vliegen in hengelo (ov)

beste mensen,

zijn er mensen die in hengelo overijsel vliegen??
ik ben net met deze hobby begonnen.
ik heb nu zelf een copterx 450 en wil die ook wel
eens laten vliegen door een ander of alles wel goed is afgesteld.

dus als er mensen zijn laat het me aub weten.

groeten Bob.

Hoi,

ik vlieg in Hengelo, totnu toe alleen met vliegtuigen maar op zeer korte termijn gaat er (weer) een heli komen.
Voor afstellen etc zou je eens bij de trmc kunnen kijken of bij de modelvliegclubnijverdal.

succes!

ey bob ik vlieg ook wel in hengelo met een t-rex 600esp af en toe bij ikea op de bult maar het meeste vlieg ik toch bij ons op de vliegclub de trmc @ de vlieg basis
laat maar een keer weten als je wilt vliegen gr Frank

Ligt er maar net aan hoeveel wind er staat:p
maar is wel leuk om daar af en toe te vliegen:) het meeste vlieg ik tochbij ons op de vliegclub de Trmc
Gr.

dat is de twentse radio modelvliegclub die op de vliegbasis twente vliegt. op de LA strip geloof ik;). ben zelf lid bij Nijverdal...

Op de bult bij westermaatplein vliegen wil prima hoor:D

Justus

Ok, Dan ga ik daar ook een keer heen.
Welke heli moet je minimaal hebben om te worden toegelaten bij een vliegclub?

Ik heb nou een Big Lama, en een Lama V4, zullen ze daar moeilijk over doen?

Ik ben vanavond rond 7 uur op de bult Ff trainen
maar der zijn geen minimale eisen kwa heli of vliegtuig bij ons Kom gezellig is een keer langs

Gr.

Het enige wat ik nog moet doen is zon Extended shaft op me Big Lama zetten.. Waait het niet te hard om buiten te vliegen(en helemaal op een bult)?

hahaha, Dat klopt!

Ik heb ze pas sinds gisteren, en 4CH is toch wel een heeeel stuk anders.
Vooral omdat mijn rudder eerst rechts zat en nu links..

Waarmee kun je het beste buiten vliegen? Benzine of electrisch.
Zwager van mij wil ook een grotere heli, waarmee je ook buiten kan. Ik denk zelf dat electrisch beter is(na slechte ervaring met Nitro RC).

jeej, Net ff je profiel bekeken. Ik vondt die big lama best groot, maar nu ik die van jou zie :|

Laatst bewerkt:
Maik als je vanavond tijd hebt kom gezellig is langs op de bult dan kun je hem ook in het ech bewonderen:) maar voor buiten maakt electrice of nitro niks uit

Gr.

Vanavond gaat helaas niet lukken, maar als ik tijd heb kom ik zeker een keer!

Is het met nitro niet dat hij ineens uit de lucht valt als de tank leeg is?
En kan ik mijn zwager laten leren vliegen met me V4, en dat hij na die tijd overstapt naar een nitro of electrisch? of is dat weer compleet anders.

Ik moet zeggen dat de Big Lama veeeel heftiger reageert op stuurbewegingen dan de V4, en alles is nog origineel.

Ik heb er wel Xtreme bladen bij, dus deze er binnenkort maar eens opzetten.

als de motor uitvalt kun je net als in het echt auto roteren
dat overstappen is compleet anders!! vergeet niet een rotor blad van een wat grotere heli wil je niet tegen je lichaam aan krijgen;)

dat heftig reageren ja ik heb er eens een keer mee gevlogen maar vond dat ten opzichte van men eigen heli`s reuze mee vallen kon gewoon de sticks in de hoek drukken en als ik dat met mijne doe heb ik hem direct op de kop liggen;)

als de motor uitvalt kun je net als in het echt auto roteren
dat overstappen is compleet anders!! vergeet niet een rotor blad van een wat grotere heli wil je niet tegen je lichaam aan krijgen;)

dat heftig reageren ja ik heb er eens een keer mee gevlogen maar vond dat ten opzichte van men eigen heli`s reuze mee vallen kon gewoon de sticks in de hoek drukken en als ik dat met mijne doe heb ik hem direct op de kop liggen;)

Ik zie het al zo gebeuren,, Chop hoofd eraf.. :)
Is die van jou zon 3D vlieger dan?

Het buitenvliegen met die big lama is nog aardig link. Vooral in de achtertuin.. hij lag mij bijna in de vijver :D
Zijn er trouwens vaste dagen dat jullie daar vliegen?

Hoi Maik,

Ik vlieg al ruim 23 jaar bij de TRMC, met motorvliegtuigen en zwevers en sinds kort met een Electro heli (Esky Honey Bee King V3). En binnenkort met een HK450 (V2/GT Pro)

Op de TRMC vliegen we door de weeks 's avond op Dinsdag en donderdag.
En in het weekend vanaf 8/9 uur 's ochtends.

Let wel, de TRMC is niet bereikbaar zonder je te hebben aangemeld via het secretariaat.

Ok, bedankt voor de info.

Gisteren ook voor het eerst me Big Lama gecrashed :)
Er kwam ineens een vlaag wind aan, en ik vloog achter in de tuin.. Dus ik had te weinig ruimte om te reageren.. En vervolgens ook nog een blade strike.

Er is een klein stukje afgebroken van me Lower blade, maar heb deze al vervangen voor Xtreme blades.

Is het voor de beginner een beetje te doen om een extended shaft op een Big Lama te zetten?

Back