voor niks half uur aan het zoeken :D

Pjotrrr zei:
Landen op de vierkante meter is met enige oefening zeker mogelijk!

Vierkante meter .... ? :P Vierkante DECImeter zal je wel bedoelen ....astie optimaal is afgesteld en ik in een goeie dag ben land ik op een cd-doosje .... 8)

Ik ben al lange tijd modelvlieger, maar ben pas met heli begonnen.
Eerst met een X-UFO gehoverd en beginsels geleerd.
Daarna een Lama v2 gekocht en die kan ik wel in de huiskamer vliegen.
De UFO is meer crash bestendig dan de Lama.
Indien je toch met Lama wilt beginnen, is het misschien geen slecht idee om zekeringen op te nemen in de draden naar de motor. De motoren kunnen doorbranden als de bladen tegen gehouden worden en het gas niet op tijd wordt dichtgedraaid.

shrike zei:
Ik ben al lange tijd modelvlieger, maar ben pas met heli begonnen.
Eerst met een X-UFO gehoverd en beginsels geleerd.
Daarna een Lama v2 gekocht en die kan ik wel in de huiskamer vliegen.
De UFO is meer crash bestendig dan de Lama.
Indien je toch met Lama wilt beginnen, is het misschien geen slecht idee om zekeringen op te nemen in de draden naar de motor. De motoren kunnen doorbranden als de bladen tegen gehouden worden en het gas niet op tijd wordt dichtgedraaid.

Het is niet de motor die doorbrand maar de controler en die is duur! let daar inderdaad ff op. Motor is goedkoop (10 euro, controler is duur 50 euro)

Het is eigenlijk allebei niet zo duur, maar bij de Lama is het devies meteen gas dicht, ook al dondert ie dan twee meter omlaag.
Meestal dan toch geen schade en de 4in1 uitfikken is idd het meeste geld kwijt.

Zo das alweer een oud draadje, maar m'n vraag is beantwoord.

Carbon Butterfly Livingroom Flyer RTF Set

Kost wat maar dan heb je ook wat, 3,6 gram om precies te zijn.

Vliegt echt ontzettend gaaf, heel stabiel en geen gepomp zoals een standaard xtwin doet, landen op de keuken, landen op de salontafel.

Met proportioneel gestuurde stuurroer enz. maakt het net als een echt modelbouwvliegtuig. Te vergelijken met een trainer die je buiten vliegt.

Hij kan zelfs bijna prophangen :D Hoewel je dan wel snel aan je plafond zit ;)

Back